Iran Newspaper

از هزار متقاضی وام اشتغال 330 مدد جوی بهزیستی پرداخت شد 2 مرداد 1397

-

وعده: مردادماهام­ســال، مدیربهزیسـ­ـتیاســتان­تهراناعالم­کــردبرای اشتغالمددج­ویانبهزیست­ی۰۲میلیونت­ومانوامباک­ارمزد۴درصد وبازپرداخت­۵سالهبهآنه­اپرداختمیش­ود. پس از گذشت 4 ماه مدیر بهزیستی استان تهران درباره روند پیــــــگی­ری:

پرداخت وامهای اشــتغال زایی به جامعــه هدف به «ایران» میگویــد: از زمان آغاز این طرح در ســال 97 تاکنــون یک هزار و 222 مددجو در زمینه اشتغال زایی به بانکهای عامل معرفی شدند که از این تعداد، 330 نفر موفق به دریافت وام شــدهاند و مابقی مددجویان زیر پوشــش هنوز در پروســه اداری قرار دارند که در این باره قطعاً از بانکها درخواست انعطاف و همکاری الزم بــا مددجویــان را داریم. وی میافزاید: هیچ تفاوتی هم در جنســیت برای دریافت وام قائل نیستیم و هر مددجویی که بستر شغل برایش فراهم باشد در اولویت پرداخت وام قرار میگیرد.

مدیر بهزیستی استان تهران میگوید: در سال 79، از اعتباری نتیـــــجـ­ــ :ه

که توســط بانک مرکزی به بهزیســتی کشــور اعالم شد، سهم اســتان تهــران 23 میلیــارد تومان بود کــه بانکها فقط حاضر بــه پرداخت 15 میلیارد تومان آن شدند. داریــوش بیات نژاد میافزاید: مددجویان بهزیســتی از مددجویان کمیته امداد متفاوتتر هستند، چراکه این افراد یا در معرض آسیب قرار دارند یا فرد یا افراد سببی و نسبی ندارند که نقش کمککننده را برایشان ایفا کند، بنابراین این قشر از افراد برای تهیه ضامن دچار مشــکل هســتند. اگرچه قدردان زحمات بانکها هستیم، اما از آنها تقاضا داریم نهایت مساعدت و همکاری الزم را با مددجویان داشته باشند. مددجویانی که برای دریافت وام ضامن ندارند از چالشهای جدی بهزیستیمحس­وبمیشوند.بیاتنژادمی­گوید:بهزیستیدرس­ال79برایتع­داد دو هزار و صد و نود و پنج نفر اشــتغال در زمینه خدمات، قالیبافی، آرایشــگری، آشپزی ...و ایجاد کرده و این سازمان بیش از دو برابر تعهدش شغل برای جامعه هدف فراهم کرده اســت. یک هزار و دویست و نود و سه نفری که در سال گذشته صاحب شغل شدند نیز زمینه تثبیت مشاغلشان فراهم شده است، چراکه اگر حمایتها و مساعدتهای الزم نباشد این مشاغل هم از دست خواهند رفت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran