Iran Newspaper

شکایت از کریمی قدوسی را پیگیری میکنم اما امیدی ندارم

ابتکار در گفتوگو با «ایران»:

-

آیا شــکایت به هیــأت نظارت مجلس یا قــوه قضائیه، میتوانــد اتهامزنیها و تهمــت پراکنیهــا­ی محمدجــواد کریمــی قدوســی را متوقــف کنــد؟ تجربههــای گذشــته نشــان میدهــد نمیتوان چنــدان امیدوار بــود که این نماینــده عضــو جبهــه پایداری رســم اخالق را در پیش بگیرد.

معصومــه ابتــکار، معــاون رئیــس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت هــم در نامــه بــه رئیس مجلــس و هم بــا شــکایت در قــوه قضائیــه، در تالش است تا یک بار برای همیشه به تهمت و دروغهــای کریمــی قدوســی نماینده مشــهد در مجلس پایان دهد، هرچند امید چندانی نــدارد.وی در گفتوگو با «ایران» و در پاســخ به اینکه شــکایتش از کریمــی قدوســی، نماینــده مجلــس بــه کجا رســیده اســت، گفت: ایــن تنها شــکایت من از کریمی قدوسی نیست، زیــرا ایشــان پیــش از ایــن هــم توهیــن کرده و تهمت زده اســت، اما متأسفانه شــکایتهای مــا بــه نتیجــه خاصی در مجلس منتهی نمیشود.

ابتکاربابی­اناینکهاین­باربسیارجد­ی از آقای الریجانی خواســتم تا این مسأله را پیگیــری کنــد، اضافــه کــرد: مجلــس حرمتــی دارد و ما دلمان نمی خواهد با این عنوان از نماینده مجلس شــکایت کنیم، امــا وقتی این نماینده برای خود حرمتــی قائــل نیســت و اتهامــات بــی پایــه و اســاس را وارد میکنــد و دروغ میگویــد، عــالوه بــر مجلــس بــه قــوه قضائیه هم شکایت کردیم.

معــاون رئیــس جمهــوری ضمــن ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن این شکایتها، هدف از شکایت را این طور عنوان کرد: امیدوارم نتیجه این شکایت این باشد که اخالق در جامعه جدیتر گرفته شــود و رقبای سیاسی از تهمت و تخریب برای رقابت با یکدیگر استفاده نکننــد، زیــرا ایــن امــر زیبنــده جامعه اسالمی نیســت و آسیبهای زیادی به اخالقیات جامعه وارد میکند.

امیــدوارم نتیجــه ایــن شــکایت این باشــد وگرنه کســی دوست ندارد کار بــه جایــی برســد کــه بــه مرحلــه قضایی برســد.کریمی قدوســی اواخر شــهریورما­ه در گفتوگــو بــا «فــارس» اظهــار کرده بــود «باید پرونــده افرادی چون خانم ابتکار و خانم موالوردی که از جاسوسانی چون نزار زاکا، کاوه مدنی و ســیدامامی حمایــت میکننــد مــورد بررســی قرار گیــرد. مــردم میخواهند بداننــد این افــراد چــه ارتباطی بــا این جریانــات دارنــد کــه تــا این حــد از این افــراد حمایــت میکننــد.» نماینــده مشهد در تازه ترین توهین خود، رئیس مجلس و رئیــس جمهوری را «خائن» توصیــف کرد. در ویدئویی که در همین رابطه منتشــر شده اســت، برخی دیگر از نمایندگان همســو با کریمی قدوسی همچــون ذوالنــوری و حاجــی دلیگانی هم دیده میشوند که در واکنش به این توهین لبخند میزنند.

محمدعلی وکیلــی، نماینده تهران و عضــو هیــأت رئیســه مجلــس درباره اینکه «آیا هیأت رئیسه مجلس به این مســأله ورود میکند یا نــه؟» به «ایرنا» گفت: حتی اگر هیأت رئیســه ورود کند هم چندان تأثیری ندارد.

وی بــا تأکیــد بــر اینکــه «توهینهــا موضوع جدیدی نیســت»، افــزود: این توهینهــا رایــج شــده و پیامکهــای تهدیدآمیــ­ز بــه نماینــدگا­ن نیــز از مصادیــق رایــج توهینهاســ­ت. نهایتاً هیأت رئیســه یا هیأت نظــارت بر رفتار نماینــدگا­ن میتواند یک تذکــر در این باره بدهد کــه آن هم ضمانت اجرایی ندارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran