Iran Newspaper

انتقاد فرماندار رشت از برخورد با نوازندگان جوان

-

معــاون ســاماندهی امــور جوانــان وزارت ورزش و جوانــان گفت: وضعیــت جوانان نوازنده رشــتی باید بــه طور جدی پیگیری شود و یکی از مدیران کل معاونت جوانان وضعیت این جوانان را از استان گیالن جویا خواهد شد.

محمدمهــدی تندگویــان در ایــن خصــوص به ایســنا توضیــح داد: اگرچه در مورد موســیقی خیابانی قوانین متقنی وجود ندارد، با وجود این در مورد حقوق شــهروندی و برخورد با مردم و شــهروندان به اندازه کافی قانون درکشــور وجود دارد. نیــروی انتظامــی یا هر نهاد دیگــری در مورد موضوعــات یا حتی تخلفات شهری مانند سد معبر ...و نباید به این شکل با مردم برخورد کند.

وی در ادامــه تصریــح کــرد: اصل «احتــرام» باید در مورد شــهروندان و همه مــردم رعایــت شــود کــه ایــن فیلم نشــان میدهــد این موضــوع رعایت نشــده اســت. ما حــق نداریم حتی با مجرمان هم به این شــکل رفتار کنیم، چه برســد به این جوانان که مشغول نواختن ساز هستند. این دست فعالیتها پدیدههای جدیدی در جامعه هستند که قانون در مورد آن هیچ پیشبینی نداشته است.

تندگویــان بــا بیان اینکــه ابتدا باید در حقوق شــهروندی و شــهری در مورد این دســت فعالیتها پیشبینیهای­ی صورت گیرد، اظهار کرد: شــورای شــهر کالن شــهرها باید مصوباتی در این مورد داشــته باشند و مجلس هم میتواند بــه شــکل کالن درمورد نوع اجــرا و دریافت مجوزها، قوانین کلــی وضع کند تا بــا تصویب آنها مشــکالت آتی هم برطرف شــود.فرماندار شهرســتان رشــت نیــز بــا تأکید بر لزوم تــالش در جهت ارتقای نشــاط اجتماعی گفــت: قانون و هنجارهای عمومی باید از سوی همگان رعایت شود.

به گزارش ایرنا ، میرشــمس مؤمنــیزاد­ه در ادامه افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعالم شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضــی در اســرع وقت صــورت گیرد تا رفتار یک شــخص موجــب لطمه به زحمــات و تالشهــای مدبرانــه و شــبانه روزی فرماندهــی و پرســنل نیــروی انتظامی در ســایر حوزهها نشود.فرماندار رشت با تصریح اینکه تقویت نشاط و امید در جامعه باید بر مدار قانون و هنجارها باشــد، گفت: نباید با رفتارهای نادرســت و فراقانونی، تصویری نادرست از فضای فرهنگی و اجتماعی استان که در ســطح کشــور کــم نظیر اســت، ایجــاد یا بــا واکنشهــای هیجانی چنین موضوعــی را بــه دیگران القــا کنیم.مؤمنــیزاد­ه، عمــوم جامعه را بــه رعایت قانــون، هنجارها و اخالق دعوت کرد و گفت: حســب تأکید اســتاندار گیالن به جهت اهمیت حفظ آرامش فرهنگی و اجتماعی استان، پیگیریهای الزم در مورد موضوع برخورد با نوازندگان جوان در رشت انجام میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran