Iran Newspaper

از سوی مدیر مدرسه

-

گروهحوادث/پسرجوان کهشوهرعمها­شرادر جریانیکدرگ­یریبهقتل رساندهبودب­ارضایت خانوادهمقت­ولودرمقابل پرداخت53می­لیون تومانازمجا­زاتقصاص رهایییافت.

چاقویی که در جورابم بود یک ضربه به او زدم. وقتی او را خونین و مجروح دیدم از تــرس به خانه خواهرم فرار کردم ولی چند ساعت بعد پلیس مرا دستگیر کرد.

در ادامــه جلســه پدر مقتــول از طرف خودش و نوه 7 سالهاش به قضات گفت: من به شــرط دریافت پول از قصاص این مرد میگذرم. اما او باید 5 میلیون تومان االن و 30 میلیون تومان هم تا شــب عید به من بدهد و من هم رضایت میدهم. بدین ترتیب متهم از قصاص نجات پیدا کــرد و قضــات بــرای صــدور رأی از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند. گــروه حوادث-کامــران علمدهــی/ بارها مســئوالن آموزش و پــرورش تأکیــد کردهاند کــه تنبیه بدنــی دانشآموزان بههیچ عنوان از ســوی این وزارتخانه مورد تأیید نیســت و بــا افراد متخلف در این زمینه برخورد قاطع خواهد شــد، اما هرازچندگاه­یاخباریدرخ­صوصتنبیهبد­نیدانشآموز­اندرمدارسش­نیدهمیشودک­هخانوادهها­رانگرانمیک­ند.

اینبارهمتن­بیهجمعیازد­انشآموزان در یکی از دبیرســتان­های استان البرز از ســوی مدیر مدرسه که چهارشنبه هفته گذشــتهرخد­اد،خبرسازشــد.براساس ایــن گــزارش، مدیــر مدرســه بهدلیــل خوشــحالی دانشآمــوز­ان از تعطیلی یکیازکالسه­ایدرســیبا­ســیمکابل دانشآموزان­راتنبیهکرد­هبود.

برخــی از رســانهها از قــول والدین دانشآمــوز­ان عنــوان کــرده بودند که بخشــی از فیلمهای دوربین مدار بسته مدرســه که بازه زمانی تنبیههــا را ثبت کــرده بــود، پــاک شــده و مدیــر خاطی هــم دانشآمــوز­ان را تهدیــد کــرده که شکایتهایشـ­ـان راه بهجایی نخواهد برد.

امیر والیپــور، رئیــس اداره ارزیابی عملکــرد و پاســخگویی بــه شــکایات آمــوزش و پــرورش البــرز در گفتوگو

بــا «ایــران» ضمــن تأییــد خبرعنوان کرد: بر اساس گزارشــی که از دبیرستان شــیخ مفید به دســتمان رسید چند نفر از دانشآمــوز­ان توســط مدیر مدرســه تنبیــه بدنــی شــدهاند. در هماهنگــی و بررســیهای صــورت گرفته با مســئول ارزیابیناح­یه۴،پروندهاینم­دیرمدرسه برای رسیدگی به هیأت بدوی رسیدگی بهتخلفاتاد­اریکارکنان­دولتارسال شدتامتناسب­باتخلفایشا­نمجازات درنظرگرفته­واعمالشود.

وی در ادامــه تصریــح کــرد: وقتــی یکــی از اولیــای مدرســه چنین تخلفی را مرتکــب شــود اجــازه ادامــه کار به او داده نمیشــود و تعلیــق دائــم او هــم محتمل است. بههرحال بخشنامهای از اداره ارزیابــی عملکرد و پاســخگویی به شــکایات وزارتخانه ارســال شــده که سازوکاررسی­دگیبهتخلفا­تتنبیهبدنی

را مشــخص میکند و طی بخشنامهای به مدارس ابالغ میشــود. در این ســاز و کار شــیوه نظارت به گونهای است که پرونــده در کمترین زمــان به هیأتهای بــدوی ارســال و بــه تخلفات رســیدگی میشود حتی در این مورد برای مدیران ومعلمــانج­لســاتتوجی­هــیبرگــز­ار میشود.

والیپــور دربــاره اینکــه آیا آســیب بــه دانشآمــوز­ان جــدی بوده یــا خیر، خاطرنشــان کــرد: آســیبها چنــدان عمیق و جدی نبوده است. با این حال ما بــه هیچ عنــوان با فرد خاطــی مدارا نمیکنیم.وزارتآمــو­زشوپرورشدر بحث تنبیه دانشآموزان بسیار جدی وقاطععملمی­کندوحتیبخش­نامهای هم در این خصوص صادر کرده و اجازه تنبیه بدنی را از اولیای مدرســه ســلب کردهاست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran