Iran Newspaper

قیمت دیه سال آینده270 میلیون تومان اعالم شد

-

معــاون اول قــوه قضائیــه بــا اشــاره بــه ابــالغ قیمــت دیــه در ســال 8۹، گفت: دیــه یک مرد مسلمان برای ماههای غیرحرام در سال آینده ۰۷۲ میلیــون تومان تعیین شــد که در ماههای حــرام ۰۹ میلیــون تومان بــه این مبلــغ اضافه میشود.

به گزارش ایرنا، حجتاالسالم والمسلمین محســنی اژهای دیــروز در حاشــیه نشســت مســئوالن عالــی قضایــی در جمــع خبرنگاران افــزود: امســال خیلــی از مســئوالن ذیربــط و رئیــس کل بیمه مرکزی تقاضا داشــتند که این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قراردادهای­ــی که میخواهنــد منعقد کنند هر چه زودتر اعالم شــود، بنابراین در جلسه امروز بحث دیه مورد رســیدگی قرار گرفت. البته روز گذشــته بنده یک جلسه مقدماتی با حضور 5۱ نفر از کارشناســا­ن ذیربط داشــتم که در جلسه امروز نتیجه آن مطرح شد.

معــاون اول قــوه قضائیــه در ادامــه در پاســخ به ســؤال یکی از خبرنــگارا­ن در رابطه بــا گوشــتهای دپو شــده در یکــی از گمرکات کشــور گفــت: در ایــن موضــوع قــوه قضائیــه وارد شــد و خود دســتگاهها­ی دولتی هم ورود کردند، البتــه وزارتخانهه­ای صمت و جهاد و خود گمرک هم باید ســریعتر وارد میشدند، چــون در شــرایطی که مــردم به ایــن کاال نیاز دارند و جزو ضروریات آنها اســت باید هر چه ســریعتر، ترخیص میشــد و به دســت مردم میرسید.

وی افــزود: در عیــن حال، هم قــوه قضائیه و هــم خــود دولت به این موضــوع ورود کردند و اکنــون بر اســاس آنچه که دولــت اعالم کرده است در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

محسنی اژهای گفت: امیدوار هستیم از این به بعد هم نه تنها برای گوشت بلکه برای سایر کاالهایــی هم کــه وارد میشــود ترتیباتی اتخاذ شــود که ســریعتر ترخیــص شــوند، بخصوص آن کاالهایــی که بر طبق ضوابط و مقررات وارد شــده و مــورد نیاز مردم اســت هر چه ســریعتر ترخیص شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran