Iran Newspaper

گودبای پارتی در عصر جمعه

کالدرون:ازرفتارباش­گاهخیلینار­احتم

-

حامــد جیــرودی / بــــه نظــــر میرســــد کــــه گابریــــل کالــــدرو­ن هــــم مســــیر آندرهآ اســتراماچ­ونی را در پیش خواهد گرفــت. گرچــه در ایــن بیــن تفاوتــی میان ســرمربی آرژانتینی پرســپولیس و همتــای ایتالیایــ­ی او در اســتقال وجود دارد چــرا که کالدرون از حــدود یک ماه پیــش صراحتــاً زمــان رفتــن خــود را در صورت برآورده نشــدن خواســتهها­یش اعــام کــرد. او تصمیــم گرفت تــا پایان بازیهای پرسپولیس در نیم فصل کنار تیمش بماند ولی استراماچون­ی ترجیح داد در کشــور خــود پیگیــر مطالباتش از آبیپوشان باشد.

کالــدرون دوشــنبه شــب در برنامــه «فوتبــال برتــر» بــه جزئیات مشــکات خود در باشگاه پرسپولیس اشاره و طبق تاریخی که پیشتر هــم اعام کرده بود، تا جمعه (فردا) به پرســپولیس فرصت داد تــا بخــش باقی مانده از قســط اول و تمام قســط دوم قراردادش را پرداخت کنــد. او کــه در آن برنامه شــروطی را هم بــرای ادامــه همــکاری خــود بــا قرمزها از جملــه تســویه حســاب فصــل قبل با بازیکنان تیم، جذب چند بازیکن جدید و مهیا کردن اردوی قطر را خواستار شده بود، سهشــنبه به همراه دســتیاران­ش در محــل باشــگاه پرســپولیس حاضر شــد و جلســهای بــا محمدحســن انصــاری فــرد داشــت. در این شــرایط، در ســایت رســمی باشــگاه پرســپولیس اعام شــد که این باشــگاه اقدامات الزم بابت تهیه بلیــت ســفر کالــدرون و دســتیاران­ش را انجام داده و درباره برنامه ســفر به قطر و بازیهای تدارکاتی هم هماهنگیهای الزم صورت گرفته اســت. پس از آن هم مدیرعامــل پرســپولیس در مصاحبه با خبرنگاران اعام کرد که مشــکلی وجود ندارد و مطالبات سرمربی تیم پرداخت خواهــد شــد. در شــرایطی کــه بــه نظــر میرســید تا حدودی از نگرانی هواداران کاسته شده است، دیروز مشخص شد که چنین نیست. در واقع مشکات پیرمرد آرژانتینی حل نشــده و او در آستانه ترک پرســپولیس اســت. کالــدرون دیــروز در صفحــه شــخصیاش در اینســتاگر­ام با انتشار عکســی از خودش و انصاری فرد نوشــت: «از رفتار باشگاه خیلی ناراحت هســتم.» جملــهای کوتــاه ولــی نگــران کننده که عمق ناراحتی همبازی ســابق دیهگو مارادونا را نشــان میدهد. در این شرایط، سؤال این است که چطور فردای روزی که جلســه برگــزار و خروجی آن از سوی باشگاه مثبت اعام شد، کالدرون تصمیم به انتشار چنین پستی گرفت؟

گویا کالدرون بابت مصاحبه انصاری فــرد کــه اعــام کــرده مشــکلی بیــن او و باشــگاه نیســت و کارها انجام میشــود، ناراحت شــده و توقع نداشته مدیرعامل بگوید مشــکلی وجود نــدارد. در این بین گفته میشود انصاری فرد هم در پیامی گایهآمیز به سرمربی سرخپوشان، گفته که چرا موضوعــات را به او منتقل نکرده و اینچنین در رسانهها مطرح کرده است. بــا تمام ایــن اوصــاف، آنچه از شــواهد و قرائــن برمیآید، این اســت کــه انصاری فرد در جلســه با کالــدرون صحبتهای امیدوارکنن­ــدهای بــه او نزده چــرا که مرد آرژانتینــ­ی نــه تنهــا آرامتــر نشــده بلکــه برآشــفتهت­ر هم شــده اســت. حــال باید از انصــاری فرد پرســید خبرهــای خوبی کــه وعــدهاش را داده بودیــد، چــه شــد؟ چرا اسپانســر جدیــد و قوی کــه انصاری فــرد وعــدهاش را داده بود، در شــرایطی کــه فاصلــهای تــا بحــران باقــی نمانده، خودنمایــی نمیکنــد؟ ســرمربی موفق تیم هنوز قســط اولــش را کامــل نگرفته و موعــد قســط دوم هــم فرا رســیده، اما اسپانســر وعده داده شده هنوز به کمک باشــگاه نیامــده اســت. فوتبــال ایــران با مشکات مالی دست و پنجه نرم میکند و باشگاه پرسپولیس هم از این وضعیت مســتثنی نیســت. جالب اینکــه انصاری فرد سهشــنبه در اظهار نظری کنایهآمیز گفــت که به کمک دولت و وزارت ورزش نیــازی نــدارد. البتــه در ایــن بخــش هم ســؤالی شــکل میگیــرد مبنــی بــر اینکه انتصــاب شــخصی ناشــناس بــه عنوان معاون اقتصــادی، تاکنون چــه آوردهای برای پرســپولیس داشته است؟ از سویی متوســل شــدن به هــواداران که منســوخ شده، باز هم رخ نمایان کرده است! طرح کمک از هواداران، همان طرحی است که علی اکبر طاهری مدیرعامل پیشین هم آن را اجرایــی کرد و بــا انتقادهای زیادی روبــهرو شــد. آیــا ایــن اقــدام را میتــوان طرح جدید و به روز برای حل مشــکات عدیده مالی پرسپولیس دانست؟ در این میان باید بــه کالدرون حق داد که منافع خودش را هم در نظر بگیرد. او از یک سو اســتراماچ­ونی و سرنوشــت او را میبیند کــه بــا دلخــوری و کشــمکش به بخشــی از مطالباتــش رســید و مابقی داســتان را هــم کــه تمــام فوتبالدوسـ­ـتان میدانند و نیــازی بــه یــادآوری و تکــرار نیســت. گرچــه کالــدرون تأکید کرده کــه هیچ گاه نمیتوانســ­ته تیمــش را یــک روز قبل از بازی ترک کند و برود، اما مســیر پیش رو برای او چندان روشــن نیست. به عبارتی مــرد آرژانتینــ­ی بــه آنچــه در چارچــوب حرفهایگــر­ی میگنجــد، وفادار بــوده و در کوران مســابقات که فشردگی خاصی هم داشــت، پرســپولیس را رها نکرد اما االن چــه؟ حاال وضعیت متفاوت اســت و عصــر جمعــه که بــازی پرســپولیس­نســاجی برگزار شود، دیگر خبری از بازی چند روز بعد نیســت و او میتواند بلیت رفت را بدون برگشت استفاده کند. ■ باشگاهآماد­هشنیدنگالی­ههایکالدرو­ن

حســین قدوســی، مدیــر روابــط عمومی باشگاه پرسپولیس درخصوص گایه کالدرون از مسئوالن باشگاه گفت: «هواداران عزیز پرسپولیس باید بدانند کــه ایــن تیــم در شــرایط کنونی نیــاز به آرامــش دارد. یــک ســوم از قســط اول قرارداد کالدرون پرداخت نشده و موعد پرداخــت قســط دوم او هم فرا رســیده اســت. گایههای آقای کالدرون مربوط به قراردادش اســت که البته باشــگاه در تاش است تا این مسائل برطرف شود. انصــاری فــرد همیشــه آمــاده شــنیدن صحبتهای کالدرون اســت و مشــکلی از ایــن بابــت نــدارد و همــواره هــم از او تشــکر کرده اســت.» این صحبتها در حالی اســت که کالدرون حدود یک ماه پیش اعام کرد که تا 5 دی ماه فرصت میدهــد تــا مطالباتش پرداخت شــود و حــاال کــه فرصت باشــگاه تمام شــده، مســئوالن پرســپولیس بــرای شــنیدن گایههای او اعام آمادگی کردهاند!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran