Iran Newspaper

«ایران» روزنامه همه مردم است نَه فقط یک جناح سیاسی

- ادامه در صفحه 3

مهــدی شــفیعی، مدیرعامــل مؤسســه فرهنگی و مطبوعاتی ایران، عصر شــنبه درمراســم جشــنواره انتخــاب آثــار برتــر مؤسســه مطبوعاتــی ایــران، بــا تبریــک میــالد باســعادت حضــرت فاطمــه زهــرا(س) و گرامیداشــ­ت روز مــادر و زن، گفــت: امــروز کــه اینجــا ایســتادها­م، بــر درختــی ۵2 ســاله تکیــه زدهام کــه شــاخوبرگه­ایش چنان بالنده شــده که چندیــن نســل روزنامهنــ­گاران کشــور در سایهسار آن زیستهاند.

متن ســخنان وی به این شــرح است: بــا نام و یــاد خدایی که به قلــم و آنچه با قلم مینویســند ســوگند خورد. و با درود به مهمانان گرانقدری که یا با قدرت قلم مردم بر برگههای رأی دولتی شــدند و یا با قدرت قلمفرســای­ی خــود بر برگههای خبر مطبوعاتی. سالم بر شما، بر معاون اول محترم رئیس جمهوری جناب آقای دکتر اســحاق جهانگیری و دیگر سروران حاضر در مجلس.

به نمایندگی از همه همکاران سالروز میالد دخت گرامی پیامبر اسالم و روز زن و مــادر را تبریک میگویم. یــاد و خاطره ســپهبد شــهید حاج قاسم ســلیمانی را گرامــی مــیدارم و بــرای درگذشــتگا­ن ســانحه هوایی و حادثه کرمان از خداوند متعال طلب آمرزش دارم.

امــروز کــه اینجــا ایســتادها­م، بــر درختــی ۵2 ســاله تکیــه زدهام که شــاخ و برگهایش چنان بالنده شده که چندین نســل روزنامهنــ­گاران کشــور در سایهســار آن زیستهاند. ربع قرن پیش نهال نوپایی بــود و امروز نهــادی قدرتمند اســت. ربع قرن پیــش روزنامه بود و امــروز تبدیل به مؤسسه فرهنگی-مطبوعاتی شده است و چه خردمندانه نامی چنین فاخر بر آن نهادند: «ایران»؛ نامی که نشان از دیرپایی دارد و مانــدگاری و راز همیــن نــام اســت کــه آن را در طــی ایــن ربــع قرن بــر تارک مطبوعات ایران زنده و مانا نگاه داشــته و هنــوز ربع قرنهای دیگــری در پیش دارد کــه با وجود تغییرات موســمی و تحوالت موضوعی، همچنــان موضوعیت خود را بــه رخ بکشــد. روزنامــها­ی که پیــام دارد و یــک ابزارش کاغذ اســت و ابــزار دیگرش صدا و تصویر؛ از عالم واقع تا دنیای مجاز در اهتــزاز اســت و به چند زبان در ســخن اســت؛ از فارســی تــا عربــی و انگلیســی و بریــل. از روزنامــه ایران تا ایران ورزشــی و از ایــران آنالیــن و ایــران چند رســانهای تا مجالت ایران ماه و ایران جمعه.اینجا که من ایســتادها­م، تکیه بر بنای مستحکمی دارم کــه اســالفم از هــر ســلک و ســیاق سیاســی، خشتی بر آن افزودند تا شد این نهاد تنومند رســانهای که آغاز ورودش به بیست و ششمین سال انتشار را با حضور شــما فرهیختگان جشــن بگیــرد؛ آن هم در روز مبــارک میــالد حضــرت فاطمــه زهرا(س) و درحالی که نخستین جشنواره آثار برگزیده روزنامه ایران برگزار میشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran