Iran Newspaper

برگزاری مراسم تشریح دستاوردهای 40 سالگی انقالب در حوزه ورزش

-

مراســم تشریح و رونمایی دســتاورده­ای 40 سالگی انقاب در حوزه ورزش، روز گذشته در سالن استاد ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شــد. در این مراسم تعدادی از مســئوالن حوزه ورزش و رؤسای فدراســیون­های ورزشی نظیر نصراهلل سجادی مشاور عالی کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده مشاور فدراسیون بینالمللی زورخانــها­ی و پهلوانــی، کیومــرث هاشــمی رئیس اســبق کمیته ملــی المپیک، محمدرضــا یزدانــی خــرم رئیس اســبق فدراســیون والیبــال و کشــتی، محمود خســروی وفــا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمدرضا ســاکت دبیرکل ســابق فدراســیون فوتبال، محمدرضا پوالدگر رئیس فدراســیون تکواندو، علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی، گائینی استاد دانشگاه ...و حضور داشتند و هر کدام درباره دستاوردهای ورزش ایران صحبت کردند.

در این مراســم درباره اتفاقات و دســتاورده­ای 40 ســال اخیر ورزش ایران در حوزه های توسعه کان ورزش، قهرمانی المپیک، پارالمپیک، بانوان، همگانی، زیرســاخته­ا و فرهنگــی ورزش بــه تفصیــل بحث و تبــادل نظــر و همچنین از کتابچه دستاوردهای توسعه کان ورزش بعد از انقاب نیز رونمایی شد. در این مراسم یزدانی خرم رئیس کمیته مردمی دستاوردهای 40 سالگی انقاب، تأکید کرد که در ورزش ایران باید شایسته ساالری حاکم باشد.

ســجادی به این موضوع اشــاره داشــت که یکی از دســتاورده­ای ورزش پس از انقاب این اســت که تعداد فدراســیون­ها از 20 به 51 فدراســیون رسیده و ۳۳ فدراسیون هم المپیکی هستند. افشارزاده هم یکی از دستاوردهای مهم را ایجاد رســمی کمیته ملی المپیک دانست که با آن ورزش ایران 00۳ درصد رشد کرد. خسروی وفا هم پرداختن به ورزش جانبازان و معلولین را یک شاخص حقوق بشری توصیف کرد و به این موضوع اشاره داشت که ورزشکاران جانباز و معلول پس از انقاب 2746 مدال در میادین مختلف به دست آوردهاند. خانم خلیقی پور اولین مســئول ورزش بانوان در جمهوری اســامی هم به این آمار اشاره کرد که ورزش بانوان از تنها 5 کمیته ورزشــی در قبل از انقاب به ۳41 رشــته ورزشی رســیده و افزایــش 20 برابری داشــته و حــاال 7 میلیون بانوی ورزشــکار فعالیت میکننــد و 900 مدال هم کســب کردهانــد. ضمن اینکه 5۳ هــزار مربی زن و 16 هزار داور زن هم فعالیت میکنند که نمونه آنها گاره ناظمی است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran