Iran Newspaper

ترانه و داوری در توکیو

-

چنــدی پیــش خبــری منتشــر شــد مبنــی براینکــه ترانــه علیدوســتی، بازیگر نام آشــنای ایرانــی، بهعنوان یکــی از پنــج داور بخــش اصلــی و رقابتی ســیویکمین دوره جشــنواره بینالمللی فیلم توکیو در کشور ژاپن انتخــاب شــده اســت؛ جشــنوارها­ی که از تاریــخ ۵۲ اکتبر تا ســوم نوامبر 3( تــا ۲۱ آبانمــاه) در کشــور ژاپــن برگزارشد.

او در کنــار «برایــان بــرک» تهیهکننده امریکایی، «استنلی کوان» کارگــردان و تهیهکننــد­ه اهــل کشــور هنــگ کنگ و «کاهو مینامــی» بازیگر ژاپنــی بهعنــوان دیگر اعضــای هیأت داوران این رودیداد ســینمایی حضور داشت.

بازیگــر فیلــم شــهرزاد در مراســم اختتامیه جشنواره فیلم توکیو ژاپن که درســاعت ۰۱ صبح جمعــه (۱۱ آبان) به وقت ایران برگزار شد بهعنوان یکی ازداوران بخش اصلی در این مراســم حضور داشــت و جایزه بهترین بازیگر مــرد ایــن جشــنواره را اهدا کــرد. او در کنفرانس خبری جشنواره فیلم توکیو گفت: مــن فکــر میکنــم جالبترین بخش این تجربه برای من این بود که هیــأت داوران از کشــورهای مختلف و با فرهنگهــا و زبانهای متفاوت گرد هم آمده بودند.

ما از اولین لحظــهای که یکدیگر را دیدیــم توانســتیم طی یک ســاعت با یکدیگر دوســتان خیلی خوبی شویم. اتحادی که توانستیم با یکدیگر برقرار کنیــم در نتیجــه کارمــان بســیار مؤثــر بود. قطعاً دلم برای این تجربه و این جمع تنگ خواهد شــد و چشم انتظار تکرار دوباره آن خواهم بود.

او در ایــن نشســت دربــاره کمبــود تعــداد فیلمســازا­ن زن در بخــش رقابتــی امســال افزود: زنان فیلمســاز همــه جــا در اقلیــت هســتند و ایــن مســائل باید با قدمهای کوچک سال به سال و گام به گام حل شود.

علیدوســتی در ادامه افــزود: ما در ایــن جشــنواره تــاش کردیــم بــدون ذهنیــت و پیشــداوری بــه تماشــای فیلمهــا بنشــینیم و نــام ســازندهها و کشــورها را فراموش کنیم و به همه آنها یکسان توجه کنیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran