Iran Newspaper

دولت آخر هفته تعطیل نیست

سفر اعضای کابینه به استانها

-

چند هفتهای از سخنان رئیس جمهوری در جمع مدیران ارشد دولتی میگذرد و بهنظر میرسد تأکید وی مبنی بر اینکه مســئوالن دولتی باید جلوتــر از دیگران وســط میــدان کار و تــاش و مبــارزه بــا اعمال فشــارهای خارجی باشند، رنگ واقعیــت به خود گرفته اســت. اعضای کابینه اگر چه در طول هفته در پایتخت و محــل اســتقرار وزارتخانهه­ــای خــود مشــغول به فعالیــت هســتند، اما آخر هفتــه را نیــز برای ســفر بــه اســتانها و بررســی طرحها و مشــکات و رسیدگی بــه مطالبــات منطقــهای انتخــاب کردهاند. در پنجشنبه و جمعه هفتهای که گذشت رئیس دفتر رئیس جمهوری بــرای انتقال پیام حســن روحانی عازم ترکیه شــد، وزیر کشــور برای شــرکت در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اســتان یــزد راهی این اســتان شــد، مســعود ســلطانی فر وزیر ورزش و جوانــان میهمــان مشــهدیها شــد و عبــاس آخونــدی وزیر راه و شهرســازی هــم به اردبیــل ســفر کرد.آخونــدی در ســفر به اســتان اردبیــل از پایانــه مرزی بیله سوار، فاز دوم محوطه پایانه مرزی بیله ســوار، جاده بیله سوار به گوگ تپه و بیلــه ســوار بــه انجیرلــو، جــاده پارس آباد- سربند و بیمارستان آماده افتتاح شــهدای پــارس آبــاد مغــان بازدیــد و ســپس عازم اســتان آذربایجان شــرقی شــد. مســعود ســلطانی فر وزیر ورزش و جوانــان هم روز پنجشــنبه در مشــهد چنــد طــرح و پــروژه ورزشــی را افتتــاح کرد.«محمــد شــریعتمدا­ری» وزیــر صنعــت و معــدن و تجــارت اگــر چــه این هفته ســفر استانی نداشــت اما روز جمعــه در گردهمایــی و هــم اندیشــی زنــان کارآفریــن کشــور کــه بــا حضــور معصومــه ابتــکار معــاون امــور زنان و خانواده رئیس جمهوری و نمایندگانی از بخش خصوصی برگزار شــد، حضور یافت. بدین ترتیب به نظر میرســد بر خــاف برخــی تصــورات و القائاتــی که علیــه کابینــه میشــود، وزرا و اعضــای دولت در پیشــبرد اهداف و برنامههای خود عزم جدی دارند و بیراه نیست اگر گفته شــود که جمعههــا دولت تعطیل نیست. ■ وزیر کشــور: امریــکا بایــد عذرخواهی کند

وزیر کشــور روز پنجشــنبه در جلســه ســتاد راهبــری و مدیریــت اقتصــاد مقاومتی اســتان یزد با تشــریح شرایط کشــور گفــت: مخالفــان جمهــوری اســامی در چهــار دهه پــس از پیروزی انقــاب انــواع تحریمهــا و هجمههــا را علیــه ایــران بــهکار بردهانــد، امــا برهم زدن یک معاهــده بینالمللی ماهیت استکباری آنان را به شکلی عیان مقابل روی جهانیــان قــرار داد. بهگــزارش ایرنــا، رحمانــی فضلــی بــا اشــاره بــه دشــمنیهای علنــی امریکاییهـ­ـا بعد از زیــر پا گذاشــتن تعهــدات و قولهای خــود افــزود: با چنیــن افــرادی به هیچ عنــوان امــکان مذاکــره وجــود نــدارد و ایرانیها به امریکاییها هیچ اعتمادی ندارند و بهعنوان یک شهروند معتقدم بایــد به نقطــه اول در اجــرای تعهدات برگــردد و بــا پاســخگویی بــه تخلفش، رسماً عذرخواهی کند.به گفته رحمانی فضلــی، ســردمدارا­ن امریــکا در ســه ســطح نظامی، اقتصــادی و تنشهای داخلــی تضعیــف ایــران را دنبــال میکننــد. عضو هیأت دولــت دوازدهم بیان کرد: حمایت از مردم و برداشــتن مشــکات و سختیها از جلوی پای آنها ضروری است و ایجاد ناامیدی، یأس و بیاعتمــاد­ی در این شــرایط پذیرفتنی نیست.

وزیــر کشــور بــه نگاههــای متفــاوت درباره شــرایط فعلی ایران اشاره کرد و افزود: یکی از این نگاهها نگاه ناامیدی، یــأس و نتوانســتن اســت و نــگاه دیگــر قــدرت تغییــر در انســان هاســت بــه همیــن دلیل معتقدیم با وجــود فراز و فرودهــای کشــور در ۰4 ســال اخیر و در نتیجه مقاومتهــا، االن دنیا در مقابل تواناییها و قدرت ایران ایستاده است.

وی بــا اشــاره بــه اینکــه «مشــکات دیگر کشورها هم مانند ما و حتی بیشتر از ایران اســت»، تصریح کرد: دشمنان مشــکاتی که در کشــورهای خود وجود دارند را نشــان نمیدهنــد ولی در ایران بــا تبلیغــات از طریــق فضــای مجازی ســعی میکننــد مشــکات را بســیار بیشــتر از آنچــه هســت، نشــان دهند. ســختترین مســأله برای ما آن اســت که مردم خدای ناکرده احساس ناامنی در جامعه داشته باشند و خدای ناکرده امنیت آنان حتی بهصورت روانی دچار اختال شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه «حادثه طبیعــی اســت» تصریح کــرد: االن در یونان دو هفته نمیتوانند آتشســوزی را خامــوش کننــد یــا در کانــادا بهدلیل گرمــا زدگــی ۰۸ نفــر جــان خــود را از دســت میدهند ولی این موارد نشــان داده نمیشــود و مشــکات در ایــران بهصــورت بســیار زیــادی بزرگنمایــ­ی میشود.

وزیر کشور در سفر یک روزه به یزد در نشست شورای تأمین استان نیز شرکت کرد.دیــدار بــا آیــتاهلل محمدرضــا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعــه یــزد از دیگــر برنامههای ســفر رحمانی فضلی به یزد بود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran