Iran Newspaper

مردم میدانند چگونه حرف خود را در انتخابات بزنند

- برای سربلندی ایران در انتخابات شرکت کنیم اجتماعینیس­ت برای برون رفت از چالشها راهی جز تقویت سرمایه و امید است مرجعیت رسانه داخلی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد - صداقت در گفتار و رفتار الزمه جلب اعتماد جامعه کند جناحی که در صحنه انتخابات حضور دا

- ادامه در صفحه 3 «استودیو ایران» افتتاح شد گروه سیاسی

25 ســال پــس از اول بهمــن 1373 کــه نخســتین شــماره روزنامه «ایران» روی دکهها قرار گرفت، دیروز در مراســمی، ربــع قرن فعالیت مؤسســه فرهنگی مطبوعاتــی «ایران» و آغاز بیســت و ششمین سال فعالیت این مؤسسه و انتشار روزنامه گرامی داشته شــد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری میهمان ویژه این مراسم بــود؛ مراســمی که با معرفی برگزیدگان جشــنواره انتخاب برترینهای مؤسســه فرهنگــی مطبوعاتی «ایران» به پایان رســید. عالوه بر جهانگیری، ســید عباس موســوی، ســخنگوی وزارت امور خارجه، سیدضیاء هاشــمی مدیرعامل «ایرنا»، محمدرضا نوروزپور دبیر هیأت دولت، خسرو طالبزاده مشاور وزیر ارشاد، مجید رضاییان، علی اکبر قاضی زاده، بهــروز بهزادی و عباس عبدی از روزنامهنگا­ران کشــور و نیز اســماعیل خلج هنرمند عرصه تئاتر و محمد مبین مدیرعامل برنا از دیگــر میهمانان این مراســم بودنــد. جهانگیری در بدو ورود خود، اســتودیوی خبری روزنامه ایران را افتتاح کرد.به گزارش «ایران» معاون اول رئیس جمهوری پس از افتتاح این اســتودیو، به عنوان نخستین فعالیت خبری این مجموعه، در گفتوگویی کوتاه به پرسشهای خبرنگار «ایران» پاسخ گفت. نخستین پرسش ایــن بود که «یک ســال و یک مــاه تا پایان قرن باقی مانده اســت، قرنی که در آن ایران فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت، با کودتای انگلیسی آغاز کرد، با

شهریور 20 ادامه داد، جنگ تحمیلی، شهادت سردار سلیمانی و با این همه، گویا ایران قرار است تحت فشار حداکثری امریکا این قرن را به پایان ببرد. با این همه، ایران در 100 سال اخیر چه اندوخته است و چه پیش رو دارد؟»

جهانگیری در پاسخ با بیان اینکه اتفاقاتی که در سالهای اخیر در منطقه ما رخ داد، هر کدام تحولی بزرگ و تأثیرگذار بوده و چنین تحوالتی معموالً در طول یک قرن رخ میدهد، اظهار کرد: این تحوالت نشان داد ایران کشوری با عقبهای بــزرگ فرهنگی - تاریخی و مردمی اســت که با وجود بــروز حوادث مختلف که بعضی از آنها برای تســویه حســاب با جمهوری اســالمی ایران بوده همچنان استوار است و این ملت از همه این اتفاقات سربلند بیرون آمده است. او با اشاره بــه اینکه ملت ایــران هزینههای زیادی نیــز برای این ســربلندی پرداخت کرده است که نمونه آخر آن شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی فردی استراتژیست بود و بسیاری از اتفاقات منطقه نتیجه حضوراینسرد­اربزرگاسال­مبود. جهانگیریبا­بیاناینکهس­ردارسلیمان­یاهل فکر و مدارا بود، گفت: این ســردار بزرگ در مســائل داخلی کشور نیز کمکهای شــایانی میکرد و انســانی بنبست شکن بود و امروز جای او بین ما بسیار خالی اســت. او از جنایت امریکا در ترور ســردار سلیمانی به عنوان اشتباهی بزرگ یاد کرد و با بیان اینکه خون این شهید همانند دوران حیاتش برای کشور اثرگذار بود، گفت: مردم ایران در تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار به خوبی از خدمات او قدرشناســی کردند و این حضور بســیاری از توطئهها و طراحیهای دشمن را برهم زد. معاون اول رئیس جمهوری همچنین درباره انتخابات مجلس شورای اسالمی نیز با بیان اینکه انتخابات یکی از آرمانهای ملت ایران است و همه باید از آن حمایت کنیم، اضافه کرد: بسیاری از تحوالت مهم سیاسی - اجتماعی در کشور با انتخابات رقم خورد که نمونه آن انتخابات دوم خرداد بود که پس از آن حرکتی به نام اصالحات در کشور شکل گرفت.

او بــا بیــان اینکــه مــردم ایــران آگاه هســتند و بــه خوبــی میداننــد کــه در انتخابات باید به چه کسانی رأی دهند، گفت: البته برگزاری انتخابات در کشور ضعفهایــی نیز داشــته اســت و هنوز تا نقطــه مطلوب فاصله داریــم و باید با صبــر و حوصله موانع پیش روی انتخابــات را برطرف کنیم. جهانگیری گفت: گلهها و نقدها ســر جای خود باقی اســت و باید به آنان رسیدگی شود، اما همه باید برای ســربلندی کشــور در انتخابات شــرکت کنیم. او یکی از شــاخصهای مهم جمهوری اســالمی را انتخابات دانســت و تصریح کــرد: انتخابات یکی از دستاوردهای انقالب اسالمی است که باید از آن دفاع کرد. صندوق رأی را نباید راحــت کنار گذاشــت زیرا مــردم بلد هســتند چگونه حرف خود را پای صندوق رأی بزنند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran