Iran Newspaper

قتل همسر سابق با همدستی شوهر دوم

-

گــروه حــوادث / زن جــوان کــه با همدســتی یک مرد شوهر سابقش را در نقشهای از پیش طراحی شده به قتل رســانده بودنــد، صبح روز گذشــته در شــعبه یکــم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد.

بــه گــزارش خبرنگار حــوادث ایــران، رســیدگی به این پرونده از آبان ســال ۷9 بهدنبال کشــف جسد مرد جوانی در خودرواش آغاز شــد که با معاینه کارشناســا­ن پزشــکی قانونی علت مرگ مصرف قرص برنج اعالم شد.

اما در نخستین مرحله از تحقیقات، مأموران دریافتند که او به قتل رســیده است. بنابراین به سراغ همسر سابق وی رفتند این زن در حالی که از وضعیت شــوهر سابقش اظهــار بیاطالعــی میکــرد گفت که فقــط میدانــم او با خودرواش مسافرکشــی میکرده اما درباره علت مرگ او چیزی نمیدانم. در مرحله بعد مشــخص شد که سعید دوست مقتول به تازگی با مینا همسرسابق مقتول ازدواج کرده اما پس از کشــف جســد متواری شــده اســت. همین موضوع سبب شد تا سعید بهعنوان مظنون اصلی پرونده تحت تعقیب قــرار گیرد و مأموران با تالش شــبانه روزی وی را بعد از 40 روز بازداشت کردند.

ســعید در اظهاراتــش گفــت: پــس از جدایــی مینــا از همســرش بــا او ازدواج کــردم امــا رفت و آمدهــای حامد - مقتــول- بــه خانهمــان بــرای دیــدن فرزندانــش باعث دردسر شده بود تا اینکه با مینا تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم. با اظهارات متهم، مینا هم به اتهام معاونت در قتل بازداشت شد و هر دو متهم صبح سهشنبه درشعبه یکم دادگاه کیفری اســتان البرز به ریاســت قاضی قیومی

محاکمــه شــدند.در ابتدای جلســه دادگاه اولیــای مقتول خواستار قصاص عامالن قتل شدند.

پــس از آن ســعید متهم اصلــی پرونده بــرای دفاع از خــودش در جایگاه قــرار گرفت و گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما نمیدانستم که مقتول با خوردن یک قرص برنج فوت میکند. من سالها با او دوست بودم.

در ادامــه مینــا درحالــی که بــا قرار وثیقــه آزاد بــود در جایگاه ایستاد و گفت: من از ماجرای قتل بیخبر بودم. اما قاضی از او پرسید: شما در ساعت چهار صبح روز جنایت به حامد پیامک دادید که چه خبر؟

متهــم پاســخ داد: حامد مدتی بود کــه در خیابان و در خودرواش میخوابید من آن شــب نگرانش بودم و برای همین این پیامک را برایش فرستادم.

قاضی پرســید: چه موقع از قتل شــوهر سابقت مطلع شدی؟ چرا اظهار بیاطالعی کردی؟

مینا گفت: صبح روز بعد سعید موضوع را به من گفت و من را تهدید کرد که حرفی نزنم.

پس از اظهــارات مینا، قضات برای صــدور حکم وارد شور شدند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran