Iran Newspaper

بهت از دروغ بزرگ

-

رئیــس دیــوان محاســبات کشــور بــا رد کســری عجیــب و غریــب 228 هزار میلیــارد تومانی که از ســوی برخی جریانهای سیاسی مطرح شده است، اعالم کرد که حداکثر کسری بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است.

شــنبه شــب عادل آذر بــا حضــور در برنامه «تیتــر امشــب» شــبکه خبــر تحلیلهــای خود را بهعنــوان رئیــس دیوان محاســبات کشــور در خصــوص الیحــه بودجــه 1399 اعــالم کــرد که تفاوت بســیار زیادی با آنچه منتقدان میگویند دارد. درهفتههــا­ی اخیر و حتــی پیش از تقدیم الیحــه بودجــه 99 از ســوی دولــت بــه مجلس، رســانههای منتقــد دولــت بــه همــراه برخــی کارشناســا­ن جریانهــای سیاســی حمــالت هماهنگــی علیــه مهمترین ســند مالــی دولت ســاماندهی کردهاند که پس از رونمایی از اعداد

و ارقــام الیحه ایــن حمالت به اوج خود رســید. این نقدهــا تا حدی پیش رفت کــه برای حمله به دولــت از نام «مرکــز پژوهشهای مجلس» نیز سوءاســتفا­ده شــد و این مرکز در اطالعیهای رســمی وابســتگی منتقدان بــه خــود را رد کرد. برهمیــن اســاس ســازمان برنامــه و بودجــه بــا اشاره به این دست نقدها، از تشکیل اتاق جنگ رسانهای علیه الیحه بودجه 99 خبر داد.

این درحالی اســت که بواســطه شــدیدترین تحریمهــای خارجــی و کاهــش صــادرات نفت دولــت بــا تنگناهــای شــدیدی روبهرواســ­ت، منتقدان به جای پشــتیبانی از دولت، الیحه 99 را بــه کارزاری برای تسویهحســا­بهای جناحی تبدیــل کردهانــد. در هفتههــای اخیــر اعــداد و ارقــام مختلفــی دربــاره کســری بودجــه ســال آینده مطرح شــده اســت تــا جایی کــه برخی از اظهارنظرها کســری بودجه 228 هــزار میلیارد تومانی را مطرح کردهاند که از نگاه رئیس دیوان محاسبات، اعداد عجیب و غریبی است. جالب اینکه این عدد تقریباً نیمی از کل بودجه عمومی 484 هزار میلیارد تومانی را شــامل میشــود که با هیچ منطق اقتصادی و محاســباتی سازگاری ندارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran