Iran Newspaper

ایرنا آماده توسعه همکاریها با رسانههای هند است

-

«ســید ضیاء هاشــمی» مدیرعامل خبرگــزاری جمهوری اســالمی (ایرنا) در دیــدار« گدام دارمندرا» ســفیر هند در تهــران با وی تأکید کرد که ایرنا آماده توســعه همکاریها بــا رســانههای هندی بــه منظــور معرفی ظرفیتهــای دو کشــور درعرصههای مختلف و در چارچوب سیاستهای راهبردی دو طرف برای گسترش مناسبات و روابط همهجانبه است. به گزارش ایرنا، سفیرهند در تهران دیروز همچنین از اتاقهای اخبار داخلی و خارجی ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار محصوالت خبری ایرنا در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

همچنین هاشــمی و دارمندرا درباره راههای همکاری خبری ایرنا و روزنامه ایران با رسانههای هندی و همچنین سفارت هند در تهران گفتوگو کردند.

مدیرعامــل ایرنا تأکید کرد: در ســالهای اخیر، دربــاره همکاریهای ایران و هند در منطقه چابهار بهخوبی اطالعرسانی شده است اما دو کشور در حوزههای زیــادی ظرفیــت همکاری دارند کــه از طریق تعامل میان ســفارت و خبرگزاری میتــوان ایــن ظرفیتها را بــه اطالع افکارعمومی و نخبگان دو کشــور رســاند. وی بــه پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و هند اشــاره کــرد و افزود: پیوندهای دو ملت ایران و هند ظرفیتهای زیادی را برای توســعه روابط دو کشــور ایجاد میکند. هاشــمی با بیان اینکه «جمعیت مسلمانان هند عاملی برای افزایش عالقه ایرانیان و هندیان با یکدیگر بوده اســت»، اظهار داشــت: میتوان انتظار داشــت در بخشهــای گردشــگری، اقتصــادی، تجاری، همکاریهــا­ی علمی و دانشــگاهی و ســایر زمینههای ارتباط میان مردم دو کشــور شــاهد توسعه بیش از پیــ ِش روابط باشــیم. مدیرعامل ایرنا بار دیگر بر اهمیــت نقش فعال و مؤثر رسانههای ایران و هند برای توسعه روابط دو کشور و دو ملت تأکید کرد. ■ سفیر هند: از عملکرد حرفهای ایرنا خشنودم

سفیر هند در ایران هم گفت: پیش از مالقات با شما، از اتاقهای خبر ایرنا بازدید وبابرخیهمک­ارانتانگفت­وگوکردم،شخصاًتحتتأثیرعم­لکردحرفهای­ایرناقرار گرفتم و حتی دیروز صبح گزارش ایرنا درباره روابط ایران و هند را خواندم و بســیار خشنود شدم. دارمندرا، با اشاره به روابط دیرین و تاریخی ایران و هند تصریح کرد: آقایــان روحانی و مودی (نخســتوزیر هند) در ســالهای اخیر چهار بــار در تهران، دهلیونیویو­ریکبایکدیگ­ردیدارکرده­اندکهبسیار­سازندهبوده­ودوطرفهموا­رهبر ضرورت گسترش همکاری برای گذر از شرایط سخت فعلی تأکید دارند. وی گفت: هند به تداوم روابط خوب با ایران متعهد است و برای توسعه روابط هر کار بتوانیم، انجام میدهیم. سفیر هند با تأکید براهمیت توسعه روابط دو کشور در بخشهای مختلف بویژه آموزشی، ورزشی و گردشگری، گفت: ساالنه حدود001 هزار هندی به ایران میآیند و بســیاری از آنان از طریق ایران به نجف و کربال میروند و همچنین حدود01 هزار دانشجو و طلبه هندی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran