Iran Newspaper

رئیس‌شورای‌شهر‌تهران:‌نباید‌مترو‌را‌ به‌نفع‌کسی‌مصادره‌کرد

-

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید مترو را به نفع کسی مصادرهکنیم.

به گزارش ایســنا، محســن هاشــمی در حاشــیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: آگاهی اعضای شورا نسبت به شــهرداری افزایش یافته و آنها به موضوعات مختلف حســاس شدند و حاال بند بهبند در حال بررســی پیشنهادات هستیم و فکر میکنم الزامات بودجه 99 بسیار خوب باشد.

رئیس شــورای شــهر تهران در خصوص جلسه هماندیشــی با بیان اینکه در مورد انتصابات صحبت شد، اظهار کرد: البته شاید من نباید این موضوع را بیان میکردم چرا که موجب حساسیت میشود اما دقت داشته باشید که شهرداری نزدیک به 800 پست مدیریتی دارد و دائماً انتصابات انجام میشود.

هاشــمی افزود: در جلسه شــهردار تهران پیشــنهاد مدل جدید حملونقلی ارائه کرد و پیشــنهاد داد که از تراموا در تهران استفاده کنیم و حتی محور خیابان ولیعصر- تجریش، جمهوری و حتی دور بازار تهران را نیز پیشنهاد داد.

وی در پاســخ بــه ســؤالی مبنی بــر اظهارات قالیباف در مراســم روز دانشــجو مبنی بر اینکه مترو 20 سال در اختیار خانواده هاشمی بوده ولی 70 کیلومتر مترو ساختند اما 12 سال در اختیار ما (قالیباف) بود و 200 کیلومتر مترو ساختیم، گفت: آن زمانی که ایشــان میگویند من مدیرعامل مترو بودم و فقط دو ســال در دوره مدیریت قالیباف من مدیرعامل مترو نبودم که البته باز هم مترو کار خودم بود.

وی بــا بیان اینکه کار کلنگزنی مترو از قبل از انقاب آغاز شــده و دولتهای مختلف زحمات زیادی کشیدند، افزود: نباید مترو را به نفع کسی مصادره کنیم، هــر چند که من خودم مدیرعامل مترو بــودم و حتی TBM های خط 6 و 7 مترو را نصب کردیم. هاشمی درباره چرایی تعطیلی ایستگاه مترو میرداماد گفت: از این موضوع اطاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا متمم بودجه 98 آمده است، گفت: متمم بودجه هنوز نیامده است. رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر سعه صدر نداشته باشیم، با اعتراضات خشونتبار مواجه خواهیم شد. رئیس شورای شهر تهران از دستگاههای نظارتی و قضایی و غیره خواست احساس امنیت و آزادی را بهجنبشهاید­انشجوییباز­گردانند.

محسن هاشمی گفت: یکی از دالیل نا آرامیهای آبانماه گذشته، تضعیف نقــش جنبــش دانشــجویی و خالــی شــدن میــدان تحــول خواهــی اجتماعی از جریانات مترقی بود که بعضاً موجب میدانداری جریانات خشونت طلب شد.

وی با بیان اینکه اگر ما نسبت به انتقادات و اعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامــه نــگاران و روشــنفکرا­ن جامعــه ســعه صــدر نداشــته باشــیم، آنــگاه با اعتراضات خشــونتبار سایر اقشــار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمیشنوند، مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه ما، کم رنگ شده و نسبت بــه منتقــدان بیمهری و برخوردهای ســخت صــورت گرفته اســت و همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یأس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبتنام ومشارکت در انتخابات مجلس شورای اسامی مشاهده میکنیم.

هاشــمی با اشــاره به ســخنان رهبر معظم انقاب در خصوص لزوم نشاط و پویایی جنبشهای دانشجویی، تأکید کرد: وظیفه دستگاههای امنیتی، نظارتی و قضایی است که احساس امنیت و آزادی را به جنبش دانشجویی و سایر منتقدان وروشــنفکر­ان داخل کشور که بهدنبال اصاح مشکات و ناهنجاریها­ی جامعه هستند، بازگردانند. البته جنبشهای دانشجویی و نخبگان نیز باید آرمانگرایی را بــا واقعگرایــ­ی تلفیق کنند و قبول کنند که انزوا و یأس مشــکلی از جامعه حل نمیکند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran