Iran Newspaper

دادستان کل کشور: خطر جاسوسی جدی است

توضیح محسنیاژهای درباره تصمیمات شورای هماهنگی اقتصاد

-

دادســتان کل کشــور با تأکید بر اینکه بخشهــای مختلــف، بایــد جاسوســی را جــدی بگیرنــد چراکه دشــمن در این زمینه سرمایهگذار­ی کرده است، خطاب به دادستانها گفت: دادستانها باید در این زمینه فعال باشــند و با دستگاههای امنیتی و اطاعاتی همکاریهای الزم را بکنند؛ چرا که امروز خطر جاسوسی یک خطر بســیار جدی اســت که نظــام ما را هدف قرار داده است.

حجتاالســا­م منتظری در نشست دادستان ها، از وزارت اطاعات خواست تا دســتگاهها­ی اقتصــادی را رصد کند و یادآور شد: بر اساس اطاعاتی که داریم، نفوذیها در بخشهای مختلف اقتصاد کشور تاش میکنند که ضربه اقتصادی دشــمن را کاری کنند و نباید بگذاریم که اینها بتوانند اهداف خودشــان را محقق سازند. در این مراســم معــاون اول قوه قضائیه بــا اعــام خبــر ابــاغ آییننامــه مربوط بــه دادگاههــا­ی ویــژه اقتصــادی بــه برخی ابهامهــا درباره عملکرد شــورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه نیز پاســخ گفت. در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس تصمیمات شــورای هماهنگی اقتصادی را در حکم قانونگذاری دانسته و نسبت به آن انتقاد کردهاند.

حجتاالسام والمسلمین محسنی اژهای بــا بیــان اینکــه همــه مســئوالن میگویند امــروز در یک جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در زمان جنگ نمیشود با یک شــرایط عــادی حرکت کــرد و این زمان الزامات، مقــررات، ابزار و امکانات و اقدامــات ایجابــی و ســلبی خــود را میطلبد و بر اساس این شرایط، دولت، مجلس و قوه قضائیه باید اقداماتی ویژه انجام دهند.

بــه گــزارش ایســنا، معــاون اول قــوه قضائیه ادامه داد: طبیعی اســت با ســاز و کار موجود در مجلس بســیاری از کارها بــه ســرعتی که بایــد انجام شــود، انجام نمیشود، امروز روی فروش نفت، تولید و دسترســی ما به پول فشــار وجود دارد. اگــر دولــت بخواهــد لوایحــی را تنظیــم و بــه صورت عــادی یــا حتــی دوفوریتی بــه مجلــس ببــرد، بازهم ممکن اســت زمانبر باشــد؛ لذا ســران قوا و کارشناسان بــا رهبــر معظــم انقــاب در ایــن زمینه صحبت کردهاند که در موارد ضروری، از اختیارات رهبری استفاده شود.

ســخنگوی دســتگاه قضا اضافه کرد: رهبــر معظــم انقــاب بــرای اینکه ســاز و کاری بــرای تصمیمگیریه­ــای فــوری ایجــاد شــود، دســتور دادند جلســاتی با حضور ســران ســه قــوه و بــا تعــدادی از اعضــای هر ســه قوه تشــکیل شــود و در موضوعات مهمی که نیــاز به یک اقدام جدی، ویژه و ســریع دارد و ممکن است در آن موضوعــات، قانــون پیشبینــی نشــده باشــد یــا در آن مورد خــأ قانونی وجــود داشــته یا بــا قانــون موجــود رفع مشکات ممکن نباشــد، تصمیمگیری شــود. بــه گفتــه وی، آییننامــه مذکــور و اســتجازه رهبــر معظــم انقــاب بــه دســتگاهها­ی ذیربــط و رؤســای کل دادگســتری­ها اباغ شد. وی گفت: فعاً مبنــا اســتجازه و آییننامــه آن اســت که الزماالجــ­را اســت و باید طبــق آن عمل شود و در مورد هر چیزی که در آییننامه مصــرح نبــود، طبــق قوانیــن و مقررات عمل میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran