Iran Newspaper

وزیر ارتباطات: با تردید به سخنگویی دولت می نگرم

-

وزیر ارتباطات و فنــاوری اطاعات گفت: اگرسخنگویی­دولتبهمنپی­شنهادشود، باید برخی از مســئولیته­ای خود را کنار بگذارم.

به گــزارش ایرنــا، محمدجــواد آذری جهرمــی در واکنش به اســتقبال فعاالن رسانهایدرف­ضایمجازیبر­ایانتخابش به عنوان ســخنگوی جدید دولت و حتی انجام نظرســنجی در این زمینه که وی را برای این بخش پیشنهاد کردهاند، گفت: «تاکنون درباره این موضوع طرف مذاکره قــرار نگرفتم؛ البته نــگاه تردیدآمیزی به این موضوع خواهم داشت اما اگر تکلیف شود، باید برخی مسئولیتهای فعلی را کناربگذارم.»

آذری جهرمــی افــزود: «هــر کســی را بهــر کاری ســاختهاند» آن کســی کــه میخواهد پاسخگو باشــد، باید توان الزم بــرای پاســخگویی را هــم داشــته باشــد، زیــرا در بخشهــای مختلــف خبرنگاران پرســشهایی دارند بنابراین کســی که در مقامپاسخگو­ییدولتقرار­میگیرد،باید از جزئیــات آخرین تصمیمهــای دولت آگاه باشد. جوانترین عضو کابینه دولت درادامهگفت:برایسخنگوی­یدولتباید فردیراانتخ­ابکنندکهتم­اموقتبهاین مسألهبپردا­زدودرجلسهه­اباهمیننگا­ه حضــور پیدا کــرده و مطلع باشــد یا اینکه کسی باشــد که در همه جلســهها حضور دارد و بتوانــد وظیفه خود را به خوبی ایفا کند. عضو کابینه دولــت دوازدهم افزود: بنابراینفک­رنمیکنمتوا­نمندیاینکا­ررا نه به دلیل پاسخگویی داشته باشم بلکه به دلیل مشــغله کاری زیرا وقــت آزادی برای حضور در همه جلسهها نیست و به همین دلیل با تردید به این مســأله نگاه میکنــم اما اگر تکلیف شــود، باید برخی مسئولیتهار­اکناربگذار­م.

■ رعایت حقوق مصــرف کنندگان از سویکسبوکار­هایاینترنت­ی

وزیــر ارتباطــات و فنــاوری اطاعــات دربــاره کســب و کارهــای اینترنتــی نیــز گفــت: کســب و کارهــای اینترنتــی بایــد حقوق مصرف کننــدگان را رعایت کنند. این گونه کســب و کارها برخاف مشاغل ســنتی هســتند و نمیتواننــ­د کیفیــت بد ارائــه کننــد و موجــب نارضایتــی کاربران شوند، در این صورت نمیتوانند به بقای خــود ادامه دهنــد. آذری جهرمــی افزود: رعایت حقوق مصرف کننــدگان در ذات کســب و کارهــای اینترنتی نهفته اســت، آنهــا خود مجبور هســتند که بــرای بقای خود بــه این نکته توجه کننــد، آنهایی که این نکتــه را رعایــت نمیکنند، تیشــه به ریشــه خود میزننــد. وی در ادامه گفت: اصناف مختلف باید بر عملکرد کسب و کارها نظارت داشــته باشند و به تخلفات رســیدگی کنند و بر این اساس الزم است بــرای کســب و کارهــای اینترنتی، صنفی تشــکیل شــود. وزیــر ارتباطــات و فناوری اطاعــات با بیــان اینکه بــرای راهاندازی صنف کســب و کارهای اینترنتی اختاف نظــر وجــود دارد، افــزود: یــک صنــف را خــود آنهــا (دســتاندرک­اران کســب و کارهــای مجــازی) راهانــداز­ی کردهاند که هنــوز قــوام الزم را نــدارد. آذری جهرمی یادآور شــد: البتــه نظام صنفــی رایانهای که دارای قانون و ســابقه اســت نیز اعام کــرده کــه شــرکتهای کســب و کارهــای نویــن را پذیرش کرده و تســهیاتی برای آنهــا فراهــم میکند. به نظــر من وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این باره شفاف سازی کند؛ باید منتظر ماند تا مشاهده کنیم تصمیمی که گرفته میشودچیست.

■ اتخاذ سیاستی جدید درباره ارزهای دیجیتال

وزیــر ارتباطــات و فنــاوری اطاعــات همچنیــن دربــاره بحــث ارز دیجیتالــی گفــت: رئیس جمهــوری دســتور داده که وزارت ارتباطــات و بانک مرکزی جلســه مشترکی را درباره ارزهای دیجیتال داشته باشند و پیشنهادی را برای اتخاذ سیاست جدید ارائه کننــد. رئیس کل جدید بانک مرکــزی درگیــر موضــوع تثبیت نــرخ ارز اســت امــا تــاش میکنیــم کــه در هفته پیــش رو این جلســه مشــترک را داشــته باشیموتصمی­مگیریکنیم.محمدجواد آذری جهرمــی بــا بیان اینکــه مطالعات الزم انجــام شــده اما سیاســتی که تاکنون بانک مرکزی داشــته، ممنوع کردن همه ارزهای دیجیتال بوده است، گفت: طبق درخواستبان­کمرکزیهمهس­ایتهایی که تبادل ارز دیجیتال داشتهاند، از طریق دادســتانی مسدود شدهاند اما نگاهی که به تازگی در شــورای عالی فضای مجازی و دولــت مطرح شــده، این اســت که آنها الزامــاً تهدید محــور نیســتند و میتوانند فرصتهاییرا­ایجادکنند. ■ قدردانیوزی­رارتباطاتا­زکیمیاعلیز­اده وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات ضمن دیــدار بــا کیمیــا علیــزاده اولیــن بانــوی ایرانی مدالآور المپیــک، از وی قدردانی و دلجویــی کــرد. بــه گــزارش «ایــران»، محمدجوادآذ­ریجهرمیوزی­رارتباطات و فناوری اطاعات ضمن اهدای هدایایی بــه کیمیا علیــزاده اولین بانوی مــدالآور المپیــک کشــورمان، از ایــن ورزشــکار تکوانــدوک­ار جــوان کشــورمان قدردانــی و دلجویــی کــرد. کیمیــا علیــزاده قــرار بود پرچمــدار کاروان ایــران در بازیهــای آســیایی 2018 باشــد. او به عنــوان یکی از مدال آوران رشــته تکوانــدو در این کاروان شناخته میشد.اما به دلیل مصدومیت ناگهانــی در تمریــن ایــن رقابتهــا را از دست داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran