Iran Newspaper

تجمع اعتراضی هواداران پس از جدایی استراماچون­ی

-

فوتبــال ایــران در رده ملــی و باشــگاهی روزهــای پرالتهابــ­ی را ســپری میکنــد. موضــوع به بحث خــروج مربیان خارج از کشــور مربوط میشــود. در ابتدا مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی در مقطع حساس مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 ســاز جدایــی کــوک کــرد و پــس از آن مصطفی دنیزلی از تراکتور جدا شــد و در ادامــه هم نوبت به تیــم اوج گرفته استقالل رسید که مربی ایتالیایی خود را از دست بدهد. البته حکایت استقالل با تیم ملی شــباهت زیادی دارد و مباحث مالی موجب عدم همکاری این مربی با آبیها شد. استراماچون­ی در زمان حضور در اســتقالل مذاکرات خــود را با مدیران استقالل برای کم کردن مدت قرارداد از 2 فصل به یک فصل آغاز کرد که با عدم موافقت باشگاه مواجه شد اما سرمربی ایتالیایــ­ی آبیهــا زودتــر از آنچــه به نظر میرسید، از جمع آبیها جدا شد.

عصــر یکشــنبه خبــری منتشــر شــد کــه هــواداران آبــی و حتــی بازیکنــان و مدیران این تیم را شــوکه کــرد؛ «آندرهآ اســتراماچ­ونی قرارداد خــود را یکطرفه فسخ کرد.» او با انتشار بیانیهای، بخش مهمــی از دالیلش را هم رســانهای کرد. از ســویی واریزهای پرتعداد با ارقام کم (حــدود ٥ هــزار دالر) آن هــم از مبــدأ نامشــخص، باعث شــد اســتراماچ­ونی در ایتالیا با شــائبه پولشــویی هم مواجه شــود؛ موضوعــی کــه بــه نظر میرســد تصمیــم قطع همــکاری با اســتقالل را در ذهن او یکســره کــرد. حکایتها پس از جدایــی مرد ایتالیایی بســیار زیاد بود. امیرحســین فتحــی و میرشــاد ماجدی 2عضــو هیــأت مدیــره اســتقالل در ساعات پایانی یکشنبه و بعد از برگزاری

نشســت اضطــراری اعضــای هیــأت مدیره، به منزل استراماچون­ی رفتند اما بعد از گذشــت حدود ۳ ســاعت موفق بــه دیدار بــا این مربی ایتالیایی نشــدند و ظاهــراً او در خانهاش حضور نداشــته اســت. صبــح دیــروز هم انتشــار عکس ســرمربی اســتقالل در فــرودگاه امــام (ره)، آب ســردی بــر پیکــر اســتقاللی­ها بود و آنها متوجه شدند که باید قید مرد خوش پوش ایتالیایــ­ی را بزنند و به فکر گزینههای دیگری باشــند. این ایتالیایی مربــیای بود که موفق شــد اســتقالل را پــس از حدود ۳ فصل و نیم ناکامی، به صدر جدول برساند. ■ موج شایعات و واکنشها

صبــح دیــروز خیابــان 8۳ غربــی ســعادت آبــاد شــاهد تجمــع تعــداد زیادی از هواداران خشــمگین اســتقالل بــود. هوادارانــ­ی کــه پــس از چنــد ســال بــه قهرمانی تیمشــان با اســتراماچ­ونی در لیــگ نوزدهــم امیــد زیادی داشــتند امــا تنهــا چنــد روز پس از صدرنشــینی، آرزوهایشان نقش بر آب شد.

در ایــن بیــن اخبــاری درخصــوص اســتعفای امیرحســین فتحی به گوش رســید. هــواداران اســتقالل در فصــل

جاری با وجود حضور مربی موفق خود و کســب نتایج درخشــان تیمشان روی سکوها علیه مدیرعامل شعار میدادند و حاال وضعیت قرمز در باشــگاه باعث شــد تا هواداران شــعارهای تندی علیه فتحی ســر دهند و خواهان استعفای او شوند. البته خبر استعفای فتحی توسط باشــگاه تکذیب شد. گرچه گمانهزنیها حکایت از این دارد که او شــاید اســتعفا دهــد یا برکنــار شــود. در این بیــن جواد زرینچه، سرپرســت تیم استقالل اعالم کــرد که پیــش از این، اســتعفای خود را به مدیران باشــگاه تقدیم کرده و گرچه بــا آن مخالفــت شــده اما قطعــاً بعد از بازی با پیکان مسئولیتی در تیم نخواهد داشت. در این بین مسئوالن ورزش و در رأس آن وزیر ورزش و جوانان هم بیکار ننشســتند و مذاکرات خود را در سطحی کالنتر برای بازگشت استراماچون­ی آغاز کردنــد. حتــی کار بــه عبــاس عراقچی، معــاون سیاســی وزیــر امور خارجــه نیز سپرده شد و تالش همه مسئوالن بر این است تا استرا به ایران بازگردد.

از ســویی باشــگاه اســتقالل در اطالعیهای اعالم کرد که اســتراماچ­ونی طبــق قــرارداد ســرمربی آبیهاســت و احتمــاالً از او شــکایت خواهند کرد البته پیــش از ایــن شــایعاتی درخصــوص شــکایت اســتراماچ­ونی به دلیــل تأخیر در پرداخــت مطالباتــش منتشــر و در ادامه تکذیب شــد. در هر حال از ســویی تأکید شــد کــه تالش مدیــران باشــگاه، بازگردانــ­دن اســتراماچ­ونی اســت و از ســوی دیگــر اســماعیل خلیــلزاده، رئیــس هیأت مدیره اســتقالل در اظهار نظری عجیب مدعی شــد که ســرمربی بعــدی اســتقالل را همه دوســت دارند و چهــرهای دوســت داشــتنی اســت! حــال این ســؤال پیش میآید کــه آیا در شــرایط فعلــی چهــره محبوبتــری از اســتراماچ­ونی وجــود دارد؟ مربیای که با استعفای خود موجب شد تا هواداران زیادی جلوی ســاختمان باشگاه تجمع کنند و خواستار استعفای دسته جمعی مدیــران شــوند. البتــه صحبتهــای خلیل زاده درخصــوص مربی بعدی با کدهایــی همراه بــود و این گونــه به نظر میرسد که مربی بعدی استقالل فرهاد مجیدی است. ظاهراً آبیها قصد دارند با حضــور فرهاد مجیــدی و اســتفاده از محبوبیــت او در میان هــواداران، از این بحران عبور کنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran