Iran Newspaper

قطعادرچینس­همیهالمپیک­میگیریم

پوریا فیاضی، دریافت کننده تیم ملی والیبال در گفتوگو با «ایران»:

- محمد محمدی سدهی خبرنگار

مرحله اول مســابقات انتخابی المپیک 2020 بــرای والیبــال برگــزار شــد و تیــم ملی پس از عبور از سد کوبا و مکزیک، با شکست مقابل روسیه در سن پترزبورگ موفق به کســب ســهمیه المپیک توکیو نشــد. تیم ملی والیبال ســال پــرکاری در پیشداردوحض­وردرمسابقا­تقهرمانی آسیا در ایران، انتخابی المپیک در چین و جام جهانی در ژاپن از جمله مســابقاتی است که والیبالیست­های کشورمان با آن روبهرو هســتند که مهمتریــن آن حضور در مســابقات انتخابی المپیک است که بــا حضــور ۸ تیــم از ۶۱ تــا 22 دی برگزار میشــود و ملیپوشــان والیبال ایــران در اینمسابقات­میتوانندبه­عنوانبهتری­ن تیم قاره ســهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.

پوریــا فیاضــی، دریافــت کننــده تیم ملــی والیبــال درخصــوص عدم کســب سهمیه المپیک 2020 در سن پترزبورگ بــه خبرنــگار «ایــران» گفــت: «در کل بازیهای خوبی بــود و ما کوبا و مکزیک را شکســت دادیــم اما روســیه بــه عنوان میزبــان مســابقات در کشــور خــودش بــازی میکــرد و قهرمــان لیــگ ملتها بود. وظیفه ما ایــن بود که با تمام وجود بجنگیــم منتهــا در بازی آخــر اوضاع به سود ما پیش نرفت، امتیازها نزدیک بود و ما چند بار هم از روســیه جلو افتادیم و اگر یکی از ســتها را میبردیم، شــرایط بــازی متفــاوت میشــد.» او ادامــه داد: «آن شــب، شــب روســیه بــود و الیــاس کورکائف، پشت خط زن تیم ملی روسیه واقعاً فوقالعاده بــازی کرد و 70 درصد توپهــای او در زمیــن ما خوابیــد. به هر حال مــا تاش خودمــان را کردیــم و در روند بازی شــانس نیاوردیم و داور در دو صحنــه اشــتباه کرد و در صورتــی که این اشتباهات رخ نمیداد شرایط به سود ما تغییر میکرد. ما در سن پترزبورگ تمام تاشمان را کردیم اما نشد.»

دریافت کننده تیم ملی درخصوص تفــاوت تیــم روســیه در لیــگ ملتها و انتخابی المپیک بیان داشت: «مقایسه تیــم روســیه در لیگ ملتهــا و انتخابی المپیک به هیچ وجه درست نیست چرا که روسها در سن پترزبورگ از حمایت هواداران خــود برخوردار بودند و این کار را بــرای بازیکنــان ما ســخت میکرد. در ارومیــه شــرایط متفاوت بود و هــواداران مــا بــا فشــار روی حریــف باعث شــدند تــا روسهــا نتوانند بــازی خــود را انجام دهند. به هر حال مرحله اول مســابقات انتخابــی ســن پترزبورگ تمام شــد و ما بایــد ایــن مســابقات را فرامــوش کنیــم چرا که ســال پرترافیکــ­ی در پیش داریم و باید در بازیهای آسیایی شرکت کنیم و جزو ۸ تیم آســیا شویم. قطعاً سهمیه المپیک را در چین کسب خواهیم کرد.»

او درخصوص حواشی تیم ملی بیان داشت: «باید از افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال تشکر کرد که به همراه دبیر فدراســیون به خوبی از ما اســتقبال کردنــد. در حــال حاضر والیبال ورزشــی است که افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کرده و حقیقتاً ما گله زیادی داریم و نمیدانیــم چگونــه صدایمــان را بــه گوش مســئوالن برســانیم. زمانــی که ما میبازیم، دســتانمان را بــاال میبریم و از مــردم عذرخواهی میکنیم چرا که ما برای همین مردم بازی میکنیم.»

فیاضــی ایــن گونــه صحبتهــای خــود را ادامــه داد: «بعد از پایان مرحله نهایــی لیگ ملتهــا و ورود مــا به ایران برخوردهــا­ی خوبــی بــا ما نشــد، تیم ما در ســطح اول والیبــال دنیا پنجم شــد و صدرنشینی ما در مرحله مقدماتی لیگ ملتهــا باعث شــد تا مردم یــک هفته شــاد باشــند. در ســطح اول دنیــا نتیجه میگیریــم اما به خاطــر 2 باخت مقابل لهستان و برزیل با ما برخورد خوبی نشد. به کاپیتان تیم ملی که با هزینه خودش در کشــور دیگر مشغول اســتراحت بود، حمله شــد و گفتنــد که چرا باید ســعید معــروف در فــان کشــور اســتراحت کند؟ اینها باعث شــد تا بازیکنان دلزده شوند.» دریافت کننده تیم ملی والیبال درخصــوص لغــو اردوی بلغارســتا­ن گفــت: «تیمی کــه 4 بازیکــن اصلیاش مصدوم است و شرایط بازی کردن ندارد چگونه میتوانــد در یک تورنمنت بازی کند؟ سرمربی تیم ملی چگونه میتواند از بازیکنانش در بلغارستان بازی بگیرد و ایــن تورنمنــت بــرای تیــم ملــی چــه بازدهای خواهد داشــت؟ مســئوالن تیم در ایــن مورد صحبــت کردند و تصمیم بر این شد تا تیم ملی تهران بماند، چرا که ما امکانات مان در اینجا بهتر است.»

او با اشاره به این موضوع که متأسفانه برخیها شیطنت میکنند، بیان داشت: «ایــن شــیطنتها باعــث میشــود تــا صحبتهایی مطرح شود و حاشیههایی بــه وجــود بیایــد. بازیکنــان تیــم ملــی همیشه نهایت تاششــان را میکنند و ایگور کوالکوویچ و دیگر اعضای تیم ملی هم نهایت وقتشان را برای موفقیت تیم ملــی میگذارنــد. کوالکوویــ­چ بــه اندازه تمــام ایرانیها تیم ملی را دوســت دارد و انگار یک فرد ایرانی است. ناراحتیای کــه پس از باخــت در روســیه در رختکن به وجــود آمد، نشــان میدهــد که تمام بازیکنــان با غیرت بازی کردند. تک تک بازیهــا بــرای ما مهم اســت و دوســت داریــم که همه بازیهــا را ببریم و مردم را شاد کنیم اما به هر حال بعضی مواقع ایــن اتفاق نمی افتــد و ایــن موضوع به خاطر کم کاری بازیکنان نیست بلکه به دلیل قدرت تیمهای مقابلمان است.» فیاضی در پایان گفت: «خیلی از بچهها از ســال 20۱2 پاداشهــای خودشــان را نگرفتهاند و از فدراسیون طلبکار هستند با این وجود به هیــچ عنوان صحبتی در ایــن مورد نمیشــود. مــا همــه اینها را فراموش و تنها والیبــال بازی کردیم. ما برای پــاداش بازی نمیکنیم، تنها برای شاد کردن دل مردم بازی میکنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran