Iran Newspaper

بدون شعار از بهرام شفیع آموختم

- عباس بهروان گزارشگر و مجری برنامههای ورزشی

سهشــنبه شب گذشته خبر بســیار ناگواری گوشم را آزار داد. بهــرام شــفیع، دوســت و همــکار بســیار نازنینــم، دارفانــی را وداع گفــت. ایــن مصیبتــی بســیار بــزرگ بــرای خانواده او و تنهــا فرزندش امیر اقبال، آشــنایان و دوســتان رســانهای و جامعه ورزش ایران اســت. من افتخار این را داشتم که از دهه 60 هم در برنامه ورزش و مــردم و هــم در گزارشهــای فوتبال در کنــار مرحوم شــفیع باشــم و بدون شــعار بســیار از او آموختــم. این درســت اســت که نام بهــرام شــفیع بــا ورزش و مردم عجین بــود اما ویژگیهای اخالقــی آن مرحوم نه تنها مــن، بلکــه هر کس دیگــری را جذب میکــرد و معرفت، صداقــت، مردمی بــودن و خــوش خنده بــودن از خصوصیــات ویژهاش بــود. آن زمانــی که ما برنامه اجرا میکردیم، تنها منبع اطالعاتیما­ن دو روزنامه ورزشــی بود و نه چیز دیگری. مدیران به ما میگفتند که از پیشکسوتان ورزشی صحبت کنید تا از تجربه گرانقدر آنها استفاده شود اما سؤال من این است که کدام استفاده؟!

بهــرام شــفیع به غیــر از اینکــه در گزارشــگری و اجــرای برنامه صاحب ســبک بــود و از ســال 64 تا همیــن چند روز پیــش برنامــه ورزش و مردم را اجرا میکرد، از سال 84 تا همین چند روز پیش ریاست فدراسیون هاکی را هم برعهده داشــت و اتفاقاً با این رشــته به مقام قهرمانی آسیا هم دست پیــدا کرد. او در زمان تحصیل فوتبال بازی میکرد و در تیم قصر یخ تهران عضویت داشــت و در ادامه کار گزارشگری را برعهده گرفت که آخرین آن، چند ســال پیش در بازی ایران و کره شــمالی بود و بعد از آن هم میدان را برای جوانها خالی کرد. البته بهرام به غیر از این تهیهکنندها­ی بسیار ماهر هم بود و برنامههای مختلفی را روی آنتن برد.

من هر وقت با بهرام برنامه اجرا میکردم، خیلی خیلی میخندیدیم. چون بســیار شــوخ طبع بود و هر وقت برنامه تمام میشــد، دوباره خندیدنهایم­ان شــروع میشــد. زمانی که من چند سال پیش تصادف کردم، همسرم گفت که بهــرام با چه حس و حالی از مــردم تقاضای التماس دعا میکرد. زمانی که به هــوش آمدم و حالم کمی بهتر شــد، به من زنگ زد کــه از اصفهان بیا تهران و یــک هفتــه تو ورزش و مردم را اجرا کن و یک هفته هم من. اما من چشــم درد داشتم و چند باری بیشتر نتوانستم به تهران بیایم و گاهی از اصفهان برنامهای را ضبط میکردم و برای او میفرســتاد­م و پخش میکرد. حاال هم که پســرش امیــر اقبــال دارد راه پــدرش را ادامــه میدهــد و برنامــه ورزش و مــردم را اجرا میکند امیدوارم موفق باشــد. به هر حال، ما مرد بزرگی را از دســت دادیم که امیدوارم روحش شاد و یادش گرامی باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran