Iran Newspaper

افزایش تعرفه واردات هند برای جلوگیری ازسقوط بیشتر روپیه

-

پاکســتان اعــام کــرد نیــاز بــه دریافــت برنامــه نجــات از صنــدوق بینالمللی پــول دارد.بهگزارش ایســنا بــه نقل از مارکــت واچ، پاکســتان کــه اصلیترین گــذرگاه پــروژه جاده ابریشــم جدید چین اســت از صنــدوق بینالمللی پول برای دریافت یک بســته نجات تقاضای کمک کرده اســت. این درخواســت پس از آن صورت میگیرد که برخی از اقتصاددانا­ن به پاکســتان در خصوص دریافت وام از چین هشــدار داده بودند. احتماال صندوق بینالمللی پول در صورت قبول درخواســت پاکســتان بر برنامههــا­ی مالی این کشــور محدودیتهای­ی وضع خواهد کــرد که به موجب آن برخی از وعدههای انتخاباتی عمران خان- نخســتوزیر جدید پاکســتان - نظیر اشتغالزایی بیشتر و نظام رفاهی را به حال تعلیق در میآورد.

گزارشها حاکیاســت که شــهروندان ونزوئایــی باید به منظــور پرداخت هزینه صدور و تمدید گذرنامه از ارزدیجیتال­ی اختصاصی دولت این کشور استفاده کنند. بهگــزارش ایســنا، بــه نقــل از وب ســایت ،Blockonomi با توجه به آنکــه ونزوئا اخیراً بشــدت با سقوط و کاهش شــدید ارزش پول ملی و تبعات منفی آن دست و پنجه نرم میکند، با گســترش استفاده و محبوبیت ارزهای دیجیتالی در جهان به فکر عرضه و توســعه یک ارز رمزپایه تحت عنوان پترو افتاد که در حقیقت به پشتوانه ذخایر نفتی این کشور روی کار آمد. حاال دولت ونزوئا به منظور گسترش اســتفاده شهروندان و افزایش درآمد از طریق این ارزمجازی اعام کرده است که ونزوئاییها باید تمامی هزینههای مربوط به صدور و تمدید گذرنامه برای خروج از کشور را از طریق این ارز دیجیتالی بپردازند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی گفت زمستان اقتصاد جهانی در حال فرا رسیدن است. بهگزارش ایسنا به نقل از رویترز، ویدودو از رؤسای بانکهای مرکزی و وزیران دارایی کشورهای جهان خواست تا نسبت به ریسکهای در حال افزایش اقتصاد جهانی موضع بگیرند چرا که تشــدید جنگ تجاری باعث آســیب دیدن کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شده است. وی که در نشست منطقهای بانک جهانی در جزیره بالی شرکت کرده بود گفت وضعیت اقتصاد جهانی شبیه ســریال «گیمز آف ترونز» شده است. ویدودو افزود: مشکات بر سر راه اقتصادی برای آنکه بگوییم زمستان فرا خواهد رسید، کافی هستند. این نشست که با شرکت ۹۱هزار کارشناس، مقام عالی رتبه، وزیر و رؤسای بانک مرکزی کشورهای مختلف برگزار شد به محلی برای انتقاد از سیاستهای دولت دونالد ترامپ تبدیل شد.

دولت هند بهعنوان دومین اقدام طی دو هفته گذشته، روز جمعه برای جلوگیری از ســقوط بیشــتر ارزش روپیــه در مقابــل دالر و همچنیــن جبران کســری بودجه خــود، تعرفــه واردات تجهیــزات ارتباطی را تــا 20 درصد افزایــش داد. به گزارش ایرنــا، روزنامه «اکونومیک تایمز» در این رابطه نوشــت: ایــن دومین اقدام دولت هند در گران کردن واردات کاالهای غیر ضروری به این کشــور در دو هفته گذشــته است. اواخر ماه گذشته بود که دولت هند تعرفه گمرکی ۹۱ کاال از جمله کولرهای گازی، یخچالهای خانگی و ماشــینهای لباس شــویی را 20 درصد افزایش داد. هیأتدولت هند در جلسهای در ماه گذشته تصمیم گرفت تا برای جبران کسری بودجه و همچنین جلوگیری از ســقوط بیشــتر ارزش روپیه در مقابل دالر امریکا، واردات کاالهای غیر ضروری را گرانتر کند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran