Iran Newspaper

متهم در دادگاه منکر قتل همسایه اش شد

-

گروه حوادث: معصومه مرادپور/ مرد جوان که مدعی بود با انگیزه سرقت، مرد همسایه را به قتل رسانده در دادگاه منکر اتهام قتل شد.

بــه گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رســیدگی به این پرونده از ســی و یکم فروردین ســال 95 زمانی کلید خورد که مأموران پلیس با جســد مرد جوانی در شــریف آباد روبهرو شــدند.بعد از انتقال جســد به پزشکی قانونی مشخص شد وی میثم نام داشته و با ضربههای کارد به قتل رسیده است.مینا همسر مقتول در نخســتین بازجوییها به کارآگاهان گفت: نیمههای شب بود که با فریادهای همسرم از خواب پریدم. او با مرد غریبهای که نقاب بر چهره داشت درگیر شده بود.درگیــری باالرفت تا اینکه مرد غریبه با چاقو همســرم را کشــت و فرار کرد، هنــگام فــرار نقابش از چهره افتاد و او را شــناختم؛ وی همســایه مان بود. بدین ترتیب غالم به دنبال اظهارات زن جوان دســتگیر شــد. او که از اتباع افغانستان بود در نخستین بازجوییها به جرمش اعتراف کرد و گفت به انگیزه سرقت پول و طال از خانه میثم مرتکب قتل شده است.

وقتی از دیوار به حیاط خانه میثم پریدم اول به اتاق خوابشان رفتم. با دیدن همســر میثم در خواب وسوسه عجیبی به جانم افتاد، میخواستم به سراغش بروم که شــوهرش بیدار شــد و با هم درگیر شــدیم. من هم مجبور شــدم او را با چاقو بزنم.مرد جوان بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شــد. در اولین جلســه رســیدگی به پرونــده به ریاســت قاضی قربــانزاد­ه، برای متهم درخواســت قصاص شد. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت اما برخالف اعترافــات اولیــهاش منکــر اتهام قتل شــد و گفت: نمی دانم چه کســی میثم را کشته است. او در جواب پرسش ریاست دادگاه مبنی بر اینکه شما در اظهارات اولیــه بــه قتل اعتراف کــرده اید و حتی به نوع و رنگ لباس مقتول و همســرش نیز اشــاره کرده بودیــد، گفت: «همه ایــن اظهارات تحت فشــارهای بازجویی و تهدیــد بازپرس پرونده بود. او خودش همه این اظهارات را نوشــته اســت.او در ادامه گواهی شــاهدان حادثه را نیز رد کرد و گفت: «توضیحات شــاهدان حادثه را قبــول نــدارم، آنها دروغ می گویند من قاتل نیســتم.» بدیــن ترتیب در پایان جلسه، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran