Iran Newspaper

مسجدجامعی: نگران حذف میدانهای شهر هستم

-

یــک عضــو شــورای شــهرتهران دربــاره تغییــر میــدان قیصــر امینپــور بــه یک چهارراه، گفت: تغییر نام یک میدان به اســم قیصر امینپور مصوبه شــورا بوده و به ســادگی صــورت نگرفته اســت، اما اکنون شــاهد آن هستیم که براحتی نام آن را حــذف میکننــد، من نگــران بقیه میدانهای شــهر هســتم مبادا کــه آنها هم حذف شوند.

بــه گــزارش ایلنــا، احمــد مســجد جامعی در نشســت شورای شهرتهران، افزود: باید این تغییر نام را جبران کنند. نامگذاری خیابانها در کمیســیونه­ای شــورا انجــام میشــود و نبایــد یکدفعه فضای شهری را حذف کرد و بعد گفت آن را جبــران میکنیم. وی در پاســخ به این ســؤال که چرا شــهرداری خانههای بــاارزش را خریــداری میکنــد امــا روند رســیدگی بــه آنها کند اســت، گفــت: ما در جریان یکی از تهرانگردیه­ایمان، خانه اتحادیه را خریداری کرده و شــورا؛ شــهرداری را ملــزم بــه تملــک آن کرد. شــهرداری بــا ۰51مالــک وارد معاملــه شــده و بافاصله فعالیت شــروع شــد. پیشــنهاده­ای مختلفی مطرح و بخشی از آن هــم بــه بهرهبــردا­ری رســید. تئاتر نصر با یک روند پیچیده خریداری شد و قرار است تبدیل به یک موزه تئاتر شود.

مســجدجامع­ی بااشــاره به مســدود شدن ســردر باغ ملی گفت: ۰۲ میلیارد تومــان آن زمــان خرج ســردر بــاغ ملی کردیــم پیــش از آنکه ایــن هزینه صرف ســردر شــود، درهای آن برای عموم باز بــود اما پس از آنکه هزینهها انجام شــد درها را بستند. وی با اشاره به وعدههای شــورا دربــاره راســته خیابــان ولیعصر و دستفروشــا­ن کتــاب گفــت: مطالعــات راســته کتاب از همــان موقع آغاز شــده و زیباســازی ســیما و منظر شهری برای محــور کتــاب در راســته ناصــر خســرو، خیابــان بهارســتان و دانشــگاه تهــران انجام شد. مسجدجامعی با بیان اینکه همه ما در یک فضای دینی بزرگ شده و تنفــس میکنیــم، افــزود: در این فضا برخی میگویند مدیریت شهری با دین دارای موضع اســت اما بدانید که مردم بــرای انجــام امــور دینــی معطــل پــول شــهرداری نمیمانند. البته شــهرداری هم یک کیســه پول نیســت بلکــه حوزه فکر و هماهنگی است.

رســول کشــتپور، شــهردار منطقــه ۲ در ایــن زمینــه، امــا اینطــور توضیــح میدهد: این اقدام بنا به خواست مکرر شــهروندان ســاکن محــدوده بهدلیــل ایجاد گره ترافیکی بویژه در ساعات اوج تردد شــهروندان و بــر مبنای مطالعات کارشناسی ترافیکی و اجتماعی و با اخذ مصوبــه شــورای ترافیــک انجام شــده، بــا ایــن همــه بــر اســاس تصمیمگیری گذشــته قبــل از اجــرای طرح و بــا توجه بــه برنــزی بــودن آن و احتمال ســرقت یــا آســیب رســیدن در هنــگام انجــام عملیــات، ســردیس قیصــر امینپــور با هماهنگی زیباســازی به محلی مناسب منتقــل و پــس از اتمــام عملیــات در قسمت جنوبی تقاطع نصب و نام بلوار شهرداری به بلوار قیصر امینپور پس از انجــام مراحل قانونــی و تصویب آن در کمیته نامگذاری شــورای اســامی شهر تهران تغییر خواهد کرد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran