Iran Newspaper

داروخانه «آنالین» نداریم

-

ســخنگوی ســازمان غــذا و دارو ضمن تشــریح نحــوه تعیین اصالــت دارو و مکملهــا، دربــاره فروش اینترنتــی دارو، گفت: گاهــی دارو و مکملهایی از طریق سایتهایی تحت عنوان «داروخانه آناین» عرضه میشود، اما باید توجه کرد که داروخانهها­ی آناین مجاز نیستند.

دکتــر کیانوش جهانپور در گفتوگو با ایســنا، با تأکید بر ممنوعیت تبلیغ دارو، گفــت: طبــق قانــون «تبلیغ دارو» خاف اســت و اگر دارویــی در جایی تبلیغ شود، قطعاً این دارو غیرمجاز و قاچاق بوده است. از طرفی باید توجه کرد که تنها محل مجاز عرضه دارو و مکمل داروخانهها هستند. حال گاهی میبینیــم کــه داروهــا و مکملهایی از طریــق فضای مجازی و ســایتهایی تحت عنوان داروخانه آناین عرضه میشــوند، اما باید توجه کرد که اغلب اینها داروخانهها­ی آناین مجاز نیستند.

وی با بیان اینکه ســختگیری بیشــتری روی ممنوعیت تبلیغ دارو نســبت بــه مکملها وجــود دارد، گفت: البتــه باید توجه کرد کــه مکملها هم فقط میتواننــد در نشــریات تخصصی به جامعه پزشــکی معرفی شــوند و اجازه تبلیغ ندارند. بهطور کلی تبلیغ دارو هم ممنوع است.

جهانپور با اشــاره به تبلیغ یا فروش دارو یا مکملها در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی با عنوان داروخانهها­ی آناین، گفت: ما چیزی بهعنوان داروخانــه آناین ِصرف نداریــم. داروخانه آناین زمانی میتواند بهصورت مجاز باشــد که داروخانه فیزیکی آن هم موجود باشد. یعنی داروخانهها­یی که در ســطح شهر هســتند، میتوانند مجوز سایت را هم دریافت کنند که در ایــن صورت مجــوز وزارت صنعت، معــدن و تجارت را هم دارنــد. بنابراین هیچ داروخانهای نداریم که فقط یک سایت باشد.

وی تأکیــد کرد: نکته مهم این اســت که همــان داروخانهها­ی مجازی که ســایت دارند هم اصاً حق فروش دارو را بهصــورت اینترنتی ندارند و فقط میتوانند مکمل، فرآوردههای آرایشی و بهداشتی را بفروشند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran