Iran Newspaper

برگزاریجلس­اتمستمروزی­رکشوربا آیتاهللجنت­ی

-

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشــور در حاشیه نشست هیــأت دولت در پاســخ بــه ســؤالی در ارتباط با جلســه با جریانات سیاسی گفت: جلساتی را با اصولگرایان و اصالح طلبان داشتیم و قرار است با اعتدالگرای­ان جلساتی را برگزار کنیم.یک نشست مشترک هم با تمامی جریانات سیاسی خواهیم داشت. او با اشاره به جلساتی که با شورای نگهبان دارد، گفت: من مستمراً با شورای نگهبان جلسه دارم و نظراتی را به اعضای شورای نگهبان از جمله آیتاهلل جنتی منتقل می کنم. بــه گــزارش ایرنــا، وزیر کشــور با اشــاره به دیــداری کــه هفته آینده بــا همتای عراقیاش در تهران خواهد داشت گفت: تالش خواهیم کرد مناطق جدیدی را بــرای عبــور زائریــن در اربعیــن پیشبینی کنیــم. او در ادامه افــزود: در ایام اربعیــن روادید را لغــو خواهیم کرد البته این به معنای عــدم نظارت و عدم سهمیهبندی نیست و قطعاً سقفی برای آن خواهیم داشت.

دستور روحانی به شورای عالی امنیت ملی برای پس گرفتنشکایت­ازدونمایند­ه

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به دستور صریح رئیس جمهوری گفت: از نظر شورای عالی امنیت ملی از هیچ نمایندهای شکایت نشده است و این دستور و تأکید صریح آقای روحانی رئیس جمهوری است. بــه گــزارش ایرنا، حســینعلی امیــری روز گذشــته در حاشــیه جلســه هیأت دولــت اظهار کرد: رئیس جمهــوری به دبیرخانه شــورای عالی امنیت ملی دســتور دادهانــد که از دو شــخصی که شــکایت شــده بــود انصــراف بدهند و شکایتهایشـ­ـان را پس بگیرند. معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: بنابراین از نظر شورای عالی امنیت ملی از هیچ نمایندهای شکایت نشده و این دستور و تأکید صریح آقای روحانی رئیس جمهوری است. در همیــن حــال، محمدجــواد جمالــی ســخنگوی هیــأت نظــارت بــر رفتار نمایندگان در واکنش به این اظهارنظر امیری گفت: این شــکایت مربوط به موضوع شــکایت از آقایان حشمتاهلل فالحتپیشــ­ه و الیاس حضرتی بود که این صحبت نشان از آن دارد که رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی شکایتی نکرده است. این در حالی است که این شکایت از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است. او ادامه داد: عالوه برشــکایت دبیرخانه شــورای عالی امنیت ملی از این دو نماینده، دادســتان هم از آنها شکایت کرده است. البته ما هم نظرمان را در مورد این شکایات اعالم کردیم و بیان کردیم اظهارات این دو نماینده خالف وظیفهنماین­دگینبودهاس­ت. این شــکایت به دنبال اظهارات مطرح شــده از ســوی این دو نماینده درباره موضوع مذاکره با امریکا بوده است.

ادعایبازدا­شترئیسسازم­انخصوصیساز­ی

روز گذشــته ســاعاتی بعــد از موافقــت وزیــر اقتصــاد با اســتعفای میرعلی اشــرف عبداهلل پوریحسینیر­ئیسسازمانخ­صوصیسازی، خبرگــزاری فــارس خبــر از بازداشــت او داد.به گــزارش روابط عمومــی وزارت اقتصاد، فرهاد دژپســند وزیــر امــور اقتصــادی و دارایــی طــی حکمــی، داوود خانــی را بــه عنوان سرپرســت سازمان خصوصی ســازی منصوب کرد.داوود خانی عضو هیأت عامل و معاون برنامهریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی ســازمان خصوصیســاز­ی بــا حفظ ســمت از ســوی وزیر اقتصاد بــه عنوان سرپرست این سازمان منصوب شده است. خبرگزاری فارس اما دیروز اعالم کرد که پوری حسینی از سوی دستگاه قضایی بازداشت شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran