Iran Newspaper

تجربه قهرمانی در اروپا لذت دیگری دارد

گفتوگوی «ایران» با حسین طیبی، تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان فوتسال اروپا

- محمد محمدی سدهی خبرنگار دیدار غیرت قزاقستان با لیدا بالروس که 24 آبان ماه از سری مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال اروپا برگزار شد و حسین طیبی، ملیپوش ایرانی تیم غیرت گل سوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. غیرت در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ از سد حریف گ

مسابقات فوتســال لیگ قهرمانان اروپا در حال برگزاری اســت و حسین طیبی، ملیپوش فوتســال کشــورمان به عنوان تنهــا بازیکــن ایرانــی در ایــن رقابتهــا حضــور دارد. طیبــی بــا تیــم غیــرت قزاقســتان در گروه D بــا تیمهای لیدای بــالروس، پســکارای ایتالیــا و کرودیــم چــک همگــروه و موفــق شــد بــا برتری در ایــن ۳ دیــدار بــه عنــوان ســرگروه به مرحلــه نیمــه نهایی مســابقات صعود کند. حضور در لیگ قهرمانان اروپا، لغو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال با برزیل بــه دلیل ناتوانی فدراســیون بــرای تهیه بلیــت هواپیما و لغــو اردوی قزاقســتان موضوعاتی بود که این بازیکن فوتســال در مورد آنها صحبت کرده است.

ایــن ملیپــوش فوتســال در گفتوگو بــا خبرنــگار «ایــران» درخصــوص لیــگ قهرمانانار­وپاگفت:«خداراشکرمی­کنم کهتوانستیم­بهمرحلهنیم­هنهاییصعود کنیم. ۳ بازی ســخت برگزار کردیم. همه تیمهای قدرتمند دوســت داشــتند که در جمــع 4 تیــم نهایی حضــور یابنــد اما ما توانســتیم با قدرت رقبا را شکست دهیم و به جمع 4 تیم نهایی راه یابیم.» حسین طیبــی کــه دو ســال اســت در تیــم غیرت قزاقستانحض­وردارد،ادامهداد:«باوجود مصدومیتی که داشتم، توانستم عملکرد خوبــی در مرحلــه گروهی داشــته باشــم. دو هفتــه مصدوم بــودم و بالفاصله پس از پایــان مصدومیتــم در مســابقات لیگ قهرمانانار­وپاحضوریاف­تموخوشبختا­نه گلزنــی کــردم. عملکــردم راضــی کننده بود. فکــر میکنم مرحلــه بعدی این رقابتها ۳ ماه دیگر برگزار شود.»

او در مورد شــانس قهرمانی تیم غیــرت در لیــگ قهرمانان اروپا گفــت: «زمانی که به نیمه نهایی صعــود میکنید یعنی با تیمهایقدرت­مندیمواجهه­ستید.همه تیمها بــه یک انــدازه شــانس قهرمانی دارند اما تیمی که آمادهتر است و شرایط بهتــری دارد و در بازی کم اشــتباه ظاهر میشــود، قطعاً شــانس بیشــتری برای قهرمانیخوا­هدداشت.»

تیم غیرت یکی از تیمهای قدرتمند اروپایی اســت. طیبی سال گذشته با این تیم در جایگاه سوم لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت اما امســال او تالشــش کسب عنــوان قهرمانی با این تیم قزاق اســت. او بیــان کرد: «غیرت دو بار در ســالهای ۳10۲ و ۲015 قهرمان اروپا شد اما من در این ســالها عضو باشــگاه غیرت نبودم. بــرای مــن خیلــی لذتبخــش اســت کــه بتوانم قهرمانــی اروپا را تجربه کنم. من قهرمانی آســیا را تجربه کردم اما تجربه قهرمانــی در اروپــا قطعــاً لــذت دیگری دارد.» او در ادامــه درخصــوص دالیلش از حضــور در تیــم غیــرت هــم صحبت کــرد: «تیم غیــرت در اروپا حضــور دارد، در لیــگ قهرمانــان اروپا بــازی میکند و یــک تیــم قدرتمند اســت. رقیب اصلی ما برای قهرمانی در مســابقات تیمهای بارسلونا (اسپانیا) و اسپورتینگ لیسبون (پرتغال) هســتند. ســطح این رقابتها بسیار باالست و ما بازی آسان نداریم.»

تیــم ملــی فوتســال ایــران قــرار بــود در مــاه جــاری دو بــازی دوســتانه بــا تیم قدرتمنــد برزیــل برگــزار کند اما ســفر به این کشــور منتفی شــد. این بازیکن گلزن تیــم ملــی از لغو بــازی تدارکاتی ایــران با برزیــل انتقــاد کرد:«لغو این بــازی از نظر اعتباری برای فوتســال ایران اتفاق بسیار بدی بود چرا که کل دنیا به فوتسال ایران احتــرام میگــذارد. این بد بــودن را من از همه بیشتر احساس کردم چون در اینجا بازیکنــان برزیلــی حضــور دارنــد و از من سؤال میکنند که چرا این بازی لغو شد؟! امــا من هیچ پاســخی نــدارم.» تیم ملی برزیل بــرای انجام بازیهای دوســتانه از بیشتر کشورها پول میگیرد اما فدراسیون فوتبــال ایــن کشــور در تعاملــی کــه بــا فدراسیون فوتبال ایران داشت، اعالم کرد پولی از ایرانیها نخواهد گرفت و قرار بوده هزینه اسکان تیم ملی ما را هم برزیلیها تأمین کننــد. در این بین تنها تهیه بلیت رفت و برگشــت به کشــور برزیل برعهده فدراســیون فوتبــال بــود که متاســفانه به دلیل مشکالت مالی در نهایت اعالم شد که این سفر انجام نخواهد شــد. برزیلیها خیلی بد در مــورد ایــن موضــوع صحبــت میکننــد. امیــدوارم کــه نــوع برنامهریزی­هــا بــه گونه ای باشــد که این تورنمنتهــ­ا و بــازی بــا تیمهــای بــزرگ لغو نشــود چــرا که این موضــوع به اعتبار فوتسال ما ضربه میزند.»

عــالوه بــر لغــو بــازی تیــم ملــی بــا برزیــل، تورنمنــت قزاقســتان هــم کــه قــرار بــود بــا حضــور تیمهــای روســیه، جمهوریآذرب­ایجان، ایران و قزاقســتان برگزار شــود، بنا به دالیلی لغو شــد. این بازیکــن فوتســال تیم غیرت قزاقســتان شــاید بهترین فردی اســت که میتواند دلیل لغو این تورنمنت را بگوید: «تمام رؤسایفدراس­یونقزاقستا­نتغییرکردن­د و افراد جدیدی که آمدند احساس کردند که ایــن تورنمنت نباید برگزار شــود و به این دلیل این تورنمنت هم لغو شد.»

طیبــی صحبتهایش در مــورد تیم ملــی را ایــن گونــه ادامــه داد: «تیم ملی برای اینکه شــرایط بهتری داشــته باشد بایــد اردوهــای تدارکاتــی و بازیهــای دوستانه با تیمهای قدرتمند برگزار کند چرا که ما جــام جهانی و جام ملتهای آســیا ۲019 را در پیــش داریــم البته جام ملتها ســخت تــر اســت به ایــن دلیل کــه انتخابی جــام جهانی اســت و تمام تیمهایآسیا­ییبانهایتق­درتمیآیند کــه جــزو 4 تیم باشــند و جــواز حضور در جام جهانی را کسب کنند.»

او نیــاز اصلــی تیــم ملــی را برگزاری بازیهــای تدارکاتــی و اردوهــای منظــم دانســت و افزود: «بــازی در جام جهانی شــرایطش نســبت به قبل تغییر کرده و مردم توقع بیشتری از تیم ملی دارند و از ما رتبه بهتری میخواهند اما اگر ما با این شــرایط به جام جهانی برویم، مطمئن باشیداتفاق­خاصینمیافت­د.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran