Iran Newspaper

اختصاص 0۷ میلیارد تومان برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها اردیبهشت 1396

-

وعده: اردیبهشت ماه امسال بود که انوشیروان محسنی بندپی، رئیس ســازمان بهزیســتی کشــور از گســترش طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها در سالجاری خبر داد.

در ســالهای اخیر، ســازمان بهزیســتی با توزیع یک وعده پیــــــگی­ری:

غذای گرم در روســتاها و مناطق محــروم تالش کرده تا از ســوء تغذیــه کــودکان جلوگیــری کنــد. به گفتــه حبیــباهلل مســعودی فرید، معاون امور اجتماعی ســازمان بهزیســتی، در ســال گذشــته توزیع یک وعده غذای گرم تنها در 7 اســتان محروم کشــور انجام می شد اما امسال قرار است تمام روستا مهدهای کشور یک وعده غذای گرم دریافت کنند.

مســعودی فرید با اشــاره به اینکه در مهر ماه سالجاری، نتیـــــجـ­ــه:

تمام روســتا مهدها و بیش از 80 درصد مهدهای حاشــیه شــهرها از یــک وعده غذای گــرم بهره مند می شــوند، به «ایــران» میگوید: 7 هزار و 500 روستا مهد و 1200 مهد در حاشیه شهرها در کشور وجود دارد که اغلب آنها در مناطق کم برخوردار هستند. به همین علت، تصمیم گرفتیم، طــرح توزیع یک وعده غذای گرم را گســترش دهیم. معــاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه برای توزیع یک وعده غذای گرم به روستا مهدهــا در ســالجاری 70 میلیــارد تومــان اعتبــار تخصیــص یافتــه اســت، میافزاید: بر اســاس ارزشــیابی وزارت بهداشــت، در طول مدت 3 ســالی که بهزیســتی شــروع بــه توزیع یک وعــده غذای گرم درروســتا مهدهــا کرده 50 درصد مشکالت سوء تغذیه کودکان مناطق محروم کاهش یافته است. وی با تأکید بر اهمیت تغذیه در مرحله دبستان و پیش دبستانی، میگوید: تغذیه نقش قابل توجهی در رشــد کودکان دارد، بــه همین علت تالش میکنیم تا این کار را بهطور جدی ادامه دهیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran