Iran Newspaper

جهانگیری:تصویبلوایح­FATF خیانت به کشور است؟

-

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: در حــال حاضر هیچ دغدغه و موضوعی مهمتر از اداره کشــور و زندگــی مردم نیســت. مــا باید به خاطــر مردم و کشــورمان هــر موضوعــی را تحمل کنیــم و در دل خودمــان نگهداریم، به همین دلیل اســت که من اصرار دارم اکنون زمانی اســت که ما به انســجام و وحدت نیاز داریم و زمانی اســت که باید با هم باشــیم. بر اســاس گزارش ایرنــا او روز گذشــته - در آییــن معارفه معاونان جدیــد هماهنگی و نظارت فرهنگــی، اجتماعی و همکاریهای منطقهای معــاون هماهنگی و نظارت اقتصــادی و زیربنایــی خــود با اشــاره بــه وضعیت اقتصــادی ایــران، اظهار داشــت: تعامــل اقتصاد ما با دنیا در این اســت که بتوانیــم کاالهای خود را صــادر کــرده، منابع خارجــی بگیریم و بتوانیــم از فناوریهای روز اســتفاده کنیم، باید بتوانیم داد و ستد و ارتباط با اقتصاد دنیا را برقرار کنیم.

وی همچنیــن خاطرنشــان کرد: این اقتصاد را نمیتــوان با این امتیازات و شــرایطی کــه دارد در داخــل ایــران حبــس کرد و اگــر آن را حبــس کنیم از بین میرود. وی افزود: وقتی اقتصاد ایران دچار مشــکل جدی میشــود که ارتبــاط آن با اقتصاد دنیا قطع شــود. ممکن اســت که طراحــی امریکاییها این باشــد که ارتبــاط اقتصاد ایران با اقتصاد دنیا قطع شــود، اما طراحی ما نبایــد این باشــد. همه هــم و غم ما باید این باشــد که اقتصاد مــا با اقتصاد دنیا در تعامل باشد.

معــاون اول رئیــس جمهــوری تأکید کــرد: تعامــل اقتصاد ما بــا دنیا در این اســت که بتوانیــم کاالهای خود را صادر کرده، منابــع خارجی بگیریم و بتوانیم از تکنولوژیها­ی روز اســتفاده کنیم، باید بتوانیم داد و ستد و ارتباط با اقتصاد دنیا را برقرار کنیم.

جهانگیــری با بیان ایــن که باید تمام زیربناهای تعامل با اقتصاد فراهم شود، تصریح کرد: باید فضای اقتصادی و سیاسی خارجی مناسب را ایجاد کنیم. وی با بیان این که دشــمنان نمیخواهند تعامل ایران با اقتصاد دنیا اتفــاق بیفتــد اما بایــد این کار را انجــام دهیم، گفت: نظام بانکــی ما باید با نظام بانکی دنیا ارتباط داشــته باشــد تا وقتی کاالی صــادر کننده ما بر روی کشــتی قــرار میگیــرد، اطمینــان داشــته باشــد که پــول این کاال به دســتش میرســد. معــاون اول رئیس جمهوری تأکیــد کرد: هیچ طراحــی جز نظام بانکــی در دنیــا برای این اطمینــان وجود ندارد، فقط نظام بانکی اســت که میتواند به یک تاجر در پرداخت پول در قبال کاال اطمینان دهد.

جهانگیــری با بیــان این که امریکا به دنبال قطع ارتبــاط بانکی ما با دنیا اســت، اظهار داشــت: مــا ممکن اســت در داخــل اختاف نظرهــای جدی درباره اداره کشــور، مســائل اقتصادی و سیاسی داشــته باشیم، اما جای این موارد انتخابات اســت، درموقع خودش همــه از عهده همدیگر برمیآییم. وی اضافه کرد: هیچکس در مقابل دیگری کم نمیآورد؛ وقت آن که برسد، جــواب همه حرفهایی که زده میشــود، میتوان با یک جلســه داد، آنقدر مطلــب وجــود دارد که فقــط کفایت میکند کــه آدم اراده کنــد برای جواب دادن. جهانگیری یادآور شــد: این چه حرفی است که اگر کسی گفت که این لوایح تصویب شود، یک دفعه میگویند این خیانت به کشور است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran