Iran Newspaper

جنگ ستارگان

بهترین خط حمله لیگ برابر بهترین خط دفاع

- حامد جیرودی خبرنگار ورزشگاه نقش جهان اصفهان یکی از زیباترین ورزشگاه های فعلی فوتبال ایران، امروز میزبان بازی حساس سپاهان و پرسپولیس است

ورزشــگاه نقــش جهــان اصفهــان امروز میزبان دو مدعی قهرمانی لیگ اســت. دیداری معوقــه از هفتــه دوازدهم لیگ برتــر کــه میــان ســپاهان و پرســپولیس از ســاعت 16:10 برگــزار خواهــد شــد. مصاف دو تیم همیشــه جــزو مهمترین و جذابتریــن دیدارهــای لیــگ برتــر به شــمار مــیرود و در ایــن فصل کــه هر دو جزو مدعیان قهرمانی هســتند، پیروزی و کســب ۳ امتیــاز از اهمیــت ویــژهای برخوردار است. دیداری که قضاوت آن را علیرضا فغانی برعهده خواهد داشت و کمکهای او، رضا سخندان و محمدرضا منصوریخواه­ندبود.

سپاهان در این فصل امیر قلعهنویی را روی نیمکت خود دارد. مربیای که در لیگهای نهم و دهم با این تیم به مقام قهرمانــی لیــگ برتر رســید و حــاال برای دومیــن بار به ســپاهان آمده تــا روزهای خوب گذشتهاش را با این تیم تکرار کند. نکتــه جالبی که درخصــوص قلعهنویی وجــود دارد، ایــن اســت کــه او در لیــگ برتــر با تیمهــای مختلف 28 بــار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که در این بازیها، 8 برد ســهم قلعهنویی بــوده و 5 بار هم پرسپولیسیه­ا به برتری رســیدهاند و 15 تقابل آنها هم برندهای نداشــته اســت. ســپاهان در فصــل جــاری نتایــج خوبی گرفته و با 29 امتیاز از ۳1 بازی در رده دوم جدول قــرار دارد و میخواهــد با پیروزی مقابلپرسپو­لیسبهصدرجد­ولصعود کند. در آن سوی میدان، پرسپولیس هم دوباره در قامت یک مدعی ظاهر شــده. سرخپوشــان پایتخــت هم با کســب 27 امتیاز از ۳1 بازی در رده سوم جدول قرار دارند و این تیم نیز امیدوار است با برتری مقابل میزبان، شــانس حضــور در صدر جدول را به دست آورد. بنابراین مصاف امروز یک بازی 6 امتیازی برای هر 2 تیم به حساب میآید.

ســپاهان و پرســپولیس از 22 بهمــن ماه سال 1۳50 که اولین بازیشان برگزار شــد و با پیروزی 2 بر یک پرســپولیس به پایان رســید، تاکنون 68 بار برابر هم قرار گرفتهاند که 24 برد ســهم پرســپولیس و 19 برد سهم سپاهان بوده و 25 بازی هم با تســاوی به پایان رســیده اســت. در این دیدارهــا پرســپولیس 88 گل و ســپاهان 72 گل به ثمر رســاندهان­د. ضمناً ادموند بزیک کــه پیراهن دو تیم را بــر تن کرده، بــا زدن 7 گل 4( گل بــرای پرســپولیس و ۳ گل بــرای ســپاهان) خــود را بــه عنوان بهترین گلزن دیدارهای دو تیم معرفی کــرده اســت. بهترین بــرد پرســپولیس، پیروزی 6 بر صفر در سال 0۵۳1 و بهترین بردهای ســپاهان هم، دو برد مشابه 4 بر یک در جام حذفی سال 86 و لیگ سال 89 بــوده اســت. ســپاهان و پرســپولیس در حالــی بــه مصــاف هــم میرونــد کــه آخریــن بازیشــان کــه دیــدار برگشــت فصل گذشــته بود، با نتیجه 2 بر صفر به سود سرخپوشــان به پایان رسید. ضمن اینکــه آخرین برد ســپاهان هم به بیش از ۳ ســال پیش برمیگردد که زردپوشان اصفهانی در بازی رفــت لیگ پانزدهم، بــه پیــروزی پــر گل 4 بــر 2 رســیدند و در 5 بــازی اخیر، 2 تســاوی و ۳ باخت برابر حریــف قرمزپوش خود داشــتهاند. نکته جالــب دیگری که درخصوص وضعیت این فصل سپاهان و پرسپولیس میتوان بــه آن اشــاره کــرد، این اســت کــه 2 تیم، تنها تیمهای لیگ برتر هستند که باختی نداشتهاند و امیدوارند رکورد بی شکستی خــود را حفــظ کننــد. ضمــن اینکــه یک تفــاوت بــزرگ دارنــد که نقطه قــوت دو تیم به حساب میآید. سپاهان با 26 گل زده، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد کــه از این تعداد، کیروش اســتنلی ســوارز مهاجم برزیلی این تیــم 9 گل به ثمــر رســانده و در صــدر جــدول گلزنان قرار دارد. در ســمت مقابل، پرسپولیس با داشــتن علیرضا بیرانوند درون دروازه و سیدجال حســینی در خط دفاع، تنها 4 گل دریافــت کرده تا بهترین خط دفاع لیــگ را در اختیــار داشــته باشــد و تقابل بهترین خــط حمله و بهترین خط دفاع لیگ بر جذابیتهای این مسابقه افزوده است. سپاهان هفته گذشته یک بر صفر پدیده را از پیش رو برداشت و پرسپولیس هم بــا همین نتیجــه مقابــل ذوب آهن بــه برتــری رســید و حــاال باید دیــد امروز جنگ ستارگان چه نتیجهای دربر خواهد داشت. ■ دعوایبیرون­اززمین! اتفاقی کــه در بیرون از این بازی حاشــیه بــه پا کرده و باعث جنجال کامی شــده، به بخش مدیریت دو باشگاه برمیگردد. برانکــو در صحبتهایــش پــس از بازی بــا ذوب آهن، تأکید کرد که پرســپولیس در ایــن فصــل از داوری ضــرر کــرده. این موضــوع بــا واکنــش تابــش مدیرعامل ســپاهان مواجــه شــد و او گفــت کــه پرسپولیس بیشترین ســود را برده است. ایــن موضــوع با پاســخ حســین خبیری مشــاور مدیرعامــل پرســپولیس همــراه بــود و او مدعــی شــد که تابــش فرافکنی میکنــد و ســپاهان بــه لطــف داوریهــا بیشــتر از 15 امتیاز ســود کرده. این پاسخ بــا واکنــش دوبــاره تابــش مواجــه شــد و او در مصاحبــهای گفــت کــه خبیــری را نمیشناســد و اگــر ســپاهان ۵1 امتیــاز از داوری سود برده، باید سقوط کند! به این تریــب ُکری دو تیم به بیرون از زمین هم کشــیده شــد و باید دید داخــل زمین چه تأثیری خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran