Iran Newspaper

استراماچون­ی ماندنی شد

استقاللیها نفس راحتی کشیدند

-

حامــد جیــرودی / پایــان ۸4 ســاعت پرالتهــاب بــرای باشــگاه اســتقال و هوادارانش. التهابی که چیزی از شوک کم نداشــت؛ احتمــال قطــع همکاری اســتراماچ­ونی بــا اســتقال. در حالــی کــه باشــگاه اســتقال اجــازه نمیدهد خبرهای مهم به رســانهها راه پیدا کند و واکنشهای مسئوالن به اتفاقات هم قطــره چکانی اســت، کیلومترها دورتر از ایران، توئیــت یک خبرنگار ایتالیایی پــرده از دلخوری عمیق اســتراماچ­ونی با باشگاه برداشــت و کار تا جایی پیش رفــت که رســانههای معتبر این کشــور مدعی شدند طرفین به سمت جدایی پیش میروند. در این میان مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقال در اظهارنظرها­ی مختلف تأکید کردند کــه چنیــن اتفاقــی نمیافتــد و حتمــاً رضایت استراماچون­ی را جلب خواهند کــرد. موضوعــی کــه بــه نظر میرســد انجام شــده و دیروز خبرها رنگ و بوی بهتر و امیدوارکنن­دهتری داشت. همان طــور که خبــر منفــی از ســوی خبرنگار هموطن استراماچون­ی منتشر شد، خبر مثبت هم از همین کانال انتشــار یافت و تا حدود زیادی خیال هواداران آبی را راحت کرد.

جیانلــوکا دی مارتزیــو، خبرنــگار شبکه اسکای اسپورت دیروز در صفحه شــخصیاش نوشــت: «صحبــت از جدایی استراماچون­ی از استقال آنقدر جــدی بود که در کمتریــن زمان ممکن هــواداران اســتقال به ایــن موضوع در مقابــل باشــگاه اعتــراض کردنــد. البته این اتفاقات منجر به صحبتهایی بین طرفینشدوآن­هاشفافدرمو­ردمسائل مختلف صحبت کردند. سرمربی سابق اینترمیان بشدت از بدقولیها ناراحت اســت و در روزهای اول وعدههایی به او داده شــد که انتظار داشت این وعدهها عملــی شــود. با وجــود اتفاقاتــی که رخ داده، استراماچون­ی در استقال ماندگار شــده البته این تصمیم تا زمانی اســت کــه مدیــران اســتقال روی وعدههــای خــود مانــدگار باشــند.» بــا تمــام ایــن اوصاف آنچه قابل انکار نیســت، اینکه آندرهآ استراماچون­ی بشدت از مسئوالن استقال ناراحت است. عمده ناراحتی ایــن مربی از وضعیت نقــل و انتقاالت و امکانــات تیم اســت. یکی از مســائلی که اســتراماچ­ونی خواســته بــود، جذب بازیکن سابق فیورنتینا و میلیچ بازیکن کرواسی بود. اگر چه میلیچ قرار است به ایران بیاید اما مشکات استراماچون­ی با جذب این بازیکن به پایان نمیرسد. او خواستار فراهم شدن امکانات اولیه نیز شــده اســت. در این بین، پاستورال مدیر برنامههای معروف اســتراماچ­ونی نیز وارد عمل شــده و تماســی با مســئوالن استقال گرفته است.

در میــان تمــام دالیلــی کــه بــرای ناراحتــی و دلخــوری ســرمربی ایتالیایــ­ی اســتقال رســانهای شــده، یکــی از مــوارد عجیبتــر و قابــل تأملتــر اســت. موضــوع از ایــن قــرار اســت که گفته میشود اســتراماچ­ونی دوشــنبه میخواســته مانــع برگــزاری بــازی دوســتانه اســتقال و پیــکان شــود. این اتفــاق زمانــی افتــاده که او فهمیــده بازیکنان تیم قصــد دارند با ماشین شــخصی به پیکانشــهر بروند. تابنــاک از قول یک منبع آگاه نوشــته: «استراماچون­ی به قدری شاکی بود که میگفــت «مگر اســتقال تیــم محلی است؟ ماشین بگیرند همه تیم با هم برای بازی بروند. من تا به حال چنین چیــزی ندیــدهام. بازیکن بایــد از چند ســاعت قبــل بیاید. من چنیــن چیزی را فقــط در ایــران دیــدهام.» نزدیــکان اســتراماچ­ونی در لحظاتــی که او گایه داشته میخواستند با جمله کلیشهای و معــروف «اینجــا ایــران اســت» او را آرام کننــد، اما پاســخ این مربی خیلی جالب بود: «شــما من را آوردید شبیه خودتان شوم یا من را آوردید که شبیه ایتالیاییه­ــا شــوید؟ مــن نمیخواهم شــبیه شــما شــوم. نظــم و انضبــاط را رعایت کنید.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran