Iran Newspaper

حاشیه دیدار پرسپولیس- کاشیما

-

پرســپولیس در حالی به مصاف کاشیما رفت کــه این دیدار با حواشــی مختلفی همراه بود که در زیر میخوانید:

شــب قبــل از بــازی حمیدرضــا گرشاســبی مدیرعامــل پرســپولیس و مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان در هتل محل اقامت سرخپوشان حاضر شــدند و دقایقــی بــا برانکــو و بازیکنــان صحبت کردند.

دیــروز فقــط هوادارانــ­ی بــه ورزشــگاه آزادی راه داده میشــدند که اصل کارت ملــی خــود را به همراه داشــتند و با ارائه کد ملی درج شــده روی کارت ملی خود میتوانستند وارد استادیوم آزادی شوند.

اورژانــس تهران تمهیــدات ویژهای را برای این بازی اندیشیده بود و ۰۱ دستگاه آمبوالنــس در ورزشــگاه آزادی مســتقر شــدند و با توجــه به حضور بانــوان هم، ۲ دســتگاه آمبوالنــس با تکنیســینه­ای خانم ویژه بانوان حاضر در ورزشــگاه در قالــب ۰۵ نیروی ســتادی و عملیاتی در ورزشگاه آزادی مستقر شدند.

در حالی که قرار بود درهای ورزشــگاه آزادی از ســاعت ۲۱ باز شــود اما به دلیل ازدحــام جمعیــت درهای اســتادیوم ۲ ساعت زودتر باز شد و خبرنگاران ایرانی و خارجــی از بیــرون از ورزشــگاه و داخل ورزشــگاه در حال گــزارش و مصاحبه با هواداران پرسپولیس بودند.

برخــی از خبرنــگارا­ن ژاپنــی با حضور مقابــل ورزشــگاه آزادی از جمعیــت هواداران مشــغول تهیه گزارش شــدند. ضمن اینکه فــروش پرچم و لباسهای قرمز رنگ در بیرون از ورزشــگاه حسابی داغ بود.

بیــش از ۰۰۲ نفــر از هواداران کاشــیما بــرای حمایت از این تیم در بازی مقابل پرســپولیس روز گذشــته وارد فــرودگاه امام خمینی(ره) شــدند. این هــواداران بــا پرداخــت ۲ هزار دالر و بــا ثبت نام در تور هواداری که برای سفر به تهران به راه افتاده بود، راهی تهران شدند.

این بازی در حالی برگزار شد که حدود ۰۰۷ هــوادار خانم این بــازی را از نزدیک نظاره کردند. دختــر برانکو ایوانکوویچ با تشــریفات وارد ورزشــگاه آزادی شــد امــا دختــر علی پروین نتوانســت بــه صورت جداگانه به ورزشگاه برود و همراه با سایر بانوان راهی استادیوم آزادی شد. دختران محمــود خوردبیــن سرپرســت ســابق پرســپولیس هم از دیگر بانوان حاضر در اســتادیوم بودند. هــواداران خانم ایرانی هنگام ورود هواداران ژاپنی به ورزشگاه به تشویق و کریخوانی پرداختند. این اتفاق نظر ژاپنیها را جلب کرد و برای هواداران ایران دست تکان دادند و برخی از آنها به فیلمبرداری­مشغولشدند.

شــیخ ســلمان، رئیــس کنفدراســی­ون فوتبال آســیا که برای تماشای این دیدار به تهران آمده بود، با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و علیرضا فغانی داور بینالمللی کشورمان دیدار کرد.

پلیس از تماشــاگرا­نی که بدون بلیت وارد مجموعه شدهاند، درخواست ترک ورزشــگاه را داشــت و میگفــت بــدون بلیــت هیچ تماشــاگری به ورزشــگاه راه داده نمیشــود ولی برخی از تماشاگران بدون توجه به اعالم هشــدارهای پلیس همچنان وارد مجموعه آزادی میشدند و روی چمنها مشــغول خوردن ناهار و خواندن نماز بودند.

یک دختر که با پوشــش پسرانه قصد ورود به ورزشگاه آزادی را داشت، توسط نیــروی انتظامی شناســایی شــد واجازه ورود بــه او داده نشــد. البتــه خبرنــگارا­ن خانم ورزشگاه آزادی با مشکالت زیادی روبهرو شــدند به طوری که چند در برای ورود به روی آنها بسته بود.

بســیاری از هــواداران کــه نتوانســتن­د بلیــت تهیــه کننــد، هنــگام ورود بــه ورزشــگاه بــا گرشاســبی مدیرعامــل باشــگاه پرســپولیس برخورد کردنــد و از او خواهــش کردند تا بــدون بلیت راهی برای ورود به استادیوم پیدا کنند.

اســحاق جهانگیــری معــاون اول رئیس جمهــوری و آذری جهرمی، وزیر ارتباطــات در ورزشــگاه آزادی حضــور داشت و دیدار پرسپولیس و کاشیما را از نزدیک تماشا کردند.

توئیتــر کنفدراســی­ون فوتبــال آســیا با انتشــار تصویــری از ورزشــگاه آزادی، از حضور پرشور هواداران پرسپولیس پیش از 4 ســاعت مانــده بــه آغــاز بــازی ابــراز تعجب کرد.

جیوانــی اینفانتینـ­ـو، رئیــس فیفــا برای تماشایدیدا­رفیناللیگق­هرمانانفوت­بال باشگاههایآ­سیاکهبینتی­مهایپرسپول­یس ایــران و کاشــیمای ژاپن برگزار شــد با جت شــخصی خود از چین بــه تهران آمــد و در بدو ورود مورد استقبال تاج رئیس و ساکت دبیرکلفدرس­یونفوتبالق­رارگرفت.

علــی پروین و محمــود خوردبین، دو پیشکسوت پرسپولیس از جمله کسانی بودنــد کــه دیروز وارد ورزشــگاه شــدند و در جایگاه ویژه ورزشــگاه آزادی مســتقر شدند. این در حالی است که تالشهایی انجــام شــد تــا آنهــا را بــه جایــگاه VIP بیاورند اما این تالشها ثمر نداد. در این میان، گرشاسبی هم در جایگاه ویژه کنار پروین نشست.

بــه دلیــل هماهنگــی بــرای حضــور برخی از شخصیتهای سیاسی و وزرای جمهــوری اســالمی ایــران در اســتادیوم آزادی، تدابیــر امنیتــی شــدیدی در ورزشگاه آزادی برقرار شده بود.

به دلیل هجوم هواداران سکوهایی که برای خانمها در نظر گرفته شده بود، به تماشــاگرا­ن مرد داده شد تا آنها بتوانند روی سکوها مستقر شوند. ً ●اتوبوساعضا­یکاشیماکام­الاسکورت شده به سمت ورزشــگاه آزادی رفتند که با واکنــش هــواداران پرســپولیس همراه بود. در این حین هواداران پرسپولیس به حمایتتیممح­بوبخودپردا­ختند.

البتــه یکــی از هــواداران پرســپولیس بلیــت خود را گم کــرد و باعث شــد تا با چشمانی اشکبار ورزشگاه را ترک کند.

بســیاری از هواداران پرســپولیس هم در محوطــه آزادی نشســته بودنــد تــا از طریق اسکوربرد بازی را تماشا کنند.

اکبرینــور­ی، دســتیار ویــژه وزیــر ارتباطــات و فنــاوری اطالعــات در بازدیــد از مرکــز تماس شــرکت فن آوا کارت از تالشهــای ایــن شــرکت برای رفع مشــکالت به وجود آمده در بلیت فروشــی الکترونیکـ­ـی بــازی برگشــت فینال جام باشگاههای آسیا تقدیر کرد.

زمانی که خانمها به داخل ورزشــگاه آزادی آمدند، بشــدت از سوی هواداران پرســپولیس حاضــر در ورزشــگاه مــورد تشویق قرار گرفتند.

هــواداران پرســپولیس بــه صــورت زیبایی تشویق ایسلندی انجام دادند که این مســأله با واکنش خبرنــگارا­ن ژاپنی همراه بود.

میهمانــان خارجی حاضــر در تهران به ورزشــگاه آزادی آمدند تا به تماشای بازیبنشینن­د.

ســفیر ژاپن در تهران به همراه برخی از مقامات باشــگاه کاشــیما به ورزشــگاه آزادی آمدند.

هواداران ژاپنی در طبقه دوم ورزشگاه قــرار داشــتند. آنهــا همچنیــن پارچــه نوشــتههای­ی به زبــان ژاپنی در ورزشــگاه و در جایــگاه اختصاصی خود قــرار داده بودند. برخی از تماشاگران ژاپنی پرچم برزیــل را هم داشــتند، زیکــو، مدیر فنی کاشــیما و همچنیــن دو ســتاره کاشــیما برزیلیهستن­د.

با وجــود تأکیــد کنفدراســی­ون فوتبال آســیا مبنی بر اینکه جمعیت اضافه به ورزشــگاه نیاید اما باز هم شــاهد حضور جمعیتی بیش از ظرفیت تعیین شــده در ورزشــگاه هســتیم. حتــی در راهپلهها نیزتماشاگر­اننشستهاند.

از اســکوربرد ورزشــگاه صحنههایی از لیگ قهرمانان آسیا در دورههای گذشته به نمایش درمیآمد.

چنــد خانــم بــا لباسهــای محلی به ورزشــگاه آمده بودند . قرار بود این افراد جوایز تیم قهرمان را اهدا کنند.

با وجود بســته بــودن درهای ورزشــگاه، برخی هواداران بیرون در حضور داشــتند و بهدنبالفرص­تیبودندتاب­هورزشگاهبی­ایند.

اتوبوس کاشــیما زودتر از پرسپولیس وارد ورزشگاه آزادی شد.

برانکو طبق عادت همیشــگی پس از حضور در اســتادیوم آزادی به کنار زمین چمن آمــد و مــورد اســتقبال هــواداران پرسپولیس قرار گرفت. برانکو در اقدامی جالــب با هواداران پرســپولیس تشــویق ایسلندی انجام داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran