Iran Newspaper

برد 20 امتیازی!

پرسپولیس بازی معوقه مقابل پیکان را برد و به کورس برگشت

-

در دیــدار معوقه هفتــه نهم لیگ برتر، پرســپولیس و پیــکان از ســاعت ۵1:۶1 روز گذشــته در ورزشــگاه آزادی بــه مصــاف هم رفتند. این بــازی در حالی برگــزار شــد کــه پرسپولیســ­یها تعداد زیــادی از بازیکنــان خــود را بــه دلیــل حضــور در تیمهــای ملــی بزرگســاال­ن و امیــد، تیــم ملــی عــراق و همچنیــن مصدومیت در اختیار نداشتند و برانکو هــم در کنفرانس خبــری قبــل از بازی بــه برگــزاری مســابقه در «فیفــادی» انتقاد کرده بود. در این شرایط، بوژیدار رادوشــووی­چ، ســید جــالل حســینی، شــجاع خلیــلزاده، ســیامک نعمتی، شــایان مصلــح، محســن ربیعخــواه، کمــال کامیابینیا، امید عالیشــاه، آدام همتــی، علــی علیپــور و گادوین منشــا 11 بازیکــن منتخــب برانکــو بودنــد و جاللی هم وحید شــیخ ویسی، حجت حــقوردی، ســجاد مشــکلپور، علــی حمودی، آرمان قاسمی، مگنو باتیستا، امیرحســین کریمــی، مهــدی مؤمنی، شــاهین ثاقبی، فراز امامعلی و محمد قاضی را به میدان فرستاد.

بــازی در دقایــق ابتدایــی چنگی به دل نزد و بجز چند نفوذ نصف و نیمه، بازیکنــان دو تیم نتوانســتن­د موقعیت خطرنــاک و چشــمگیری خلــق کننــد تــا حــدود 15 هــزار تماشــاگر حاضر در ورزشــگاه آزادی، شــاهد بــازی ســردی باشند. در دقیقه ٧۲ برخورد عالیشاه با بازیکن پیکان باعث مصدومیت شدید بازیکــن پرســپولیس از ناحیــه دهــان شــد ولی مهدی مرجانزاده داور بازی این صحنه خشــن را ندیــد. مهمترین موقعیت بازی در دقیقه ۲۴ خلق شــد. شــاهین ثاقبــی روی اشــتباه مدافعــان پرسپولیس صاحب توپ شد و با ضربه نوک پا دروازه این تیم را باز کرد تا نیمه اول با یک گل به ســود شاگردان مجید جاللــی بــه پایــان برســد. با آغــاز نیمه دوم، پرســپولیس بــازی را هجومیتــر ادامــه داد تــا بتوانــد بــه گل تســاوی دســت پیــدا کنــد. در دقیقــه 0٦ برانکو کــه نیمکتــی خالی داشــت، دســت به تعویض زد و سعید حسینپور، بازیکن جــوان تیم خــود را بــه جــای همتی به میدان فرســتاد.ًپرســپولیس در ادامه، یک بــازی کامــال هجومی را دســتور کار خــود قــرار داد تــا شــاید بتوانــد گل خــورده را جبــران کند ولــی موفق نبود تا اینکه در دقیقه ٧٧ ســانتر ایستگاهی عالیشــاه از ســمت چــپ بــا ضربه ســر کامیابینیـ­ـا وارد دروازه و بــازی بــه تساوی کشیده شد. در دقیقه 0۸، اتفاق غیرمنتظــر­های افتاد و در شــرایطی که به نظر میرســید ضربه علیپور از زاویه بســته براحتــی در اختیار شــیخ ویســی قرار گیرد، اشتباه عجیب این دروازهبان باعث شــد توپ از دســت او رها شود و درون دروازه بــرود و بــازی ۲ بــر یک به سود قرمزها شــود. جاللی که این بازی را بازنــده میدیــد، در ادامه عیســی آل کثیــر را بــه میــدان فرســتاد. پیکانیها هــم به قصد جبــران به ســمت دروازه پرســپولیس حملــه کردنــد و در دقیقه ۳۸، محمــد قاضــی مهاجــم این تیم شوتی را به ســمت دروازه حریف روانه کرد کــه رادوشــووی­چ تــوپ را روی خط جمــع کرد. قاضی معتقــد بود که توپ گل شــده امــا تصاویر تلویزیونی نشــان میداد که گلر پرســپولیس توپ را روی خط مهار کرده و تمام توپ از خط عبور نکرده اســت. بــا این اوصــاف اعتراض شدید قاضی باعث شد داور به او کارت زرد نشــان دهد. دقایــق پایانی بازی در میانه میــدان در جریان بــود. برانکو در دقیقه ۲9 محمدامین اسدی را به جای عالیشــاه و در دقیقــه 95 هــم احســان علــوانزاد­ه را به جای علیپور به میدان فرســتاد و در نهایت هم بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به ســود پرسپولیس به پایان رســید تا سرخپوشان در شرایطی نه چندان معمول و درحالی که دست برانکــو روی نیمکــت حســابی خالــی بود، صاحب ۳ امتیاز ارزشــمند شــوند و در کورس بــاالی جدول باقی بمانند. پرســپولیس بــا 10 بــازی و 0۲ امتیــاز در رده چهارم جدول قــراردارد و پیکان با ۲1 بازی و ٦1 امتیاز در رده ششم جدول حضور دارد. ■ برانکو و جاللی چه گفتند؟

برانکــو پس از دیــدار تیمش مقابل پیــکان اظهــار داشــت:«نیازی نیســت کــه بگویم چقــدر راضی و خوشــحالم. واقعــاً از بــازی بازیکنانــ­م لــذت بردم. خودتــان میدانیــد پــس از یــک مدت اســتراحت، چقــدر اولین بازی ســخت اســت. چقدر سخت اســت اولین بازی بعــد از فینــال لیــگ قهرمانــان آســیا. نمیخواهــم به تمام وقایعــی که قبل از بــازی بــرای ما رخ داد، اشــاره کنم. با این حال واکنش بازیکنانم در این بازی بخصوص در نیمه دوم عالی بود.» وی افــزود:«از صمیــم قلب بــهًبازیکنانم تبریــک میگویم. آنها واقعــا این بازی را بــا شــخصیت، انگیــزه و قلبشــان بردنــد. همه تعریف و تمجیدها را نثار آنها میکنم. ما در این بازی با لیاقت و استحقاق کامل برنده شدیم و با انگیزه بســیار فــراوان لیــگ را ادامــه خواهیم داد.» مجیــد جاللــی هــم گفت:«هــر گلی که در فوتبال به ثمر میرسد، روی اشــتباه یک بازیکن است. روی گل اول مــا داور اشــتباه کرد و اصــالً خطا نبود و روی گل دوم هم دروازهبانم­ان اشتباه کــرد. مــن از بچههایــم ممنونــم. آنها تالش کردند و روی جریان بازی مسلط بودنــد. بعضــی وقتهــا دیگــر نتیجه دســت شــما نیســت و انگار خدا آنها را بیشتر دوست داشت. خیلی حیف شد، اگر میبردیــم تا رده چهارم جدول باال میآمدیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran