Iran Newspaper

رزمایش بزرگ دریایی والیت 97

-

رزمایــش بــزرگ دریایی والیت 97 از روز گذشــته با رمز مقدس یا زهرا(س) با انجام رژه دریایی انواع یگانهای ســطحی و زیر ســطحی و یگان پــروازی در دریای عمان آغــاز شــد. به گــزارش ایرنا، مرحله نمایــش قدرت رزمایش بــزرگ نیروی دریایــی راهبــردی ارتش جمهوری اســالمی بــا عنوان والیــت 97 به مدت ســه روز ادامــه دارد. در ایــن رزمایــش، بیــش از 100 فرونــد از یگانهــای نیــروی دریایی اعم از ناوشــکنها­ی رزمی، ناوهای موشــک انــداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریاییه­ای سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهــا­ی نیــروی دریایــی راهبردی ارتــش جمهوری اســالمی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.

رزمایــش بــزرگ والیت 97 در گســترهای به وســعت بیــش از 2 میلیون کیلومتــر مربــع از شــرق تنگه هرمــز، دریای عمــان و شــمال اقیانوس هند (تــا مدار 01درجه) اجرا شــده و طی آن ضمن اجرای ســناریوها­ی تاکتیکی آفنــدی و پدافندی برای حراســت از آبهای ســرزمینی کشــورمان و حفظ خطــوط مواصالتــی و به اهتــزاز درآوردن پرچــم جمهوری اســالمی ایران، برخــی از مهمترین ســامانهها­ی رزمی از جمله موشــکهای کروز دریایی، اژدر و ســامانهها­ی راکتانــدا­ز از روی شــناورهای ســطحی، زیــر ســطحی و یگانهای پروازی مورد تست و آزمایش قرار میگیرد.

خبرگــزاری فــارس هم گــزارش داده که در اولیــن روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ «والیــت79» یگانهای تکاوری و تفنگداران دریایی نیــروی دریایــی با بهکارگیــر­ی انــواع تجهیزات و ســالحهای خــود ازجمله قایقهــای تنــدرو، شــناورهای هجومــی و ناوچههــای راکتانداز به ســمت اهــداف از پیش تعیین شــده در ســواحل جنوبی کشــور یــورش بردند. این تــکاوران در مقابلــه بــا عملیــات تهاجمــی ســنگین دشــمن، بــا تســلط بر راهبردهــا­ی رزمــی و رصــد اطالعاتــی و عملیاتــی یگانهــای نفــوذ کننده، مانــع هرگونــه فعالیــت عملیاتــی و تجســس اطالعاتی دشــمن شــده و با پشــتیبانی یگانهای پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانــها­ی روی اهداف از پیش تعیین شــده اقدام کردند و در مدت زمان بســیار کم توانســتند مانع از پیشروی یگانهای مهاجم شــوند.امیر دریادار حمــزه علی کاویانی ســخنگوی رزمایــش گفت: تفنگــدارا­ن دریایی آخرین الیه دفاعی برای حفاظت از ســواحل و جلوگیری از نفوذ دشــمن هســتند. کاویانی تصریح کرد: تفنگداران و تکاوران دریایی با اســتفاده از شــناورهای تنــدرو و آتش پرحجم این یگانها مأموریــت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشــمن راًنیز بر عهده دارند. بهگفته وی تجهیزات و تســلیحات ایــن تفنگداران کامال بومی بوده و با توجه به نیازهای عملیاتی و متناســب با تهدیدات ساخته شدهاند. ■ نخستین حضور زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در رزمایش

زیردریایــ­ی تمام ایرانی فاتح و ناوشــکن بومی جمهوری اســالمی ایران ســهند برای نخســتین بار در رزمایش والیت 97 حضــور یافتند. زیردریایی فاتــح نخســتین زیردریایی ســاخت ایــران در کالس متوســط اســت که روز یکشــنبه 28 بهمن ماه امســال با حضور رئیس جمهوری به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شــد. ناوشــکن بومی و تمام ایرانی ســهند نیز سومین ناوشــکن از کالس مــوج اســت کــه در کارخانجــا­ت نیــروی دریایــی ارتــش جمهوری اسالمی ایران ساخته شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran