Iran Newspaper

نتفلیکس حاکم نامزدهای گلدن گلوب 2020

- رابرت دنیرو غايب بزرگ فهرست نامزدهای گلدن گلوب 2020 برای بازی در فیلم «ايرلندی»

نامزدهای دریافت جوایز گلدن گلوب 2020 شــب گذشته اعالم شدند و «داستان ازدواج» صدرنشین جدول نامزدهای دریافت جوایز شــد. پساز فیلم نــوآ بامبــاک، تازهترین فیلمهای کوئنتیــن تارانتینو و مارتین اسکورســیز­ی قرار دارند که هر کدام در ٥ رشــته نامزد دریافت جایزه شــدهاند و «ژوکر» و «دو پاپ» با ٤ عنوان نامزدی، در رتبه بعدی قرار دارند. «داســتان ازدواج»، تازهترین اثر نوآ بامباک، داستان زندگی زوجی سینمایی است که در دوران طالق به سر میبرند اما اتفاقهایی سر راهشان قرار میگیرد که خالقیت را در آنها بیدار میکند. این فیلم با بازی آدام درایور، اسکارلت یوهانسون، لورا درن، مریت ویور و ازی رابرتســون یک کمدی-درام است که در بخشهای بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمنامه و بهترین موســیقی متن نامزد دریافت جایزه شــده؛ بــه این ترتیب نتفلیکس با موفقیتهای «داستان ازدواج» و «ایرلندی» برنده اصلی گلدن گلوب 2020 است که پس از موفقیت فراگیر سال گذشــته، توانسته جایگاه قدرتمندانه خود را امسال هم حفظ کند. عجیبترین اتفاق در این فهرست به روایت سیانان نامزد نشــدن هیچکدام از کارگردانها­ی زن در بخش بهترین کارگردان اســت. در بخش بهترین فیلم درام، ،»191۷« «دو پاپ»، «ایرلندی»، «ژوکر»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ» نامزد دریافت جایزه شدهاند و در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، فیلمهای «دلمیته نام من است»، «جوجوی خرگوش»، «چاقــو کشــی»، «روزی روزگاری هالیــوود» و «راکتمــن» حضــور دارند. در بخش ســریالهای تلویزیونــ­ی نیز «چرنوبیل»، «تــاج» و «غیرمنتظره» هر کدام با ٤ عنوان در صدر جدول قرار دارند.

بــا وجــود این یک ماجــرای دیگر نیز دربــاره جوایز گلدن گلــوب همواره وجود دارد؛ آنهایی که جای خالیشــان در این فهرســت احســاس میشود و بــا غیبــت در این فهرســت، غافلگیریها­ی بــزرگ را رقم زدهانــد. رابرت دنیرو برای فیلم «ایرلندی» نامزد دریافت جایزه نشده است، فیلمی که بار اصلیاش را یک تنه او به دوش میکشــد و در طی ســفر ســینمایی طوالنی اسکورسیزی در دنیای خالفکاران، بیننده را با خود همراه میکند.

از طــرف دیگــر، «داســتان ازدواج» که با شــش جایزه رکوردار اســت و در بخشهــای بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم و حتی بهترین بازیگران مرد و زن حضور دارد، در بخش بهترین کارگردان نامزد دریافت جایزهای نشده اســت تا نوآ بامباک برنده احتمالی به نظر همگان، حتی نامزد هم نشــده باشــد. در بخــش ســریالهای تلویزیونــ­ی نیز «بــازی تاج وتخــت»، «پیکی بالینــدرز» و «سرگذشــت یــک ندیمه» دچار همین سرنوشــت شــدهاند تا جایی که دستاندرکار­ان «بازی تاج و تخت» به جز کیت هرینگتن، در هیچ رشــتهای امید به دریافت جایزه ندارد و «سرگذشــت یک ندیمه» و «پیکی بلیندرز»نیزدرفهرست­فراموششدگا­نند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran