Iran Newspaper

پرسپولیس به صدرنشینها خورد، سپاهان به تیم ژاوی

قرعهکشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۰۲۰۲ برگزار شد

-

گــروه ورزش / مراســم قرعهکشــی مرحلــه گروهــی لیــگ قهرمانان آســیا دیــروز در مالزی برگزار شــد و 4 نماینده ایــران همگروههــا­ی خــود را شــناختند. قرعهکشی فصل جدید لیگ قهرمانان آســیا درحالی انجام شد که پرسپولیس و ســپاهان بــه صــورت مســتقیم در مســابقات حضــور دارنــد و تیمهــای اســتقالل و شــهرخودرو برای رسیدن به مرحله گروهی باید دیدارهای پلیآف را با پیروزی پشت سربگذارند.

در گروههــای چهارگانــه غرب آســیا و در گــروه A، حضــور دو تیــم الوحــده امارات و الشــرطه عراق قطعی اســت و ۲ تیم دیگر از مســیر پلیآف مشــخص میشوند که یکی از آنها، استقالل ایران اســت. استقالل باید روز یکم بهمن ماه در خانــه، میزبان برنــده بازی الفیصلی اردن و الکویت کویت باشــد. این دو تیم قهرمان لیگهای داخلی خود هســتند و تنهــا نماینده کشــورهای خــود در این فصل آسیا به شمار میروند. در صورت کسب برتری در این بازی، استقالل یک هفته بعد در کشــور قطر به مصاف تیم الریــان خواهــد رفــت. این بــازی آزمون دشواری برای نماینده ایران است و تیم قدرتمندی انتظار استقالل را در آخرین مرحله پلیآف آسیایی میکشد. الریان فصل قبل در لیگ ستارگان رتبه چهارم را به دســت آورد و امســال هم تــا پایان هفته دهم، ۲۲ امتیاز کسب کرده و بعد از الدحیــل در رده دوم لیــگ قــرار دارد. الشرطه فصل قبل قهرمان عراق شده و در بازیهای امسال هم تا قبل تعطیلی لیگ، از 3 بــازی 4 امتیاز گرفته و در رده دوازدهم جدول ایســتاده است. الوحده هم در فصل گذشــته لیــگ امارات رتبه ســوم را بــه دســت آورد. ایــن تیــم در رقابتهــای امســال تاکنون بــا انجام 7 بازی 10 امتیازی اســت و در رتبه ششــم جــای گرفته اســت. دیگر تیــم این گروه که از پلیآف مشــخص میشود، یکی از تیمهای لوکوموتیو ازبکســتان، استقالل تاجیکســتا­ن و االهلی عربســتان اســت. در گــروه B که الهالل عربســتان، االهلی امــارات و پاختاکــور ازبکســتان حضــور دارند، شــهرخودرو باید ابتدا در خانه به مصــاف برنده دیدار چنای هند و الرفاع بحرین برود و در صورت پیروزی باید در قطر با السیلیه دیدار کند.

گــروه C ایــن فصــل لیــگ قهرمانان آســیا را تیمهای الدحیــل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات و پرسپولیس تشــکیل میدهند. سرخپوشان پایتخت با صدرنشــین لیگهــای امــارات و قطر همگــروه شــدهاند و بــه نظــر میرســد شــاگردان گابریــل کالــدرون کار ســختی برای صعود داشــته باشــند. همگروهی با الدحیل، پرسپولیسیه­ا را یاد تقابل با این تیم در ســال ۸10۲ میاندازد که تیم قطــری موفق شــد در دور رفــت مرحله یکچهارم نهایی، پرســپولیس را با یک گل شکســت دهد اما در دیدار برگشت و در حالی که پرسپولیس در آزادی با یک گل از حریف عقب افتاد، شاگردان برانکو در نیمه دوم به بازی برگشتند و با 3 گل سیدجالل حسینی، گل به خودی مدافع حریــف و گادویــن منشــا راهــی مرحلــه بعد شــوند. الدحیــل در حــال حاضر با ۶۲ امتیــاز و بــدون باخــت در 10 بــازی لیگ ســتارگان قطر در صدر جدول قرار دارد. الشــارجه هم سال قبل تنها با یک باخــت و 9۵ امتیاز قهرمان لیگ امارات شــد. آنها این فصل نیز بــا ۶ برد و یک مســاوی از 7 بازی و با 19 امتیاز، در صدر جــدول قــرار دارنــد. نماینده عربســتان در ایــن گــروه در حالــی باید بــه مصاف پرســپولیس برود که فصل گذشــته پس از النصــر و الهــالل در رده ســوم جــدول قرار گرفــت و مانع از رســیدن االهلی به مســابقات این فصــل شــد. التعاونیها امســال هم در لیگ عربســتان خوب کار کردهانــد و با یک امتیاز اختالف نســبت بــه الهــالل صدرنشــین، در رده چهــارم هستند. سرمربی این تیم، پائولو سرجیو پرتغالی اســت که فصل گذشته هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده داشت.

افشــین پیروانــی، مدیر تیــم فوتبال پرســپولیس که برای حضور در مراســم قرعهکشــی بــه مالــزی ســفر کــرده بود، بعد از مشــخص شــدن حریفــان گفت: «هیــچ گروه آســانی وجود نــدارد و باید پذیرفت که همه گروهها سخت هستند. بایــد مرحله بــه مرحله جلــو برویم و با هــواداران میلیونــی میتوانیــم بهترین نتایج را بگیریم.»

حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درخصوص احتمال میزبانــی ایــن تیم از التعاون عربســتان در امــارات، گفــت: «آقــای پیروانــی در ایــن خصــوص در مراســم قرعهکشــی با مســئوالن کنفدراســی­ون فوتبال آســیا صحبــت کــرد. در حــال حاضــر امارات گزینه ما برای بازی با التعاون است.»

در گروه D هم ســپاهان، السد قطر و النصر عربســتان حضور دارنــد و العین امــارات هم با برنده بنیادکار ازبکســتان و الــزوراء عراق رقابت خواهد کرد تا تیم پیــروز بــه این گروه ملحق شــود. به نظر میرســد شــاگردان امیر قلعهنویی هم کار دشــواری برای صعود داشته باشند. النصــر فصل گذشــته با ناکام گذاشــتن تیمهــای بزرگی چون االهلــی و الهالل، پــس از 4 ســال قهرمان لیگ عربســتان شــد. البته الســد تیم ژاوی ســتاره سابق بارسا، تیم خستهای است پس از این که با نــاداوری برابر الهــالل در نیمه نهایی فصل ۲019 لیگ قهرمانان آســیا از این مســابقات حــذف شــد، هنوز نتوانســته کمر راســت کند و اوضاع خوبی در لیگ ستارگان قطر ندارد. گرچه تیم قطری از بهترین بازیکنان آســیا در دو ســال اخیر یعنــی عبدالکریم حســن و اکرم عفیف بهــره میبرد و دلخوش به ســتارههای­ی چــون گابــی و بغــداد بونجــاح اســت. گفتنی اســت هفتــه اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 1۲ تا 3۲ بهمن ۸9 برگزار خواهد شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran