Iran Newspaper

سلطانیفر: در پارالمپیک به دنبال کسب رتبه تک رقمی هستیم

خسروی وفا بدون رقیب رئیس کمیته ملی پارالمپیک شد

-

مجمــع انتخاباتــ­ی کمیتــه ملــی پارالمپیک دیروز به ریاســت مســعود ســلطانیفر وزیــر ورزش و جوانــان برگزار و منتخبین پســتهای مختلف مشخص شدند.

یکــی از نــکات جالب ایــن مجمع، ناکامی غالمرضا شعبانی بهار رئیس فدراســیون تیر و کمان بود. او که ابتدا از حضور در انتخابات انصراف داد اما پشیمان شد، در دو بخش نایب رئیس آقایان و هیأت اجرایی کاندیدا بود که در هر دو شکســت خورد و رأی نیاورد. ســیدمحمد پوالدگر رئیس فدراسیون تکوانــدو نیــز در بخش هیــأت اجرایی کاندیــدا بــود کــه رقابتــی نزدیــک بــا غالمرضــا نــوروزی رئیس فدراســیون پزشــکی- ورزشی داشــت. هر دو با 21 رأی بــه دور دوم رفتنــد و در نهایــت پوالدگــر 20 رأی کســب کــرد و نوروزی بــا 25 رأی به عنوان نفر ششــم هیأت اجرایــی انتخاب شــد و پوالدگــر ناکام ماند.

در ایــن انتخابــات، محمــود خســرویوفا تنهــا نامــزد ریاســت بود کــه بــا کســب 46 رأی از 50 رأی، بــار دیگــر در پســت ریاســت کمیتــه ملی پارالمپیــ­ک برای 4 ســال آینــده باقی مانــد. خســرویوفا از ســال 137۹ کــه کمیتــه ملــی پارالمپیــ­ک تشــکیل شــده، 18 ســال اســت که ریاست این کمیتــه را برعهــده دارد. خســرویوفا دربــاره برنامههــا­ی چهــار ســاله ایــن کمیتــه گفــت: «ســعیمان این اســت که بتوانیــم در پارالمپیک 2020 توکیو جــزو 10 کشــور برتــر باشــیم. درســت اســت که رســیدن بــه این قول بســیار ســخت اســت اما بــا پتانســیلی که در ورزش معلــوالن ایــران وجــود دارد در دســترس خواهــد بــود. همچنیــن نگاهــی بــه رتبــه دوم بازیهــای آتــی پاراآسیایی داریم.»

وزیــر ورزش و جوانــان هــم در حاشــیه این مجمــع انتخاباتی گفت: «امســال دو اتفــاق بــزرگ در ورزش معلــوالن و جانبــازان رخ داد؛ یکــی تصویب اساســنامه مســتقل در هیأت دولــت و دیگــری کاروان آمــادهای کــه بــا تــالش دوســتان بــه بازیهــای پاراآســیا­یی جاکارتــا اعــزام شــد و نتیجــهاش ارتقای یک پلــهای از رتبه چهــارم به ســومی بود.» ســلطانی فر ادامــه داد: «امیدواریــ­م بــا ایــن ثبات و آرامشــی کــه در ورزش بــه وجــود آمــده، نتایجی تاریخــی در المپیک و پارالمپیــ­ک کســب کنیــم. بخصــوص در پارالمپیک که به دنبال کسب رتبه تــک رقمــی هســتیم. زمــان مناســبی برای برنامهریزی، هماهنگی و تأمین منابــع و امکانــات داریــم تــا نتیجــه خوبی بگیریم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran