Iran Newspaper

صدورکیفرخو­است پروندهبیما­رستانسیناب­عداز14سال

-

گــروه حــوادث/ بــا گذشــت بیــش از ۱4 ســال از مــرگ ۱۱ زن و مــرد در حادثــه ریــزش ســقف بیمارستان سینای تهران ســرانجام کیفرخواست ایــن پرونــده از ســوی بازپــرس دادســرای جنایی تهران صادر شد.

بهگــزارش خبرنــگار «ایــران»، 4 مــرداد ســال 57 و در حادثهای دلخراش بخشــی از ساختمان بیمارســتا­ن ســینا در تهــران فــرو ریخــت. در این حادثه ۱۱ نفر جان باختند. علت حادثه نیز ریزش دیــوار در حال بازســازی اعام شــد. با گذشــت۱4 ســال از ایــن ماجرا، خانــواده 6 نفــر از قربانیان با ارائه دادخواستی، خواستاردری­افت دیه شدند.

تحقیقــات در ایــن پرونــده نشــان مــیداد کــه قربانیــان بــرای عمــل جراحی و ادامــه درمان در بیمارســتا­ن سینای تهران بســتری بودند که دیوار و ســقف بخــش جراحــی داخلی بیمارســتا­ن فرو ریخت و منجر به مرگ تعدادی از بیماران شد.

طبق بررسیها این حادثه به دلیل گودبرداری غیراصولــی ســاختمان در حــال احــداث کنــار بیمارســتا­ن رخ داده بــود. اولیــایدم قربانیــان کــه بــه دالیــل مختلــف نتوانســته بودنــد پیگیــر پروندههایش­ــان شوند بعد از این مدت به دادسرا آمده و شکایت کردند.

پســر یکی از ایــن قربانیان گفــت: پدرم حبیب 6۳ ســاله بــود کــه برای درمــان ســنگ کلیهاش و عمل جراحی به آن بیمارســتا­ن رفته بود که براثر ریزش ســاختمان جانش را از دست داد. در سال 57 خانــوادها­م شــکایت کردنــد و پیگیــر پرونــده شــدند، امــا پرونــده بــه نتیجــه نرســید و در ایــن ســالها نیز خبری نشــد و خانوادهام که در یکی از روســتاهای میانــه زندگی میکردند نتوانســتن­د به تهران بیایند و پرونده را پیگیری کنند.

چنــدی پیــش از طریــق چند نفــر از آشــنایان متوجه شــدیم تعدادی از خانوادههــ­ای قربانیان ریزش ســاختمان بیمارســتا­ن ســینا به دادسرای

جنایــی تهران آمده و پیگیر پروندهشــا­ن شــدهاند و پرونده دوباره در مرجع قضایی تحت رســیدگی قرار گرفته است.

بدیــن ترتیــب صبح دیــروز بازپــرس زمانی از شــعبه ششــم دادســرای جنایــی تهران بــا صدور کیفرخواســ­ت پرونــده، دانشــگاه علــوم پزشــکی تهران را بهعنوان شــخص حقوقی بــا اتهام عدم رعایــت نظامــات دولتی منجر به قتل شــبه عمد مجــرم شــناخت و پرونــده را بــرای رســیدگی بــه شعبه 95۱۱ دادگاه کیفری ۲ تهران فرستاد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran