Iran Newspaper

حذف‌مرحل ‌های‌کنکور‌از‌مهر‌ماه‌سال‌۸۹

-

وزیــر فرهنــگ و ارشــاد اســامی گفــت: یکــی از مســائل و دغدغههــای فعلی با توجــه به برخی مشــکات خاص آن هم در شــرایط ســختی که قرار داریم تأمین ارز حجاج است که مدیریت ویژهای را طلب میکند. به گزارش «ایران» ســید عباس صالحی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان حج و زیارت افزود: حج میتواند موجــب توســعههای منطقــهای، ملی و بینالمللی باشــد و ســوء تفاهمها را بر طرف کند و نقطه عزت جهان اسام است. وی ادامه داد: قدرتی که حج داشته و دارد میتواند در بعد فردی، انســان را متحول کند و در حوزه معرفت، رفتار و تجربهها سلوک درونی و معنوی انسان را، انسان دیگر کند.

صالحی با بیان اینکه نباید به موضوع حج به صورت کوتاه نگاه کرد، افزود: با توجه به تجربههای 40 ساله، مسیرهای خوبی در این عرصه به پیش بردهایم اما تا هدف نهایی فاصله داریم. همچنین در این مراسم حجتاالسام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: از سال 59 تا کنون با سپری کردن سختیهای زیاد و با کمک و همدلی مسئوالن به موفقیتهای خطیری دست پیدا کردیم تا جایی که موجبات رضایت رهبری و مردم را به دست آوردهایــم، هرچنــد هنوز کارهای ناتمام زیادی داریم. بویــژه در زمینه عمره که در حدود 6 میلیون مطالبه کننده وجود دارد و همه تاش خود را میکنیم تا مشکات از میان برداشته شوند. علیرضا رشیدیان، رئیس جدید سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه حج و زیارت در ارتقای ارزشهای مردم تأثیر بســزایی دارد، ادامه داد: تا چند هفته دیگر برای مذاکره در خصوص تمتع آینده با عربســتان وارد مذاکره خواهیم شــد و در تاش هستیم تا بتوانیم کیفیت این سفر را باال برده و قیمتها را متعادل و مناسبسازی کنیم اما از آنجایی که قیمتها به دالر است در صورت همکاری نکردن مقامات ســعودی قطعــاً افزایش قیمت خواهیم داشــت. او در زمینه عمره و سپردههای مردم در بانکها گفت: تعداد ثبت نام کنندگان عمره بسیار زیاد است اما به تمام سپردهها در بانکها سود تعلق گرفته است. برقراری حج عمره از جمله مهمترین دغدغههای این سازمان است که امیدواریم بزودی مشکات از میان برداشته شوند.

وزیــر علوم، تحقیقــات و فناوری از حذف مرحلهای کنکور از مهرماه ســال 89۳۱ بر اســاس قانون ســنجش و پذیرش دانشــجو خبر داد. به گزارش روابطعمومی وزارت علــوم، منصــور غامــی در ایــن بــاره گفــت: پذیــرش حداقــل ۵8 درصد کلیــه ظرفیتهــای آمــوزش عالــی در دانشــگاهه­ای دولتــی، آزاد اســامی، پیام نــور، مؤسســات غیر انتفاعی، فنــی و حرفهای و جامع علمی کاربردی بر اســاس سوابق تحصیلی به دانشگاههای فوق واگذار میشود و داوطلبان متقاضی رشته محلهای اعامی ضرورتی به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ندارند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran