Iran Newspaper

استراماچون­ی با استقالل فسخ کرد

بحران بزرگ آبیپوشان با انتشار بیانیه سرمربی ایتالیایی

-

گــروه ورزش / ادامــه همــکاری آنــدرهآ استراماچون­ی با استقالل، وارد فاز تازهای شــده اســت. چرا که دیــروز خبر رســید، ســرمربی ایتالیایی آبیپوشــان پایتخت قــرارداد خــود را بــا باشــگاه اســتقالل بهصــورت یکطرفــه فســخ کرده اســت. استراماچون­ی که شنبه با لباس شخصی در محل تمرین اســتقالل شــرکت کرده بود، دیروز نه در نشســت خبــری قبل از بازی با پیکان شــرکت کرد و نه در محل تمرین تیمش حاضر شــد. ضمن اینکه عمــر دانســی، مارکو کاســر و سباســتین لتــو، کادرفنی ایتالیایی اســتقالل هم در تمریــن دیروز اســتقالل غایــب بودند تا بحــران در اســتقالل در آســتانه بــازی با پیــکان به اوج خود برســد. ایــن اتفاقها در حالی رخ داده که روز گذشــته نشست هیأت مدیره باشگاه استقالل برگزار شد و مهمتریــن موضــوع مطــرح شــده در آن، پرداخــت مطالبــات اســتراماچ­ونی بود. در این نشســت که کامــران منزوی، میرشــاد ماجدی، اســماعیل خلیلزاده و امیرحســین فتحــی در آن حضــور داشــتند، فتحــی مدیرعامــل اســتقالل، درباره مطالبات اســترا گزارش کاملی را در اختیار هیأت مدیره باشــگاه استقالل قــرار داد. ضمن اینکه خلیلزاده رئیس هیأت مدیره باشــگاه استقالل اطمینان داد نهایتــاً تــا فــردا (امــروز) مطالبــات استراماچون­ی پرداخت خواهد شد.

در این میان، تســنیم دیــروز گزارش داد کــه اســتراماچ­ونی، خواهــان کاهش مــدت قرارداد خود شــده اســت. این در حالی اســت کــه قــرارداد ایــن مربی دو ساله است و هیچ بند توافق یا مشروطی برای فصــل آینده ندارد. مبلــغ قرارداد بــرای هر فصل ۰55 هزار دالر اســت که مجموع آن یکمیلیــون و ۰۰1هزار دالر برای دو فصــل خواهد بود. قــرارداد هر کــدام از دســتیاران اســتراماچ­ونی هــم ۰5هــزار دالر بــرای هــر فصل اســت. با این حال، اســتراماچ­ونی بــه دلیل اینکه طلب ۰11 هزار دالریاش، دو ماه اســت پرداخــت نشــده، دچار مشــکل شــده و بــرای همیــن تمایلــی بــرای مانــدن در این تیم برای فصل آینده ندارد. فتحی دربــاره نگرانــی اعضــای هیــأت مدیره باشگاه اســتقالل بابت احتمال جدایی اســتراماچ­ونی در پایــان جلســه دیــروز هیــأت مدیــره گفت: «بــه طــور حتم او ســرمربی اســتقالل باقــی خواهــد ماند و اســتراماچ­ونی مایــل نیســت از جمــع آبیپوشان تهرانی جدا شود.»

در ایــن شــرایط دیــروز و در ادامــه اخبــاری کــه دربــاره مانــدن یــا نماندن اســتراماچ­ونی در اســتقالل منتشــر میشــد، در بیانیهای، که در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعالم شــد: «اســتراماچ­ونی با انتشــار بیانیهای، به همراه دســتیاران خود مارکو کاســر، سباســتین لتــو و عمر دانسی بطور یکطرفه فسخ کردند. بند فســخ قــرارداد از تاریخ ششــم دســامبر 91۰۲ (روز جمعــه ۵1 آذرمــاه) و تحــت نظــر فدراســیون بینالمللــ­ی فوتبــال (فیفا) فعال شده است.»

در ایــن بیانیــه تصریح شــده اســت: «اســتراماچ­ونی و اعضــای مذکــور ایــن فرصــت را مغتنم شــمرده تــا از تمامی بازیکنــان تیــم اصلــی و همچنین ســایر اعضــای مجموعه بــه واســطه عملکرد فوقالعــاد­ه و همــکاری حرفهایشــا­ن قدردانــی کننــد؛ همــکاریای کــه ایــن امــکان را فراهــم آورد تــا تیــم بــه رغــم تمام مشــکالت ماههــای اخیر بــه صدر جدول ردهبندی برسد. اما مهمتر اینکه سرمربی از هواداران فوقالعاده استقالل بــه دلیــل حمایتهــای باورنکردنـ­ـی و منحصربهفرد­شــان در طــول این مدت، تشــکر ویژه کــرده و بــرای آنــان آرزو دارد تیممحبوبشا­نبهتمامموف­قیتهاییکه شایســته آن است، دست یابد؛ او با قلبی شکســته مجبــور به رفتــن شــد و امیدوار است روزی دوباره در کنار شما باشد.»

در ایــن میان، جان لــوکا دیمارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی که پیش از این هم اخبار موثقی را درباره استراماچون­ی منتشــر کــرده بــود، در ســایت خــود بــه طور رســمی اعالم کرد کــه ماجراجویی استراماچون­ی با استقالل به پایان رسید.

دلیل اصلی تصمیم اســتراماچ­ونی

نکتــه ای عجیــب و قابــل تأمــل دارد. خبرآنالیــ­ن در گزارشــی نوشــت: «موضوعــی کــه باعــث شــد مربــی ایتالیایــ­ی قید حضــور در ایــران را بزند، اتهام پولشــویی به اوست. او برای اینکه دســتمزدش را از اســتقالل بگیــرد، بــا مشکالت ناشی از تحریم ها مواجه بود و استقاللی ها برای اینکه تحریم ها را دور بزنند، توســط خلیــل زاده عضــو هیأت مدیره باشگاه، دستمزد استراماچون­ی را به حســاب او واریز می کردند.» در ادامه گزارش آمده است:«مشکل این واریزها ایــن بوده که در هر قســط، رقم کمی در حد 5 هزار دالر یا حتی کمتر به حســاب اســتراماچ­ونی واریز می شــده است؛ آن هم از جانــب صرافی ها و از طرف مبدأ نامشــخص. تعــداد بــاالی واریزهــا بــه حســاب بانکی این مربی آن هم از مبدأ نامشــخص، باعث شــده که ایــن مربی به پولشــویی متهم شــود. همین مسأله بــا عصبانیــت اســتراماچ­ونی همــراه میشــود و واکنش تند او، فســخ قرارداد با اســتقالل بوده است.» به این ترتیب، باید دید که مســئوالن باشــگاه استقالل چــه اقداماتــی را درخصــوص جلــب رضایت احتمالی اســتراماچ­ونی انجام میدهنــد. از ســویی اعالم شــد که جواد زرینچه سرپرست تیم فوتبال استقالل، بــه طــور موقــت هدایــت این تیــم را در بازی با پیکان برعهده خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran