Iran Newspaper

7 معاون شریعتمداری استعفا کردند

-

قانونمنعبه­کارگیریباز­نشستگاندرو­زارتصمتاجر­اشد

فقــط هفــت معــاون وزارت صمــت شــامل قانــون منــع بهکارگیــر­ی بازنشســتگ­ان بودنــد کــه پــس از ابــالغ ایــن قانــون توســط رئیس جمهوری همگــی در حمایــت از این تصمیم اســتعفا کردند. بهگــزارش ایلنا وزارت صنعت معــدن و تجارت یکی از پر معاونتترین وزارتخانهه­ای کشــور اســت که با شــش حوزه معاونت و هفت ســازمان و چندین زیــر مجموعــه بزرگترین شــورای معاونیــن وزارتخانهه­ا در حدود 5۲ عضو را تشــکیل میدهد. با این حال از این بیســت و چند معاون فقط هفت معاون شــامل قانون منع بهکارگیری بازنشســتگ­ان بودند کــه پس از ابالغ این قانون توسط رئیس جمهوری همگی استعفا کردند. پیش از این رئیس مرکز روابــط عمومــی وزارت صمت از آمادگی این وزارتخانه بــرای اجرای این قانون و بهکارگیــر­ی بیش از ۰۳ جــوان در هیأت مدیرهها برای جایگزینی خبــر داده بود. همچنین در هفته گذشته در اولین انتصاب از تغییرات جدید علی رهبری متولد ۲۶۳۱ با حکم محمد شریعتمداری به سرپرستی یکی از مهمترین سازمانهای دولتی یعنی سازمان تجارت الکترونیک کشور منصوب شد.

آمار گمرک جمهوری اســالمی ایــران در دوره پنج ماهه ۷۹ نشــان میدهد، ارزش صادرات ایران به امریکا با رشد 8.۷۳ درصدی نسبت بهمدت مشابه پارســال بــه رقــم 45 میلیــون و ۰۱۱ هــزار ۳8۳ دالر رســید. بهگــزارش ایرنــا، جداول آماری گمرک ایران نشان میدهد، امریکا در بین یکصد کشور عمده مقصــد کاالهای صادراتــی ایران جای گرفته و در پنج ماه امســال یک هزار و ۷84 تن کاال به امریکا صادر شــده که نســبت به مدت مشــابه پارســال 6۰.8 درصــد افزایش داشــت. برابر آمار گمرک، تراز تجــاری ایران و امریکا در پنج ماه نخست امسال مثبت 8.۳ میلیون دالر شد، در حالی که تراز تجاری پنج ماهه نخســت پارســال منفی 6.۱۲ میلیون دالر بود. برپایه آمار گمرک ایران، ارزش کاالهــای وارداتــی و اقــالم مصرفــی از امریکا در مدت ایــن گزارش به ارزش ۱4 میلیون و 5۷۲ هزار و ۱۷4 دالر بود.

وزیر راه و شهرســازی گفت: تنها راه حل تهران برای برون رفت از مشــکالت فعلی توســعه قطارهای حومهای اســت. بهگزارش تسنیم، عباس آخوندی بــا بیان اینکه افزایش قطارهای حومهای برای تهران و حومه امری ضروری به شمار میرود که برای تحقق آن نیاز به سرمایهگذار­ی بسیار زیادی داریم اظهار کرد: در حال حاضر گزارش تهیه و ساخت شرکت قطارهای حومهای را به دولت ارســال کرده و پیگیر تصویب هرچه ســریعتر آن هستیم که امید داریم در نهایت بحث قطار حومهای به مقصد تهران، در تمام کالنشــهره­ا نه فقط تهران به یک دستور کار اصلی تبدیل شود.

دســتگاهها­ی متولــی بخش حمل و نقــل در بیانیهای جداگانــه اعالم کردند کــه درپــی تغییر ســاعت رســمی کشــور، ســاعت حرکــت قطــار و هواپیماها تغییــر نمیکنــد. رضا جعفرزاده ســخنگوی ســازمان هواپیمایی کشــوری از انجــام پروازها طبق برنامه و زمان درج شــده در بلیتها خبر داد و گفت: با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت پروازها تغییر نمیکند. شرکت راهآهن و ســازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نیز اعالم کردند که ساعت حرکت قطارها و اتوبوسها تغییری نمیکند. گفتنی اســت ســاعت رســمی کشور از ساعت 4۲ سی شهریور یک ساعت به عقب کشیده شد.

ســفیر جدیــد کرهجنوبــی با حضــور در اتــاق بازرگانی تهــران اعــالم کرد که شــرکتهای کرهای روابط تجاری و اقتصادی خود را با وجود مشــکل سخت تحریمهــا، بــا بنگاههــای ایرانــی قطــع نکردهاند. بهگــزارش اتــاق بازرگانی تهــران، در ایــن دیــدار یو جانگ هیــان، ســفیر کرهجنوبی در ایران، با اشــاره به مســائلی که اخیــراً در رابطه با همکاریهای تجاری و اقتصادی دو کشــور مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که شرکتهای کرهای عالقهمند بــه کار در ایــران هســتند و میخواهنــد به روابــط تجاری و اقتصــادی خود با ایــران ادامه دهند، وی افزود: بســیاری از شــرکتهای کــرهای به نفت ایران وابســته هســتند، همینطــور صنایــع شــیمیایی و پتروشــیمی کــره از کمبود نفت ایران متضرر میشــوند. ما در حال مذاکره با امریکا هستیم که بتوانیم معافیتهــا­ی الزم را بــرای ادامــه خریــد نفــت از ایران کســب کنیم.ســفیر کرهجنوبــی در ایــن دیــدار تأکید کرد که کشــورش از برجــام حمایت میکند چون معتقد است برجام حافظ صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran