Iran Newspaper

شاید هدیه «اون» به من یک گلدان زیبا باشد

ترامپ تهدیدهای کرهشمالی را استهزاء کرد

-

نــدا آکیــش / در شــرایطی که ایــن روزها در محافل بینالمللی بــا نگرانی درباره ماهیــت «هدیــه کریســمس» رهبــر کره شــمالی بــه امریــکا صحبت میشــود و ارتــش کره جنوبــی بــرای رویارویی با هر احتمالی از سوی همسایه شمالی اعام آمادگــی کــرده، دونالــد ترامــپ، رئیس جمهــوری امریــکا بــا خونســردی همــه چیز را به شــوخی میگیرد و در پاسخ به خبرنــگارا­ن دربــاره این هدیــه میگوید: «شاید یک هدیه زیبا باشد.»

بهگــزارش ســیانان، ترامــپ روز سهشــنبه بــه وقــت محلــی در پاســخ

بــه خبرنــگاری کــه از او پرســید، اگــر پیونــگ یانــگ در تعطیــات ســال نــو یــک موشــک بالســتیک قــاره پیما آزمایــش کند و هدیه کریسمســی را که وعده داده اســت بــه امریکا بدهد، چه میکنیــد؟ بــا خونســردی جــواب داد: «شــاید [واقعــا] یک هدیه باشــد که او برای من میفرستد، یک گلدان زیبا به جای آزمایش موشــکی. ممکن اســت من یــک گلــدان بگیرم. ممکن اســت مــن یک هدیــه زیبــا از او [کیم جونگ اون] بگیرم. شما از کجا میدانید. شما هرگز نمیدانید.»

ترامــپ در ادامــه کمــی جدیتــر میشــود و میگوید: مــا خواهیم فهمید آن سورپرایز چیســت و با موفقیت با آن برخــورد خواهیــم کــرد. همه بــرای من ســورپرایز­هایی دارنــد امــا اول بگذاریــد ببینیــم چــه اتفاقــی میافتد بعــد با آن بخوبی برخورد خواهیم کرد.

بــه عقیــده تحلیلگــرا­ن، ایــن لحــن ترامــپ کــه میکوشــد خــود را خونســرد نشــان دهــد شــاید واقعی نباشــد. بعید نیســت او کــه زمانی با رهبر کره شــمالی «نامههای دوســتانه» رد و بدل میکرد و در ماه ژوئــن در کنار او قدم در خاک کره

شمالی گذاشت، بخواهد اینگونه وانمود کنــد که هنوز امیدی به رفع بنبســت در مذاکرات واشنگتن – پیونگ یانگ است اما در واقعیت نگرانیهای جدی درباره هدیه کریسمس کیم داشته باشد.

گــواه ایــن ادعــا هــم چهارهواپیم­ای جاسوســی امریکاســت که ایــن روزها بر فراز شــبه جزیره کره به پــرواز درآمدهاند و شــرکت «ایرکرافــت اســپاتس»، متخصــص در ردیابــی ترافیــک هوایــی پرواز ایــن هواپیماها را رصد و رســانهای کرده است.

کــره جنوبــی، متحــد منطقــهای

واشــنگتن هــم دیــروز چهارشــنبه اعام کــرد، اگرچــه نشــانه چندانــی از بــروز فعالیتهای نظامی غیرعادی از ســوی کره شــمالی همزمان با کریسمس دیده نمیشود اما این ارتش خود را برای بروز بدترین سناریو آماده کرده است.

در ایــن راســتا، امریــکا و کرهجنوبــی رادارهای ویژهای را در منطقه فعال کرده و یــک ناوشــکن مجهــز به موشــکهای رهگیر آگیس را در نزدیکی سواحل شبه جزیــره کــره مســتقر کردهانــد و بــه گفته یک منبــع آگاه، از نزدیــک اقدامات کره شمالی را رصد میکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran