Iran Newspaper

فولکس‌واگن‌از‌ایران‌نمی‌رود

حضور و خروج شرکتهای خودروسازی خارجی

- مرجان اسالمیفر خبرنگار

حضــور و خــروج شــرکتهای خودروســاز­ی جهانــی از ایــران، ابهامهــای زیــادی دارد. برخی خروج شرکت خودروسازی را تأیید و گروهی هــم از ادامــه همــکاری شــرکتهای خودروسازی چون پژو- سیتروئن، رنو و فولکــس واگــن صحبــت کردنــد. در آخریــن اظهارنظرها شــرکت فولکس واگــن خبر رفتنش از ایــران را تکذیب و بهصــورت رســمی اعالم کــرد که در زمینــه تولید خودرو بــا ایران همکاری میکند. این شــرکت خودروســاز­ی که بعــد از ۷۱ ســال بــه ایــران آمــده بود بــا یکــی از شــرکتهای خودروســاز­ی بخــش خصوصــی همــکاری خــود را آغــاز کرد. قــرار بود دو خودرو پاســات و تیگــوان در ایــران تولید شــوند. گفته میشــود یکی از دالیلی که باعث شــد دو خــودرو یاد شــده به مرحلــه تولید در ایران برســند، توقــف تولید آنها در امریکا بود.

تیرمــاه ســال 6۹، اندرس ســاندت ینســن، مدیــر پروژههــای کمپانــی فولکس واگــن در ایران اعــالم کرد: با بازگشــت به ایــران فولکسواگن یکی دیگــر از نقــاط خالــی خــود در نقشــه خودروسازی جهانی را پر خواهد کرد.

ریچــارد گرنــل، ســفیر امریــکا در آلمــان عنــوان کــرد کــه بــا آغــاز تحریمهــای اقتصــادی امریــکا علیــه ایران، شــرکت خودروســاز­ی فولکس واگــن نیــز تقریبــاً تمــام فعالیتهای خــود را در ایران متوقــف خواهد کرد. بعــد از صحبتهای ســفیر امریکا در آلمــان، بلومبرگ نوشــت: بر اســاس توافــق صــورت گرفتــه بیــن مدیــران فولکــس واگــن و ســفیر امریــکا ایــن شرکت تنها به آن بخش از فعالیتها در ایــران کــه با اهــداف بشردوســتا­نه انجام میشود، ادامه میدهد.

در ایــن مــدت خودروهایــ­ی کــه

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran