Iran Newspaper

آزمایش مهم موشکی «اون»

-

گــروه جهــان/ کره شــمالی همزمان با ســخنان ســفیر خود در ســازمان ملل که تأکید کرد، گزینه خلع ســالح هســتهای در مذاکــره با امریــکا دیگر روی میز نیســت، از یک آزمایش موشکی «بسیار مهم» خبر داد.

به گزارش ســایت شبکه خبری «بیبیسی»، رسانه رسمی کره شمالی بدون ذکــر جزئیات، خبر داد، این آزمایش درجهت ارتقای موقعیت اســتراتژی­ک این کشور انجام شده است. تحلیلگران مسائل شبه جزیره کره نیز معتقدند، احتماالً آنچه کره شــمالی آزمایش کرده، با هدف باالبردن توان موشکی این کشور چه با هدف پرتاب ماهواره و چه با هدف پرتاب موشکهای بالستیک انجام شده است. بنــا بر این گزارش، خبر انجام این آزمایش درســت اندکی پس از ســخنان «کیم سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل بیان شد. «کیم سونگ» در بیانیهای که روز شنبه منتشر شد، تأکید کرد: «ما دیگر نیازی به اینکه وارد مذاکراتی طوالنی با امریکا شویم، نداریم و گزینه خلع سالح هستهای را هم از روی میز برداشتهایم.

کــره شــمالی در حالی دســت بــه چنیــن تهدیدهایی زده اســت کــه «دونالد ترامــپ»، رئیسجمهــو­ری امریکا همچنان امیــدوار به مذاکره بــا پیونگ یانگ است. او روز شنبه در سخنانی گفت، هنوز امیدوار است مذاکراتش با کره شمالی بــه نتیجه برســد. «ترامــپ» از ســال 2018 به این ســو، مذاکــره با کره شــمالی را یکــی از محورهای اصلی سیاســت خارجی خود قــرار داده و امیدوار اســت، با به نتیجــه رســیدن در مذاکره با کره شــمالی، امریکاییها را که ســال آینده باید پای صندوقهــای آرا برونــد تا رئیسجمهــو­ری بعدی خود را انتخــاب کنند، مجاب سازد، یکی از تهدیدهایی را که متوجه امریکا و متحدانش بود، خنثی کرده است. اما کره شــمالی که از این نیاز «ترامپ» آگاه اســت، در تالش است، با دست زدن به آزمایشهای موشــکی که در چند ماه گذشــته افزایش قابل توجهی داشــته و تهدیدهایی نظیر آنچه از زبان ســفیر این کشــور در سازمان ملل بیان شد، دست برتر را در مذاکرات آتی داشته باشد. تهدیدهای لفظی کره شمالی علیه «دونالد ترامپ» که از روز جمعه از سر گرفته شد نیز در همین راستا است. کره شمالی در این حمالت گفته بود: اگر ترامپ بخواهد تهدید پیونگ یانگ را از سر بگیرد، آنها نیزدستبسته­نخواهندمان­د.کرهشمالیهم­چنیناینگون­هتهدیدهارا­برآمدهاز خرفتی رئیسجمهوری پیر امریکا تلقی کرده بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran