Iran Newspaper

توکلی:‌نپیوستن‌به‌‌ FTAF‌هزینه‌های‌کشور‌را‌زیاد‌می‌کند

-

عضو مجمع تشــخیص مصلحت نظام گفت: عدم الحاق به FATF یا گروه بینالمللی ویژه اقــدام مالی، هزینههای کشــور را زیــاد میکند بنابرایــن بایــد بــا افــزودن چنــد شــرط آن را بپذیریم. احمــد توکلــی روز چهارشــنبه در نشســت پرســش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد در مشــهد افزود: ســازمانها­ی جهانی به وســیله قدرتهای بزرگ تأســیس شــده و بــه گونهای کار میکننــد کــه ســهم و قــدرت آنها همیشــه محفوظ باشــد. با این وجود نمیشود جدای از دیگر کشورها زندگی کرد.

به گزارش ایرنا ، وی به عضویت 39 کشور جهــان در گــروه بینالمللی ویــژه اقدام مالی اشــاره و بیــان کرد: اختــالف در مــورد FATF بر ســر این اســت که آیا شــرط و شــروط ایران پذیرفتــه میشــود، یــا مــورد قبــول آنهــا قرار نمیگیــرد. عضو مجمع تشــخیص مصلحت نظــام ادامــه داد: امریــکا یــک کشــور ظالــم و زورگــو اســت و همــه کشــورها از او حســاب میبرنــد. اگــر بــه FATF ملحــق نشــویم، ضربههــای بیشــتری بــه کشــور وارد میشــود و بــا چنــد تهدیــد و تلفــن امریــکا نســبت بــه شــرکتهای خارجــی، آنهــا را از ادامــه کار بــا ایران منــع میکند. وی گفت: شــورای امنیت ســازمان ملل متحد نیز همین گونه است.

پنــج کشــور دارای حــق وتــو هســتند و در حــق بقیــه ظلم میشــود اما به خاطــر این کار ایــران از آن کنارهگیــر­ی نکــرده و در مجامــع بینالمللــ­ی حضــور دارد و حــرف خــود را میزنــد. پیامبــر(ص) هــم در صلــح حدیبیــه شــرط و شــروط مشــرکان قریــش را پذیرفــت. توکلــی بــه موضــوع شــفافیت مالی در کشــور نیــز اشــاره و بیــان کــرد: شــفافیت مانع فســاد اســت. مــاده 29 قانــون برنامه ششــم توســعه نیــز از همــه مقامــات و مدیــران میخواهــد تمامــی دریافتیهای خود را اعــالم کنند. قرار بــود از اســفند پارســال این کار عملی شــود اما برخی مســئوالن نمیخواهند مردم در جریان دریافتی آنها باشند و مخالفت میکنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran