Iran Newspaper

درخشش دوومیدانی، اشکهای نعمتی

-

چهارمیــن روز بازیهــای پاراآســیا­یی دیــروز (چهارشــنبه) برگــزار شــد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

جــودو: وحید نوری، جــودوکار منهای 90 کیلوگرم در دیــدار پایانی مقابل حریف ازبک به برتری رسید و به مدال طال دست یافت. احسان موسینژاد در منهــای 100 کیلوگــرم نیــز صاحــب گردنآویــز طــال شــد. محمدرضــا خیراهللزاد­ه، جودوکار 100+ کیلوگرم نیز به مدال نقره دست یافت.

تیرانــداز­ی با کمان: در فینال ریکرو زهرا نعمتــی بــا نتیجه 6 بــر 4 مغلــوب وون از چین شــد تا به مدال نقره رضایت بدهد. نعمتــی بــا از دســت دادن مــدال طــالل گریه کــرد. نعمتی با اعالم این مطلب که رقابــت تنگاتنگی برابر حریفانش داشــته اســت، گفت: «مــن دو بار با ایــن کماندار بازی کردم که در بازیهای پارالمپیک ریو وی را شکســت دادم. تمام سعی خــود را بــرای پیــروزی برابر حریفــم انجام دادم اما مســابقه من بــا او تمام نشــده و امیدوارم امروز رقابت خوبی داشــته باشــم.» مجید کاکوش برنزی شد. محمدرضا زندی به نشان طال دست یافت. زندی، قهرمان رقابتهای کالس W1 پس از کســب مدال طال گفت: «کسب نخستین مدال این کالس اینقدر خوشحالم کرد که اگر میتوانستم، خدا را در آغوش میگرفتم.»

دوومیدانی: مهدی اوالد در پرتاب دیسک به مــدال طال دســت یافت. آریــن لطفی در این رشته به مدال برنز رسید. سیامک صالح فرج زاده در پرتاب وزنه به مدال نقره دست یافت. علیرضا مختاری در پرتاب وزنه ضمن شکســتن رکورد آســیا و بازیهای پاراآسیایی طالیی شــد و اســداهلل عظیمــی در این ماده نقره گرفت. مختاری پس از کســب مدال طال بیان داشــت:«از توابع شهرســتان زرین شهرهســتم و این منطقه به لحاظ تجهیزات پزشــکی و داشــتن آمبوالنس با ســختی روبهرو است. به همین دلیل درخواستی از وزیر بهداشت دارم؛ در این دوره دو مــدال گرفتــم که هر دو مــدال را میدهم و به جــای آن دو آمبوالنس به روســتای همام از توابع شهرســتان زرین شــهر بدهند.» در پرتاب دیســک بانوان هاشمیه متقیان طالیی شد. در دوی 400 متر کالس73T هاشم رستگاری موفق به کســب مدال نقره شد. قاســمی در همین ماده برنز گرفت. فرهاد کهریزی نیز در دوی 400 متــر کالس T36 موفق به کســب مدال برنز شــد. عــارف بهاروند در پرتاب وزنه ضمن کســب مدال طال موفق به شکســتن رکورد بازیها شــد. هاجر صفــرزاده در دوی 100 متر به مدال برنز دســت یافت. احمــد اجاقلو در دوی 100 متر صاحب مدال برنز شد. مهناز امینی در پرتاب نیزه طالیی شد. شیال حدادی در پرتاب دیسک موفق به کسب مدال برنز شد.

شــطرنج: در رقابتهــای گــروه b2 و b3 عاطفــه نقوی مدال طال را به دســت آورد. فریبــا زنده بودی به مدال نقره رســید و فاطمه برقول نشــان برنــز را از آن خود کرد. شــطرنجباز­ان بانوی کشورمان نیز به مدال طالی تیمی دست یافتند. در مســابقات گروه b2 و b3 امید کریمی نشــان ارزشــمند طال را به دســت آورد. همچنین تیم آقایان صاحب گردن آویز نقره شد. در مسابقات b1 لیال زارعزاده به مدال برنز رسید و در بخش تیمی، بانوان به مدال نقره دست یافتند. در گروه B1 آقایان و در بخش تیمی مدال برنز به ورزشکاران ایران رسید.

بســکتبال بــا ویلچر: تیم مردان بــا برتری 87 بر 30 مقابــل عراق به نیمه نهایی صعود کرد.

والیبــال نشســته: تیــم مردان بــا برتری 3 بر صفــر مقابل عــراق به فینال رســید. حریــف ایــران در فینــال تیــم چیــن اســت کــه ایــن مســابقه امــروز (پنجشنبه) برگزار میشود. وزنهبرداری: نادر مرادی ملیپوش دسته 80 کیلوگرم نقره گرفت. شــنا: شاهین ایزدیار که طی سه روز گذشته موفق شده بود 3 طالی ارزشمند برای ایران به دست بیاورد، دیروز در ماده قورباغه 100 متر کالس SB9 بار دیگر قهرمان شــد و چهارمین مدال طالی خود را به دســت آورد. البته این پایان کار ایزدیــار نبــود، او در 0۵ متر کرال آزاد کالس S10 نیز قهرمان شــد و به پنجمین مدال طال دســت یافت. ایزدیار پس از کسب پنجمین مدال طالی خود در این بازیها گفت: «به خاطر پرسپولیس دوست دارم 6 طال بگیرم نه 7 طال!»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran