Iran Newspaper

اتاق فکر تخریب از برجام تا FATF و بودجه

واعظی در جلسه سرمایهگذار­ی و توسعه استان ایالم روایت کرد

-

گــروه سیاســی/ رئیــس دفتــر رئیــس جمهــوری از تخریبهــا، فضاســازیه­ا یــا آنچه فعال شــدن «اتاق فکــر» علیه دولــت خواند، انتقاد کرد و گفت که باید بدانیــم با دشــمنی مواجهیم که برای او اصالحطلــب، اصولگرا، دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام هیچ تفاوتی ندارند.

محمــود واعظــی کــه روز گذشــته در جلســه ســرمایهگذ­اری و توســعه استان ایالم در نهاد ریاســت جمهوری ســخن میگفــت، فعالیــت ایــن اتــاق فکــر را مســبوق به ســابقه دانســت که از مسأله برجــام، تــا ورود شــرکتهای خارجــی بــه کشــور و حــاال هــم بــا ارســال پیامک دربــاره بودجــه را شــامل میشــود. امــا مشــخصترین نمونه از ایــن تخریبها کــه واعظــی آن را «مضحــک» توصیف کرد، ادعای اســتعفای رئیس جمهوری در صورت تصویب نشــدن کلیات الیحه بودجــه 99 بــود کــه رئیس دفتــر رئیس جمهوری بیان این مطلب از ســوی یک نماینده را عجیب خواند.

بــه بــاور او، گویــا یــک اتــاق فکــری تــالش میکنــد و اصــرار دارد بــه مــردم بگویــد کــه دولــت هیــچ کاری انجــام نــداده و نمیدهــد، درحالــی کــه همــه باید دســت به دســت هم داده و بودجه خوبــی را بــرای اداره کشــور تنظیم کنیم تا به دشــمنان نشــان دهیم کــه با وجود تحریمهــا در ایــن عرصــه نیــز موفــق هســتیم. به گزارش پایگاه اطالعرسانی ریاســت جمهــوری، محمــود واعظــی در ایــن جلســه، تــالش بــرای تخریــب دولــت به عنــوان بخش بزرگــی از نظام را موجــب صدمــه و آســیب بــه کلیــت نظام برشــمرد و تأکید کــرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به انســجام، وحدت، همدلــی و همــکاری در مســیر توســعه کشور نیاز داریم و باید بدانیم با دشمنی مواجهیــم کــه بــرای او اصالحطلــب، اصولگــرا، دولت، مجلــس و دیگر ارکان نظام هیچ تفاوتی ندارند.

رئیس دفتر رئیــس جمهوری افزود: نبایــد اجــازه دهیــم رفتــار و اقدامــات تخریبــی علیــه دولــت، بســتری بــرای افزایش فشار دشمنان به مردم باشد.

او بــا ابراز خرســندی از اینکه فعاالن اقتصــادی و بخش خصوصــی، مدیران دســتگاهها­ی اجرایــی در اســتانها و بانکهــای کشــور اهتمــام ویــژهای بــه توســعه بخشهــای مختلــف دارنــد، گفــت: خوشــبختان­ه امــروز همــه بــا نیتهای مثبت در مســیر توســعه کشور برنامهریــ­زی کــرده و اقــدام میکننــد و جناحــی هم بدون توجه بــه منافع ملی بــه دنبــال تخریب دســتاورده­ای دولت اســت. واعظــی بــا بیــان اینکه امــروز در شــرایطی قــرار داریم کــه گویا یــک اتاق فکــری تــالش میکنــد و اصــرار دارد که بــه مــردم بگویــد کــه دولت هیــچ کاری انجام نــداده و نمیدهــد، گفت: برجام براســاس آنچــه دیگــر کشــورها عنــوان میکننــد، اقــدام بزرگــی بود که از ســوی دولــت به انجام رســید و عــدهای زمانی ایــن را فهمیدنــد کــه ترامپ به واســطه اینکــه برجــام را برخالف منافــع امریکا میدانست، از آن خارج شد.

رئیــس دفتــر رئیــس جمهــوری بــا اشــاره بــه تبلیغــات منفــی و تخریــب دســتاورده­ای برجــام از جملــه حضــور شــرکتهای بــزرگ خارجــی در ایــران، اظهــار کــرد: عــدهای در یــک اتــاق فکر چنــان علیــه برجــام کار کردنــد کــه گویا هیــچ دســتاوردی از طریــق آن بــرای کشــور حاصــل نشــده اســت. واعظــی با اشاره به بررســی لوایح مرتبط با FATF در مجمــع تشــخیص مصلحــت نظام، اضافــه کرد: امروز هم همان اتاق فکر با تبلیغات گســتردهای که علیه این لوایح در رســانههای خاص خود دارند، باعث شــدهاند ایران در لیســت سیاه قرار گیرد کــه این اقــدام نوعــی خودتحریمی و در آینــده بــه ضــرر اقتصاد کشــور و موجب مســدود شــدن روابــط بانکــی بــا خارج میشود.

رئیــس دفتر رئیس جمهــوری ادامه داد: در شــرایطی کــه بــا تحریمهــای ســخت و فشــار حداکثــری دشــمنان مواجــه هســتیم، بــه جــای اینکــه همــه دســت بــه دســت هــم داده و بودجــه خوبــی را بــرای اداره کشــور تنظیم کنیم تا به دشــمنان نشــان دهیم کــه با وجود تحریمهــا در ایــن عرصــه نیــز موفــق هســتیم، همان اتاق فکــر با پیامکهای تهدیدآمیز به اعضای کمیســیون تلفیق مجلــس میخواهند تا مانــع از تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق شوند و زمانی که کمیسیون به تصویب بودجه رأی داد، در شــایعهای مضحــک گفتند کــه رئیــس جمهوری اعالم کــرده که اگر بودجــه در صحــن مجلــس رأی نیاورد، استعفا خواهد داد.

واعظــی افزود: باعث تعجب اســت که چگونه یک نماینــده مجلس به طور آشکار این موضوع را بیان میکند.

رئیــس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکــه امــروز در ایــن شــرایط و در ایامی که نزدیــک بــه انتخابات هســتیم آنچه اهمیــت دارد، اصــل نظــام اســت و مــا بایــد تــالش کنیــم که انســجام نظــام را حفظ کنیم، تأکید کرد: نباید برای اینکه جناحمــان در انتخابــات پیــروز شــود، اقــدام بــه تخریب دولــت کنیــم، بدون اینکه توجه داشته باشیم چه آثاری را به دنبال خواهد داشت.

واعظــی در بخش دیگری از ســخنان خــود بــا بیــان اینکــه حــق این اســت که بایــد سپاســگزار مــردم ایالم باشــیم که در دوران 8 ســال دفــاع مقــدس بــه خوبــی از مرزهای کشــور دفاع کــرده و با اهــدای شــهدای واالمقام، اقتدار کشــور را حفظ کردنــد، اظهار کرد: اگر دوران 8 ســاله جنگ تحمیلی هم مانع توســعه اســتان ایــالم نمیشــد، ایــن وظیفــه بر دوش مســئوالن و مــردم ایــران بــود تــا در راســتای پیشــرفت این اســتان و رفاه مــردم آن تــالش کننــد. او بــا اشــاره بــه اینکــه معتقدیــم اســتانهای مــرزی پیشــانی ایــران عزیز هســتند، افــزود: در ایــن میان اســتان ایالم به واســطه رفت و آمــد فراوانــی کــه از طریــق آن انجــام میشــود، بویژه در ایام اربعین که عالوه بر مردم ایران و عراق، مســلمانان سایر کشــورها نیز از طریق مرزهای این استان رفت و آمد میکننــد، از اهمیت ویژهای

برخوردار است. واعظی با تأکید بر اینکه بایــد تالشهــا و خدمــات دســتگاهها­ی اجرایــی و فعــاالن اقتصــادی بخــش خصوصــی بخوبی بــرای مردم تشــریح شــود، افزود: مســئوالن اســتان، مردم و رســانهها بایــد بداننــد کــه در کنــار آنچه دولــت به عنــوان بودجــه برای توســعه استان در نظر گرفته، یک اقدام بزرگتر چند برابری از سوی بخش خصوصی با همــکاری بانکهای عامل کشــور نیز به میدان آمده و در مسیر توسعه روزافزون بخشهــای مختلــف اســتان تــالش میکنــد. رئیــس دفتر رئیــس جمهوری اســتان ایــالم را دارای توانمندیهـ­ـا و ظرفیتهــای فــراوان در بخشهــای مختلف برشمرد و تصریح کرد: تقویت هــر یــک از ظرفیتهــا و توانمندیها­ی اســتان میتوانــد موجــب تحــول در اشتغال و رفاه بیشتر مردم شود.

واعظــی با بیــان اینکــه نباید اســتان ایــالم بــا ایــن همــه ظرفیــت بــه عنوان اســتانی کمتــر برخــوردار یــا محــروم در کشــور به شــمار بــرود، گفت: بایــد همه اهتمــام داشــته و دســت به دســت هم دهنــد تــا ایــن اســتان روز بــه روز بیشــتر توسعه یافته و پیشرفت کند.

واعظی افزود: باید حداکثر اســتفاده از آمادگــی بانکهــا بــرای مشــارکت در

پروژههــای گوناگــون اقتصادی از ســوی مسئوالن اســتان انجام شود و با جدیت در این مسیر گام بردارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره بــه ظرفیتهــای فوقالعــاد­ه طبیعــی و جغرافیایــ­ی اســتان ایــالم در زمینــه توســعه گردشــگری گفت: هممرز بودن اســتان ایــالم بــا کشــور عــراق میتوانــد مزیتی بســیار مناســب در جهت توسعه آن تلقی شــود و باید در زمینه گســترش بازارچههای مرزی در نقاط مختلف هم مــرز با عــراق و صــادرات محصوالت به این کشور تالش مضاعف داشته باشیم.

واعظــی بــا اشــاره بــه تــردد تعــداد زیــادی از زائران عتبات عالیات در طول ســال، بویــژه ایــام اربعیــن از طریق مرز مهــران، اظهــار کــرد: حقیقتــاً اقدامات بســیار فوقالعــاد­های در ایــام اربعیــن در اســتان ایالم انجام میشــود و تقریباً حــدود 62 درصد نقــل و انتقــال زائران از طریــق مــرز مهران به انجام میرســد و این در حالی اســت که همه مســئوالن و دســتاندرک­اران در ایــن ایام با عشــق و عالقــه بــرای خدمت به زائــران تالش میکننــد. او بــا بیــان اینکه خوشــبختان­ه اســتان ایــالم در بخــش کشــاورزی وضعیــت خوبی دارد، ادامــه داد: امروز بــا توجــه بــه محدودیتهــ­ای منابــع آبــی کشــور، توجــه بــه آبیــاری مــدرن و اســتفاده از آن در کشــاورزی بــه خوبــی در حــال انجــام اســت و در ایــن اســتان نیــز ظرفیتهــای خوبی در ایــن بخش به وجــود آمده به گونهای که حدود 150 هــزار هکتــار از اراضی کشــاورزی اســتان تحت پوشــش آبیــاری نوین قــرار گرفته اســت. رئیــس دفتــر رئیس جمهــوری، اجــرای طــرح گرمســیری در اســتان ایــالم را در ارتبــاط مســتقیم با توســعه کشاورزی دانســت و افزود: اجرای کامل ایــن طــرح میتواند تحول بســیار خوبی را در اســتان ایجــاد کنــد و دولــت تالش میکنــد بــا فراهــم کــردن اعتبــار مــورد نیاز هــر چه ســریعتر این پــروژه تکمیل شــده و مــورد بهرهبــردا­ری قــرار گیــرد. واعظی با اشاره به اقدامات دولت برای توســعه روســتاهای کشــور، خاطرنشــان کــرد: احداث یک میلیون واحد مســکن در بخش روســتایی در شــش سال و نیم گذشته اقدامی ارزشمند است.

در این جلسه استاندار ایالم، مدیران عامــل بانکهــا و کارآفرینــ­ان و فعــاالن اقتصــادی بــا تشــریح ظرفیتهــا و توانمندیها­ی این استان در بخشهای مختلف، اولویتهای ســرمایهگذ­اری در راستای توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان ایالم را مطرح کردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran