Iran Newspaper

سید حسن نصراهلل: تاوان هر حملهای را خواهید داد

هشدار ویدئویی حزباهلل لبنان به رژیم صهیونیستی

-

گروه جهــان/ پس از آنکه نیــروی دفاع هوایــی ســوریه حمالت موشــکی عصر پنجشــنبه رژیم صهیونیستی به جنوب دمشــق را دفع و یک جنگنده این رژیم را ســاقط کرد، حزباهلل لبنان در شبکه اجتماعــی یوتیوب یک ویدئو منتشــر و به رژیم صهیونیستی هشدار داد، هرگز به فکر حمله موشــکی به خــاک لبنان نیفتــد زیــرا عواقــب شــدیدی برایــش خواهد داشــت. این ویدئــو که عنوانش بــه زبــان عبــری بــود، حــاوی تصاویــر ماهوارهای سایتهای استراتژیک رژیم صهیونیستیب­ود.

به گــزارش خبرگــزاری اســپوتنیک، انتشــار ویدئــوی تهدیدآمیــ­ز حزباهلل لبنان علیه رژیم صهیونیستی با فاصله کمــی از حملــه موشــکی ایــن رژیــم به خــاک ســوریه در شــبکههای اجتماعی بسرعت بازنشــر داده شد. در این ویدئو نیروهای حزباهلل لبنان در حالی دیده شدندکهداشت­ندخودرابرا­ییکحمله موشــکی آماده میکردند و سید حسن نصراهلل، رهبر حزباهلل آنها را تشــویق بــه اقــدام تالفــی جویانــه علیــه حمله احتمالی اســرائیل به لبنان میکرد. در این ویدئو سید حســن نصراهلل خطاب بــه رژیــم صهیونیســت­ی میگویــد: «اگر جــرأت حمله کــردن داریــد؛ تاوانش را خواهید داد.»

روزنامــه عبــری زبــان یدیعــوت آحارونــوت دربــاره ایــن ویدئو نوشــت، حزباهلل لبنــان بار دیگــر میخواهد از طریــق این فایل ویدئویــی جنگ روانی علیــه اســرائیل بــه راه بیندازد زیــرا این ویدئــو شــامل تصاویــر ماهــوارها­ی از پایگاههــا­ی مختلــف از جملــه وزارت جنگ اسرائیل در تلآویو است.

ایــن ویدئــو کــه روز جمعــه مــدت کوتاهــی پــس از انتشــار اخبــار مربــوط بــه دســتاورد دفــاع هوایــی ســوریه در دفع تمام موشــکهای شــلیک شده از اســرائیل بــه جنوب دمشــق در یوتیوب منتشــر شــد، از نظر برخــی تحلیلگران میتوانــد یــک پیــام دیگــر هــم بــرای اســرائیل داشــته باشــد به این معنا که حزباهلل نــه تنها اجازه موشــک پرانی بــه خاک لبنان را به اســرائیل نمیدهد بلکــه همچنــان از دولــت ســوریه برای حفــظ تمامیــت ارضــی خــود حمایت میکندورژیم­صهیونیستیب­ایدمراقب ماجراجوییه­ایشباشد.

ســید حســن نصراهلل در اواسط ماه نوامبر نیز در یک ســخنرانی تلویزیونی هشــدار داده بــود کــه «هــر حملــهای از سوی اســرائیل بیتردید و قطعاً پاسخ داده خواهد شد.» او این هشدار را پس از آن داد که بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیــم صهیونیســت­ی در ســپتامبر از تریبون مجمــع عمومی ســازمان ملل اظهــارات ضدحــزباهل­ل بــه زبــان آورد و بــا ارائــه تصاویر ماهــوارها­ی ادعا کرد، حزباهلل در فرودگاه بینالمللی بیروت موشکهایهدا­یتشوندهمست­قرکرده است. او همچنین ادعا کرد، حزباهلل از شهروندان بیروت بهعنوان سپر انسانی اســتفاده میکنــد و اســرائیل «اجــازه نخواهــد داد حــزباهلل به ایــن رفتارها ادامه دهد.»

تنشهــای بیــن لبنــان و اســرائیل اوایــل ســالجاری میــالدی هنگامی که مقاماتارشد­لبنانورژیم­صهیونیستی آشکارا از احتمال وقوع درگیری نظامی ســخن گفتنــد، بــاال گرفت. قصــد رژیم صهیونیستیب­رایکشیدندی­واردرطول مرزجنوبیلب­نان،اختالفهابر­سرمنابع گازی شــرق دریای مدیترانه و ادعاهای صهیونیســت­ی مبنــی بر اینکــه ایــران از حــزباهلل حمایــت نظامــی میکنــد، اصلیترینمح­ورهایتنشاس­ت.

همچنیــن اســرائیل در بســیاری از مواقــع حــزباهلل را بــه داشــتن «فعالیتهای تروریستی» به نفع ایران متهم میکند. نتانیاهو بارها ادعا کرده، نمیگــذارد ایــران لبنــان و ســوریه را به پایــگاه حمــالت خود به ســرزمینها­ی اشــغالی تبدیل کند. این در حالی است کــه رژیــم صهیونیســت­ی در ســال 2006 میــالدی به لبنــان تجــاوز کــرد و در این تجــاوز کــه 34 روز طول کشــید، بیش از 1300 نفر کشته شدند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran