Iran Newspaper

مؤتلفه به وظیفه خود عمل کرده است

- جوابیه

حــزب مؤتلفه اســامی در واکنش به مطلب ســتون درنگ 91/آذرماه با تیتر «اولویت مؤتلفه آسیبشناسی خــود یــا دولــت» پاســخی را بــه روزنامــه ارســال کــرده اســت کــه در زیــر میآید؛ مؤتلفه اســامی در هر شــرایط زمانی بر حســب وظیفــه خود در قبــال نظام جمهوری اســامی و ملت بزرگ ایــران و امام خمینــی(ره) و ولیفقیــه عــادل زمــان کوشــیده اســت عمل نمایــد. لذا در انتخابات اول ریاست جمهوری طی بیانیهای با 54 امضا از اعضای اصلی بنیصدر را واجد شــرایط رئیسجمهوری ندانســت و مشخص شد که حق با مؤتلفه اســامی بوده است. در انتخابات ریاست جمهوری شهید رجایی که عضو برجســته مؤتلفه اســامی بود با تصمیم حزب جمهوری اسامی اقــدام کرد و این رئیس جمهــوری محبوب را به ملت معرفی نمود که این محبوبیت ادامه دارد.

در انتخابات ریاســت جمهــوری رهبر معظم انقاب در دو دوره نقش مؤثــر و اساســی همــراه حــزب جمهــوری اســامی داشــت. در انتخابــات مرحــوم آیــتاهلل هاشــمی در دو دوره از ایشــان همــراه حــزب جمهوری اســامی حمایت جدی کــرد. در انتخابات آقای ناطق نــوری در جبههای با ســایر ارزشگرایان شرکت داشــت در انتخاباتها­ی بعدی نیز مشخص اســت که نامــزد مطــرح عضو مؤتلفــه نبوده اســت و جمعی عمل شــده است.

در مورد نامزدی مرحومان عســگراوال­دی و پــرورش در آن زمان نامزد مؤتلفه اســامی شــهید رجایی و ســپس مقام معظم رهبری بودند و این دو بزرگــوار جهــت ضــرورت حضور چند نفــر در کنار آنها به علت شــرایط خــاص آن دوران، ثبتنــام کردنــد. واال خــود بــرای انتخــاب بــه ریاســت جمهــوری حضــور نیافتــه بودنــد و درایــن مســیر مرحــوم عســگراوال­دی مــورد ســوءقصد تــرور منافقی قــرار گرفت که خداونــد او را حفــظ کرد. در انتخاباتها­ی ریاســت جمهوری بعدی نیز مؤتلفــه در جبهه اصولگرایان بنا بر تصمیم جمعی همراهی کرده اســت بنابراین الزم اســت بر حســب ایــن واقعیــات در تحلیــل نوشــته شــده تجدیــد نظــر بهعمــل آید.درباره تربیــت کادر همانطــوری کــه نوشــتهاید در یــک حــزب بیــش از نیم قرن حضــور ایــن خدمــت بزرگی اســت کــه انشــاءاهل­ل در اســتفاده دولتهای غیرجناحــی از آنها اســتفاده بهعمل آید. در رابطه بــا نقد دولت، در همه دولتهــا مؤتلفــه سیاســت اصولــی و کلی خــود را پیگیری کرده اســت که آن سیاســت چنین میباشــد.حمایت مســئوالنه از خدمــات دولت، رصد هوشــمندان­ه، نقــد منصفانه از نقاط منفی هر دولــت، همکاری صمیمانه در صــورت درخواســت هــر دولت. در رابطــه با دولت اصاحــات و دولت آقــای احمدینــژا­د و دولت آقای روحانی همین سیاســت اعمال شــده و میشــود. البته حزب مؤتلفه اســامی منعکسکننده خواستههای مردم و نظــرات آنهــا در حــد خودش میباشــد که نمونــه آن را در بیان بخشــی از بیانیه حزب مجمع عمومی اخیر در مقاله نوشــتهاید. ادامه در صفحه 6

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran