Iran Newspaper

بازی همسایههای فیفا!

تیم ملی فوتبال ایران امروز مقابل ونزوئال قرار میگیرد

-

تیــم ملی فوتبــال ایران که خود را برای حضــور در مرحله نهایی جام ملتهای آسیا ۲019 امارات آماده میکند، در ادامه مرحله سوم اردوی خود که در قطر برپا شده، از ساعت 0۳:۸1 امروز در دیدار دوستانهای که در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه برگزار میشــود به مصاف ونزوئــال خواهد رفت. تیمی از منطقه امریکای جنوبی که در جایگاه 9۲ ردهبندی فیفا قرار دارد و از یک سرمربی 45 ساله بومی به نام رافائل دودامل روی نیمکت خود بهره میبرد. کیروش و شاگردانش هم بر اساس آخرین رنکینگ اعالم شده فیفا در رده سیام قرار دارند. با این اوصاف امروز همسایههای رنکینگ فیفا مقابل هم صفآرایی میکنند!

تیم ملی در حالی در چهارمین بازی تدارکاتی خود به مصاف ونزوئال میرود که این تیم بعد از بولیوی و ترینیداد و توباگو، سومین حریف ایران از منطقه امریکای شمالیوجنوب­یاستامابهن­ظرمیرسدکهو­نزوئالحریف­سرسختترینس­بتبه رقبای قبلی ایران باشد. این تیم در ۲ بازی دوستانه قبلی خود حدود یک ماه پیش برابر امارات به پیروزی ۲ بر صفر رسید و 4 روز پیش هم مقابل ژاپن به تساوی یک بر یک دست یافت. حریف امروز ایران در ترکیب خود از بازیکنانی بهره میبرد که به غیر از ۲ نفرشان که در لیگ ونزوئال بازی میکنند، بقیه لژیونر هستند و تعدادی از آنها در تیمهای سرشناسی هم توپ میزنند. روبرتو روسالس مدافع این تیم در اسپانیول بازی میکند، ویلکر آنجل دیگر مدافع این تیم در احمد گروژنی روسیه همبازی میالد محمدی است. توماس رینکون کاپیتان و هافبک ونزوئال، در تورینو ایتالیا توپ میزند. ســرجیو کوردوآ دیگر هافبک این تیم عضو آگزبورگ اســت و در بوندسلیگا بازی میکند. ســاالمون روندون(مهاجم) در نیوکاسل یونایتد بازی میکند و داروین ماچیس دیگر مهاجم این تیم هم در اودینزه حضور دارد. ایران نیز در حالی راهی قطر شــده که پنجشــنبه توانســت ترینیداد و توباگو را با تک گل کریم انصاری فرد یک بر صفر شکست دهد. ایران و ونزوئال تاکنون ۲ بار برابر هم بــه میدان رفته اند. اولین بار ســال ۲00۲ در قالب تورنمنــت ال جی و در کازبالنکا مراکش بود که ایران یک بر صفر به پیروزی رســید. دو تیم ســال ٧10۲ در دیداری دوستانه در نایمخن هلند هم با هم بازی کردند که ایران در آن بازی هم به پیروزی یک بر صفر دست یافت و امروز، سومین تقابل دو تیم شکل می گیرد. ■ کیروش: برخیها در راه آمادهسازی تیم ملی خوابیدهاند!

کارلــوس کــیروش دیــروز در کنفرانس مطبوعاتی قبــل از دیــدار برابر ونزوئال گفت: «همانطور که میدانید متأسفانه امکان بازی با تیمهای آفریقایی و اروپایی وجود ندارد. به همین خاطر رابطه خوب ما با امریکای جنوبی توانست بازیهای آمادهســاز­ی خوبی مقابل تیمهایی مانند ترینیداد و توباگو، بولیوی و حاال ونزوئال برگزار کند.» سرمربی تیم ملی ادامه داد: «ما باید با یک حمایت و حفاظت خوب به جام ملتها پا بگذاریم. نه با این شرایط فعلی که در خانه داریم که حتی یکی از اصحاب رسانه ایران حضور ندارد. قطعاً نفاق و دو دستگی غیرقابل قبول است و این دودســتگی باعث شرم است. البته در همین لحظه افرادی هستند در طول آمادهســاز­ی تیم ملی که خوابیدهاند. این فرمول مناســبی برای قهرمانی در جام ملتهــا نیســت. ما بــرای آن 0٧ میلیــون نفری که بــه خیابانها آمدنــد و بعد از موفقیت در جامهای جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran