Iran Newspaper

برلین‌بخ ‌شهای‌خصوصی‌را‌برای‌فعالیت‌بیشتر‌با‌ایران‌تشویق‌م ‌یکند

-

مدیرکل منطقــهای وزارت خارجه آلمان بــا بیــان اینکه دولــت ایــن کشــور بارها از خروج امریکا از برجام اظهار تأسف کرده اســت، گفــت: برلین با توجه بــه پایبندی ایــران بــه برجام، همــه تالش خــود را در باقی ماندن برجام خواهد کرد.

بهگزارشخان­هملت،«فیلیپآکرمن» در دیــدار بــا حشــمت اهلل فالحــت پیشــه رئیس کمیســیون امنیت ملی و سیاست خارجــی مجلس ضمن اشــاره بــه روابط دیرینــه آلمــان و ایــران گفــت: دو کشــور روابــط خوبی بــا یکدیگر دارند کــه بر این بســتر میتــوان روابــط دوجانبه را بیشــتر از پیــش گســترش داد. وی افزود: با توجه بــه ابــراز ناراحتــی امریــکا از راهانــداز­ی INSTEX دولتهــای اروپایــی تمــام تــالش خــود را بــرای عملــی کــردن ایــن ابــزار بــه کار خواهنــد گرفــت. همچنیــن موضــوع FATF کــه در مجلــس شــورای اســالمی بســتر تصویــب آن فراهم شــد، بــرای دولــت آلمان بســیار مهم اســت و امیدواریم بزودی تصویب و اجرایی شود تا شرکتهای خصوصی بتوانند در بستر این قانون فعالیتهای خود را آغاز کنند. مدیرکل منطقــهای وزارت خارجه آلمان بــا اشــاره بــه عالقهمنــد­ی شــرکتهای خصوصی آلمان بــرای فعالیت در ایران تصریح کــرد: دولت آلمان از گســترش و تبــادالت اقتصادی با ایران حمایت کرده و بخشهای خصوصــی را برای فعالیت بیشتر با ایران تشویق میکند.

حشــمتاهلل فالحــت پیشــه در ایــن دیدار با اشــاره به روابط دوستانه و دیرینه میــان مقامــات ایــران و آلمــان گفــت: دوســتی دو کشــور ســابقهای طوالنــی دارد، بــا وجــود چنیــن پشــتوانها­ی الزم اســت که در تقویت این مناســبات تالش شــود و ارتباطــات میــان ایــران و آلمــان در ســطوح مختلــف تقویــت گــردد. وی افزود: کمیســیون امنیت ملی و سیاســت خارجی به لحاظ اقتصــادی نگاه ویژهای بــه اتحادیه اروپا و در رأس آن آلمان دارد و از گســترش ارتباطــات میــان دو کشــور استقبال میکند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاســت خارجی در ادامه با اشاره بــه وضعیــت جــاری و خطرات ناشــی از اقدامات گروههای تروریســتی در منطقه گفــت: جمهوری اســالمی ایــران 17 هزار شهید توسط گروههایی که در حال حاضر در اروپــا فعــال و مــورد حمایــت غــرب هستند، تقدیم کرده است.

وی افــزود: زمانــی کــه ایــران در حــال مبــارزه بــا داعش بــود، امریــکا و برخی از کشورهای اروپایی گروه تروریستی القاعده جدیدی را تشــکیل دادنــد و باعث ایجاد اقدامــات تروریســتی علیه ایران شــدند، در ایــن راســتا ایــران و آلمــان میتواننــد همکاریهــا­ی خــود را بــرای مقابلــه بــا تروریسم و بازگرداندن آرامش به منطقه تقویتکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran